Stary Skrevet 7. juli 2007 #1 Skrevet 7. juli 2007 Hvis noen har en oppskrift på en god hjemmelaga Pizza og har lyst å dele den hadde jeg blitt veldig glad:)
nedtråkka kaviartubepupper Skrevet 7. juli 2007 #2 Skrevet 7. juli 2007 800g hvetemel 200g semule 800-1000ml vann 1 pose gjær 1 ts salt olivenolje pizzasaus masse hvitløk olivenolje 2 bokser hakkede tomater en neve basilikum salt og pepper 0,5ts sukker fres hvitløken i olje, ha i basilikum, ha i tomatene og la det koke 5 minutter. sil sausen, og få så mye som mulig gjennom sila. kok sausen på nytt i 5 minutter. ha i salt og pepper etter smak, litt sukker og litt olivenolje. skinke og fersk mozarella er perfekt fyll på pizzaen )
Stary Skrevet 7. juli 2007 Forfatter #3 Skrevet 7. juli 2007 Tusen takk., Men heving, varme på ovnen og hvor lenge i...? Har må det inn med t skje... TUSEN TAKK !!
nedtråkka kaviartubepupper Skrevet 7. juli 2007 #4 Skrevet 7. juli 2007 ca 45 minutter heving, 200grader, ca 12-15 minutter. dette er italiensk pizzabunn, og skal helst stekes på stenplate... men ikke nødvendig, jeg har ikke gjort det.
Økologisk_knekkebrød Skrevet 7. juli 2007 #5 Skrevet 7. juli 2007 1 familiepakke pizzadeig fra Toro. 1 boks creme fraiche 1 liten løk 3 pakker stjernebacon (eller 2, om du synes 3 blir litt mye.) raspet hvitost Lag deigen etter oppskriften på pakken. Smør creme fraiche på bunnen, strø hakket løk på. Kutt bacon i biter,stek det i panna og strø det på pizzaen. Strø over ost og stek pizzaen til den er ferdig. Vet at oppskriften høres helt merkelig ut, men dette er en sinnsykt god pizza! Og ikke fall for fristelsen til å ha på paprika, tomat eller noe annet, den er perfekt som den er! Men du er advart, denne pizzaen blir man avhengig av, og det er ikke akkurat slankemat.
Stary Skrevet 7. juli 2007 Forfatter #6 Skrevet 7. juli 2007 Oj hehe. Takk dere. Da er handlelista skrevet:) XX
Stary Skrevet 9. juli 2007 Forfatter #8 Skrevet 9. juli 2007 JA !! Så flink du er... Hvordan gjør du det? Jeg finner absolutt ingenting jeg... Hvor mye hvitløk er det meningen jeg skal bruke her....?
nedtråkka kaviartubepupper Skrevet 9. juli 2007 #9 Skrevet 9. juli 2007 i pizzasausen min? så mye som du liker... he he jeg bruker 4-5 store fedd
Attpåklatten :-)™ Skrevet 9. juli 2007 #10 Skrevet 9. juli 2007 Deig som beskrevet over. Kjevl ut deigen og legg den på en smurt plate (formes etter plata), brett kantene inn, så den blir litt høyere. Smør så hele deigen med tomatpure. Legg så på 500 g RÅ kjøttdeig, ja jeg mener RÅ;-) Fordel denne utover hele deigen. Ha på litt salt og pepper. Oppå her skjærer du tomater i tynne skiver og dekker hele kjøttdeigen, kutt opp litt purre og ha over, 1 boks med champignon og gjerne litt ananas om du liker det. Ha så litt finhakket basilikum og ost på toppen som krydres med pizzakrydder. Stekes i ca 20-25 min på 225 grader. Snaddergod:-) Og fordi man legger på rå kjøttdeig blir den saftig og god også, og det er IKKE farlig å lage på denne måten. Jeg har gjort det siden tidlig 80-tall og vi har ikke blitt dårlige ennå:-) Bon Apetit!
Stary Skrevet 9. juli 2007 Forfatter #11 Skrevet 9. juli 2007 Ok. Takk. Da hakker jeg de bare opp så godt jeg klarer da? Det greiene med å sile sausen, må jeg gjøre det? Skal jeg sile alt også koke det hele en gang til. Hvorfor det?
Stary Skrevet 9. juli 2007 Forfatter #12 Skrevet 9. juli 2007 Oj... Det skal jeg prøve neste gang !! Hvorfor rå? Virka litt skummelt:)
nedtråkka kaviartubepupper Skrevet 9. juli 2007 #13 Skrevet 9. juli 2007 jeg bade deler feddet i 5, det skal jo moses... ja, det må siles, for da blir bitene borte og sausen tykkere ) den er kjempegod, og verdt strevet! jeg har lagt stor posjon og fryst ned, jeg )
Stary Skrevet 9. juli 2007 Forfatter #14 Skrevet 9. juli 2007 Jeg får prøve.... - Men moses? Hvordan gjør jeg det... Begynner å lure på om jeg ikke kommer til å få til det her:/
nedtråkka kaviartubepupper Skrevet 9. juli 2007 #15 Skrevet 9. juli 2007 du heller litt saus i sila, og moser det gjennom sila med en skje. også kaster du det du ikke får mosa og gjør det med mere saus ) ikke vanskelig, sikkert bare jeg som forklarer dårlig!
Stary Skrevet 9. juli 2007 Forfatter #16 Skrevet 9. juli 2007 Ok. Tror jeg er med. Men jeg vet ikke hvordan jeg skal få hvitløken igjennom sila... Må jo kutte den opp i fjorten tusen biter da... hmm.. Takk for hjelpen. Skal lage denne litt senere i dag. Du får bare tilføye om det er noe jeg må tenke på. Tusen takk:)
nedtråkka kaviartubepupper Skrevet 9. juli 2007 #17 Skrevet 9. juli 2007 hvitløken blir myk når den er stekt og kokt først )
Stary Skrevet 9. juli 2007 Forfatter #18 Skrevet 9. juli 2007 Ok. Hakke opp. Steke også koke i sausen etterpå. Det er mottatt:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå