Gjest Skrevet 7. juli 2007 #1 Skrevet 7. juli 2007 Hei! Svigermora mi er 80 år. Hun er fysisk ok,... men allikevel... hun er 80, ser ut 80, or generel tilstand er som det skal være når man er 80 år. Saken er at vi har en baby på 5 mnd. og hun vil gjerne passe henne, alene (uten oss) men jeg stoler ikke på henne, det er ikke personlig, men vi har trapp opp og ned i huset, og tenker herrigud....en 80 åring som bærer en 5mnd gml baby opp og ned..... Svigermor sier at vi er urimelige.... at hun har hatt 4 barn selv, hun kan barn og hele pakke.... men jeg tørr rett og slett ikke....igjen, det er ikke personlig... ER jeg urealistisk eller? Vil dere lot bestemor på 80 passe et spebarn?
Monajenten Skrevet 7. juli 2007 #2 Skrevet 7. juli 2007 Neii....tror nok ikke jeg hadde latt en åttiåring passe barna mine, uansett hvor mange barn hun har hatt.....:-s Dine to yngste barn er forresten like gamle som mine:) Jeg har en datter født i desember 2003 og sønn født i januar 2007;)
melkekua™ Skrevet 7. juli 2007 #3 Skrevet 7. juli 2007 Nei, det hadde jeg ikke gjort uansett hvor snill og god hun er. Min svigerfar har vettet til å skjønne at han ikke bør passe henne, han kommer heller ofte på besøk. Han er 88, men han er helt klar og skikkelig sporty. Han har nettopp kommet fra tur til London, det sier litt om hvor med han er.
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 7. juli 2007 #4 Skrevet 7. juli 2007 hm, jeg ville nok også vært skeptisk til det,ja. ville ikke latt sambos bestefar passe barna, han er et par og 80. Heller ikke samboers bestemor, men hun er over nitti, så sammenligningsgrunnlaget mitt blir litt tynt. Det er vel allmenntilstanden hennes som må veie tyngst, eller dine intuisjoner. Hva sier mannen din til det da? Hvis det betyr så mye for "bestemor" går det kanskje ann å la henne passe et par timer når dere f.eks går på kino el.l, kan ikke hun ha babyen hjemme hos seg? om hun har et "lettere" hus?
nedtråkka kaviartubepupper Skrevet 7. juli 2007 #5 Skrevet 7. juli 2007 ingen av våre besteforeldre (snuppas oldeforeldre) får lov å passe. de er +- 80år.
Gjest Skrevet 7. juli 2007 #6 Skrevet 7. juli 2007 min mann er enig med meg, men hun blir sur! veldig sur på oss. og å passe mini hos henne er vanskeligere fordi da er bestefaren der, og han har dårlig allmentilstand, han ramler og snubbler ... og tenkter jeg, hva skjer da hvis han ramler og slår seg (har skjedde mng gng før)... hva gjør svigermor da!!! Hvordan kan hun prioritere ting?? ikke enkelt det her med famlien...
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 7. juli 2007 #7 Skrevet 7. juli 2007 ikke lett det der,nei. Hvordan er huset deres oppbygd? går det f.eks ann at de bare er i en etg i huset? el er det sånn at badet er i en etg og kjøkken/stue er i en annen? altså må hun gå i trappene/ta babyen med seg babyen i trappene?!
brumlemor Skrevet 7. juli 2007 #8 Skrevet 7. juli 2007 Er forsåvidt enig med deg, sjølv om mi bestemor passa småen når han var 2,5 år. Men det var kun i nøden og kort stund om gangen. Trur du skal gjera det du er komfortabel med, og det bør ho respektere.
Mammma Skrevet 7. juli 2007 #9 Skrevet 7. juli 2007 Ja!! Moren min var 78 når jeg fikk yngstemann og hun passet henne endel når hun var baby og jeg var hjemme, det hadde sikkert vært mer hvis vi bodde i samme landet. Svigermor er nå 78 og hun var barnevakt for våres 2 (2,5 år og 10år) en langhelg når vi var på tur og dattera sine i tilleg lørdag og søndag (8 og 12). Hun er oftere barnevakt en mamma siden vi er i samme landet men dessverre i hver sin landsdel. Nå skal jeg hjem og feire 80 årsdagen til mamma og håper at hun får muligheten til å være barnevakt mens jeg er der, selvom pappa er endel syk og har begynnelse av alzheimer. Jeg stoler på begge bestemødrene og håper at de får muligheten til og ha barnebarna sine mest mulig, før de blir for skrøpelige eller at barna ikke vil være der. mamma var også dagmamma for oldebarnet sitt når hun var 77 år, og barnet var 1 år.
Bettybu Skrevet 7. juli 2007 #10 Skrevet 7. juli 2007 ...hm... mor min på 70 får være barnevakt på dagtid,hun er høyst oppegående... Sto og kikket på en barnevogn som var utstillt på gaten.Ekspeditøren var der også og forklarte om vognen.. Så kommer en "eldre" dame med RULLATOR og sier : Den vognen er kjekk, barnet jeg er dagmamma til har den vognen og den er stødig og god... Hmmm. godt at jeg har barnehageplass...
monztah Skrevet 7. juli 2007 #11 Skrevet 7. juli 2007 Synes ikke du er urealistisk, det er ditt barn og du må være komfortabel med den løsningen dere velger. Når det er sagt, kan jeg fortelle hvordan vi gjør det her: Svigermora mi er nesten 80, og litt dårlig til beins, med dårlig hørsel (har høreapparat men men), men ellers helt sprek i hodet da. Helt siden snuppa (13 mnd) ble født har jeg jo sett hvor forsiktig hun er med henne, og at hun håndterer henne fint. Hun er litt redd for å løfte henne, for hun er redd hun skal miste henne med den svake armen sin, men jeg ser at hun kan det hvis hun må. Nå har snuppa begynt å gå, så da ville hun faktisk greid å løpe ifra bestemor med de små beina sine, men da holder de seg innendørs istedet. De prater, synger, leser bok, leker - og jeg ser at snuppa er mye roligere med henne enn hun ville vært med oss. Hvis svigermor skal skifte bleie, legger hun et håndkle på sofaen eller gulvet og skifter der, for å slippe å bære henne rundt. Nylig passet hun henne mens vi var ute på fest (jeg var standby og drakk ikke), vi dro etter at vi hadde lagt snuppa, og da lå bestemor på senga ved siden av sprinkelsengen og leste, slik at hun skulle være sikker på å høre om hun våknet, og i tillegg slippe å stresse opp trappen til overetasjen. Hun hadde da våknet en gang, og da lekte de og sang litt på sengen og til slutt sovnet snuppa helt fint og rolig ved siden av bestemor. Skal si hun var bra stolt da, som fikk roet barnebarnet sitt så fint! Tror ikke min svigermor ville passe henne når hun var så liten som 5 mnd, men nå koser de seg masse i lag, og jeg synes det er kjempefint for alle parter. Du kan nok være helt trygg på at svigermora di ville tatt trappa med knusende ro hvis hun skulle bære babyen din ned, disse gamle kan dette med å ikke gjøre ting over evne...og de stresser ikke! Men du kan vel på en fin måte få fortalt at du synes det er for tidlig å være vekk fra babyen ennå, og heller si at du ser frem til at hun skal få passe henne når hun er blitt litt større?
--arkin-- Skrevet 7. juli 2007 #12 Skrevet 7. juli 2007 enig med deg hi og synes ikke du er urealistisk
mammaen til G & A Skrevet 7. juli 2007 #13 Skrevet 7. juli 2007 Nei, jeg hadde nok ikke latt en 80 aaring passe barnet mitt. Saa jeg maa nok si meg enig med deg.
Newton & Prinsessen på erten Skrevet 8. juli 2007 #15 Skrevet 8. juli 2007 Svigermor her fikk ikke passe småen samtidig som hun skulle passe svigerfar. Nå er svigerfar på gamlehjem og svigermor har passet småen en times tid en ettermiddag i ny og ne. (men gutten vår blir 3 år til høsten da, så han er ingen baby lenger og er grei og ha med å gjøre).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå