Stary Skrevet 7. juli 2007 #1 Skrevet 7. juli 2007 Jeg tror det var deg, jeg håper det, som la ut en oppskrift her på trondhjemsbrød. Men etter den nye søkemotoren så finner jeg ingenting. Det var noen gode brød med mye forskjellige ingredienser i, bl annet rug, byggmel, havregryn, skummet cultura osv. Har du den igjen så er du en engel?
Libido- Skrevet 8. juli 2007 #3 Skrevet 8. juli 2007 Hmm det var noe ja.. skal se om jeg finner den, gi meg noen min =)
Libido- Skrevet 8. juli 2007 #4 Skrevet 8. juli 2007 INGREDIENSER: 900 g hvetemel 180 g grov sammalt rug 150 g byggmel 150 g havregryn 120 g kli 50 g gjær 3 ts salt 50 g smør/olje ca 1 liter skummet kultur og vann Annonse FREMGANGSMÅTE: Rør gjæren ut i lunken væske. Tilsett det andre og elt til en jevn deig. Dryss over litt mel og sett til heving til dobbelt størrelse. Ta opp deigen og arbeid den godt. Form 2 emner. Elt hvert emne til det er uten sprekker og legg de i 2 brødformer. Etterhev godt. Pensle de med vann og prikk dem. Stekes ved 220°C på nederste rille i ca 25 minutter, senk temp til 180°C og stek videre i ca 20 minutter. Tas ut og hvelves på rist. Så dær =)
Stary Skrevet 13. juli 2007 Forfatter #5 Skrevet 13. juli 2007 TUSEN TAKK !!!!! Der var den ja. Har bakt disse mange ganger. Veldig fornøyd. Tusen takk !!!!
Silja FullFres McQueen Skrevet 14. juli 2007 #6 Skrevet 14. juli 2007 Hmmm het ikke du noe annet? Hilsen Libido- =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå