Gjest Skrevet 7. juli 2007 #1 Skrevet 7. juli 2007 Jeg har litt lyst til å treffe en jeg jobbet sammen med for en stund siden. Bare på vennenivå, altså, jeg er jo gift. Vi hadde veldig god kontakt når vi jobbet sammen, og jeg synes det er synd at vi ikke jobber sammen lengre. Jeg sendte en melding i starten av forrige uke. Fikk ikke svar, men hadde problemer med mobilen min. Etter noen dager ringte jeg, og han sa han hadde svart på meldingen (Samme dag som han mente han hadde svart, var det også en melding fra ei venninne jeg ikke fikk). Han sa det ville være koselig å treffes, men at han ikke hadde tid før helga. Jeg skulle være borte i helga, og han sa han skulle ringe meg dagen etter eller over helga. Han har ikke ringt. På onsdag eller torsdag sendte jeg en melding og spurte om han hadde tid til å treffes en gang, siden jeg nå var hjemme fra mini-ferien min. Han har ikke svart (eller jeg har i hvert fall ikke mottatt noen melding). Nå er alle vennene mine på ferie, og mannen min jobber kveldsskift. Jeg kjeder meg veldig, og har lyst til å gå på kafé men ikke alene. Maser jeg hvis jeg ringer han nå og spør? Jeg er redd for at han egentlig ikke vil ha kontakt, fordi han er singel og jeg er gift. Jeg er veldig vant til å ha guttevenner, det har jeg alltid hatt, men jeg vet jo ikke hvordan han tenker. Er menn normalt dårlige til å svare på meldinger? Jeg tenker at han ikke tør å si nei hvis jeg ringer, og det siste jeg vil er å trenge meg på. Uff, trenger noen råd. Vil ikke virke masete, men kjeder meg i hjel nå for tiden.
Mynona Skrevet 7. juli 2007 #2 Skrevet 7. juli 2007 Nja, kanskje litt masete ja. Men jeg hadde ikke likt å vært kona til han mannen. Men nå synes jeg det blir unaturlig å gå på kafe med en annens mann, og selv være gift.. Litt gammeldags sikkert jeg da men.
Gjest Skrevet 7. juli 2007 #3 Skrevet 7. juli 2007 Er det å ta en kaffe litt "datete"? Noe annet det går an å finne på? Skulle egentlig ønske at han (og en annen kompis av meg også) hadde kjæreste, for da ville det vært mer naturlig å finne på noe sammen alle fire...
Mynona Skrevet 7. juli 2007 #4 Skrevet 7. juli 2007 Åja, nå misforsto jeg. Trodde han hadde kone jeg. Jeg synes det er litt datete ja, men som sagt så er det kanskje gammeldags=)
Junijenta - gifteklar:) Skrevet 7. juli 2007 #6 Skrevet 7. juli 2007 Jeg synes kanskje det er litt masete. Jeg hadde heller ikke likt hvis mannen min hadde vært så opphengt i å bli venner med en annen dame som du virker. Skjer det naturlig så er det en ting men. Det er min mening iallefall. Du får vente å se om han ringer. Kan hende han tror du er innteresert i noe mer siden du er gift. Lykke til!
brumlemor Skrevet 7. juli 2007 #7 Skrevet 7. juli 2007 Hadde nok ikkje likt å vore mann din eg, men eg er nok gammeldags eg og. Er han forresten klar over at du vil på kaffe med ein tidligare kollega? Synes forresten det er litt masete. Er han interessert, så hadde han tatt kontakt.
Junijenta - gifteklar:) Skrevet 7. juli 2007 #8 Skrevet 7. juli 2007 Da er vi to om å være gammeldags brumlemor:)
Gjest Skrevet 7. juli 2007 #10 Skrevet 7. juli 2007 Jeg har sagt til mannen min at jeg kanskje skulle ut å ta en kaffe sammen med en jeg hadde jobbet sammen med før. Han spurte hvem det var, og jeg svarte (han kjenner igjen navnet, for jeg kjørte hjem med han etter jobb en kort periode da jeg gikk på krykker). Han sa ikke noe på det. Vi stoler på hverandre, og spiller med åpne kort. Jeg ville aldri dratt på kafé med en kompis, uten å ha informert mannen min først! Han er klar over at jeg alltid har hatt mange guttevenner, og det har aldri oppstått noen problemer mellom han og meg på grunn av det i de 5 årene vi har vært gift, eller de 2 årene før det hvor vi var kjærester. Så problemet her er ikke mellom mannen min og meg, men at jeg er litt redd for å virke masete. Jeg blir sprø av at ingen venner er hjemme nå for tiden, og vil så gjerne finne på et eller annet sammen med noen. Men vil jo ikke trenge meg på noen!
McMom med to gutter ♥♥ Skrevet 7. juli 2007 #11 Skrevet 7. juli 2007 Virker her som om man ikke kan være venner med noen av det andre kjønnet her. Har vært å tatt en kaffe med en tidligere kollega, og verken sambo eller kona hans syns det er rart. Virker litt gammeldags å ikke kunne være venn med andre mannfolk enn kjæresten syns jeg da. Om du maser, ja kanskje litt, men hvis det er sånn at akkurat nå passer det, så er det vel ikke noe i veien for å ringe. Da har du hvertfall et tidspunkt.
Circe Skrevet 7. juli 2007 #12 Skrevet 7. juli 2007 Men hvis du bare vil være venn. Hvorfor gruble å lure så fælt på om du maser?? Hvorfor bryr du deg så mye da?? Minns du hadde ett innlegg om det tidligere en gang også
McMom med to gutter ♥♥ Skrevet 7. juli 2007 #13 Skrevet 7. juli 2007 Og hvis det er datete å ta en kaffe, hva skal man da gjøre hvis man vil møte et tidligere kollega, eller venn eller hva det måtte være. Syns absolutt ikke det er datete.. Hadde det vært en romantisk middag for to så..
Gjest Skrevet 7. juli 2007 #14 Skrevet 7. juli 2007 Godt å høre at det i hvert fall er en til her inne som synes det er greit å ha venner av det andre kjønnet, selv om man er gift:-) Begynte å føle at det var noe "galt" med meg. hehe... Det er vel ingen som har lyst til å virke masete på andre? Og det er lett å bli litt masete når man selv har fri, mens andre er i jobb. En dag er jo som en evighet når man ikke har noe å finne på, og det kan bli fristende å nærmest plage andre med meldinger og telefoner. Men kanskje jeg er litt for grublete av meg når det gjelder sånt. Jeg er generelt litt redd for å virke påtrengende på andre. Ikke bare denne personen, men også andre venner og venninner. Og så ble jeg litt usikker på hva som kan oppfattes som masete, og at jeg kanskje bør være litt mer forsiktig med å oppfattes som masete overfor en mann. Kanskje jeg bare tenker litt for mye? Jeg har foresten ikke skrevet noe om det før, så det må være noen andre som har lurt på noe lignende.
brumlemor Skrevet 7. juli 2007 #15 Skrevet 7. juli 2007 Synes det er heilt greitt å ha venner av begge kjønn, må og gjerne gå ut med dei. Men det virker som du er veldig "opphengt" i å ta kontakt med akkurat denne gutten. Men sjølvsagt må du gjera det viss du føler det er riktig. Skjønner godt at du har lyst å ta deg ein tur ut, kan vera frustrerende når alle andre er vcekke og ein sjølv sitt inne og har lyst å komme seg ut. Håper du får kontakt med han og at dere får ein fin kveld ute.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå