Patetica fåkksi Skrevet 7. juli 2007 #1 Skrevet 7. juli 2007 Hei, jeg er ca 30 uker paa vei og hadde UVI (urinveisinfeksjon) for ca en maaned siden, fikk medisiner og ble bedre men ikke helt bra saa jeg dro til legen igjen og fikk bekrefta UVI igjen. Fikk da mye sterkere antibiotika 3 ganger om dagen i ei uke, som jeg slutta aa ta paa mandag. Legen har gitt meg time til mandag (om 2 dager) for aa ta en urinpröve til, for aa sjekke om den er borte eller ikke, hun sa at jeg maatte vente en uke siden jeg slutta med medisinene saa de ikke paavirka svaret paa noen maate. Saa naa har jeg altsaa gaatt i snart en uke uten medisiner, men jeg er helt bombesikker paa at jeg faen meg har UVI igjen... Skal dra paa legevakt tror jeg, bare for aa faa det bekrefta (i stedet for aa vente til mandag, selv om jeg kommer til aa dra paa mandag ogsaa) men jeg bare tenker: -Er det farlig aa ha saa mye UVI paa saa kort tid under svangerskapet? -Er det farlig aa taa sterke medisiner saa ofte under svangerskapet? -Noe annet dere gjerne vil si...?? Uff jeg blir helt deppa as.. Förste gangen visste jeg ikke at jeg hadde infeksjon engang (jeg dro paa legevakta pga noe annet), for jeg hadde ingen symptomer. Naa har jeg masse symptomer, det er vondt og alt, saa er det er daarlig tegn..?? Takk for svar. (Grunnen til at jeg spör her er fordi jeg föler at legen min er ganske inkompetent og ikke tar meg veldig seriöst, pluss at jeg pleier ikke faa svar paa ting jeg spör om)
fullrulleihuset Skrevet 7. juli 2007 #2 Skrevet 7. juli 2007 Hei du! Jeg har vært plaget med UVI i begge mine svangerskap.....spes nå på sommeren når det er så varmt. Forstår det er et ganske vanlig probl for gravide, pga forandringer i slimhinnene, hormonbalanse osv. Jeg har fått penicillin-kur mot infeksjonen. Både Imacillin og Amoxillin, disse skal ikke være skadelig for fosteret.Selexid blir også brukt. Du kan sjekke alle legemidler på felleskatalogen.no. Det er også info om UVI hos gravide på pasientguiden.no. Det jeg vet som kan være skummelt med ubehandlet UVI er fare for for tidlig fødsel. Jeg fødte i uke 34 med nr 1, MULIGENS pga UVI. Men ikke la deg skremme av dette, det var ingen som kunne si sikkert at det var årsaken. Vil også råde deg til å bruke canesten krem, mens du går på penicillin for å unngå sopp...... og spise masse youghurt, bra for tarmfloraen;) Lykke til og god bedring!
Gjest Skrevet 7. juli 2007 #3 Skrevet 7. juli 2007 Da er det nok en lur ide å dra på legevakten, siden du opplever at legen ikke gjør jobben sin. Forhåpenttligvis vet legevaktslegen bedre. Lykke til!
Queen_of_the_road*2_gull Skrevet 7. juli 2007 #4 Skrevet 7. juli 2007 Ang uvi så har ikke jeg noen gode tips eller råd, for det har jeg ikke hatt. Men når det gjelder pencillin.. Drikk mye biola.
Tpop Skrevet 7. juli 2007 #5 Skrevet 7. juli 2007 Jeg har hatt tre kurer til sammen (amoxillin, selexid og furadantin). Jeg leverte urinprøve igjen nå føre helgen og fikk beskjed om at det antagelig blir enda en ny kur. Jeg har ingen symptomer, og får aldri det ved uvi, så jeg spurte om det var i orden om jeg kunnevente til de hadde fått helt sikkert svar i det stedet de sender inn den dyrkede urinen. Fikk nå lov til det, men jeg regner med at det blir kur for det var 4+ på L, og oppvekst etter dyrkningen. Sist uke ringte også legen da var det 2+ på l, og oppvekst, hun ville starte beh, men da de fikk svar fra det stedet de sender inn prøven så trengte jeg ikke behandling allikevel, så det var nå bra da da at jeg ikke hadde i meg penicillin den gangen. Har også hørt at man kan få prematurfødsel av ubehandlet uvi, så går jo litt på ikka også da, men jeg jeg er såååå lei penicillinkurene. Etter furadantinkuren var jeg så dårlig, og den skal jeg aldri ta igjen. Hr også gått på apocillin mot bihulebetennelse også så det er 4 kurer tilsammen, synes det er mye, men må man så må man. Hvis du kjenner du har sympt såkan du vel likegjerne ringe legevakta.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå