Gå til innhold

saværsrett sett fra en desperat pappas side:

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det var et bra formulert syn fra den ene siden av saken mens vi vet ikke den andres synspunkt. Likevell vil jeg bare si at om mor er sur og bitter på far på grunn av voksne problemer, svik, samlivsbrudd osv, skal det på ingen måte gå utover barnet. Om far tar seg godt av barnet, trenger barnet sårt den tiden det har sammen med faren sin. Jeg har selv vært utrolig sint, redd, såret og følt meg veldig sveket av barnefar og med gode grunner. Men jeg har aldri nektet samvær etter samværsavtalen eller utenom den når han har avtalt på forhånd. Jeg leverer til avtalt tid og er hyggelig og imøtekommende når vi møtes til tross for en nå vanskelig og pågående krangel. Så lenge barnet mitt har det bra når hun er hos far og far gjør det han skal (bortsett fra at han sliter ut meg med krangling) kommer jeg aldri aldri aldri til å holde tilbake samvær.

Og jeg har null respekt for mødre (og fedre også) som gjør det hvis far er bra nok og barnet har glede av tid med far. Det er veldig trist når barn blir brukt som brekkstang for å ta igjen på den andre foreldren. På den andre siden er det utrolig viktig og et enormt ansvar foreldre som ikke lenger er sammen har, å backe hverandre opp, støtte hverandre, ikke ha urimelige krav, svelge noen kameler innimellom og ikke slite hverandre ut. Det er noe av det verste man kan utsette et barn for at foreldre krangler og nærmest hater hverandre. Krangling som egentlig bunner i noe annet blir tatt over i krangling om barnet og barnet står i mellom de to personene som skal gi det trygghet og som betyr mest for barnet.

Skrevet

helt enig med deg!

jeg tror alle både mammar og pappaer som har vært igjenom en kjempetøff tid med samværs konflikter ønsker mere hjelp og oppføling.

det burde være strengere rammer rundt alt, flere anbefallinger og større konsekveser for den som saboterer, er konfliktsøkene og kommer med trussler

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...