Gå til innhold

Noen som bruker / har erfaring med brystskjold?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en sønn på 9 dager. Vi har klønet en del med ammingen. Han fikk ikke godt nok tak, og da måtte vi prøve igjen og igjen og igjen... Han ble jo frustrert, stakkar, og skrek, for han var jo sulten. Brystvortene er to åpne kjøttsår og det er helt forferdelig!

Så nå har jeg begynt å bruke brystskjold og det er helt fantastisk! Han får skikkelig godt tak med en gang og får masse melk. Da jeg fortalte dette til helsesøster på telefonen, sa hun at de ikke anbefalte å bruke dette, fordi de sugde så dårlig på dem. Men jeg fortalte at i dette huset var det motsatt tilfelle. Hun skal komme hit på besøk på mandag og sa at vi fikk se på ammingen da...

Noen andre som har samme erfaring som meg? Og hvor lenge kan man bruke disse brystskjolda? Kan man bruke de så lenge man fullammer? Etter at jeg tok de i bruk for et par dager siden har ammingen gått supert.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei.. jeg bruker skjold.. brukt fra dag 4, i mine øyne har jeg problempupper.. mini tar puppen delvis uten skjold nå, på noen dager. andre dager går det ikke.. skal visst være forsiktig mht at det kan senke melkeprod, jeg har ikke merket noe til det.. jeg har ca en ell to dager i mnd hvor jeg pumper i tilleg til ammng, funekr supert for oss! :D hadde det ike vrt for skjold, hadde ikke jeg ammet for å si det sånn. hs peser med at jeg skal slutte, men jeg gjør det ikke før vi er klare til det! det som funker best for oss, er rett å slett skjold..

bare pass på at produksjonen ikke minker, så går det ok. sørg for at han siger på slutten, lirk gjerne, lur han til å tro at du tar puppen. det funker fint for oss :)

minien min er 10 uker nå, :)

Skrevet

Takk!

Jeg hadde tenkt å bruke de til mine vorter er hele og fine igjen, og så får vi prøve igjen uten skjold.

Har ikke kjøpt meg pumpe enda, men den kommer nok etter hvert...

Skrevet

jepp :) om du trenger råd til avveninng, så er de på ammedebatten kjempeflinke :) se og på www.ammehjelpen.no

under a-å så står det under brystskjold ell no..

har ingen planer om å avvenne skikkelig ennå, sliter med at det er så flatt. bedre enn det var da :)

Skrevet

Jeg sliter også med at brystvortene er så flate. De mente at jeg ikke hadde "problempupper" på barselen, men jeg har sliti som bare det i alle fall! Vi får se hva helsesøster sier til mandag. Akkurat nå kan jeg i alle fall ikke amme uten skjold, for jeg har åpne sår.

Har vært litt inne på ammehjelpen.no. Står mye bra der.

Skrevet

ja, det gjør det :) trur jeg prøvde aøt av tips for å få brystene til å bli litt spissere, men han fikk allikevell ikke tak.. så jeg vet godt hva du mener! :)

hvis helsesøster sier noe helt anna enn hva du føler, så syns jeg dere skal gjøre det som er best for dere, om du trives med ammingen :) som sagt, jeg har ikke mindre melk pga de, han suger godt, kjempegodt, men pumper en gang i mnd ca.. hvis jeg merker at nå er det litt lite, så pumper jeg en dg ell to, så er denfin i flere uker :) synes ikke dete r no styr i det hele tatt :)

så. gjør det som passer for dere, passer det med skjold, men ikke uten, så ikke bry deg om hs... :) det har jeg slutta med, hadde så dårlig samvittighet... men dt er faktisk til det beste for både meg og mini, å bruke skjolda :)

Skrevet

Jeg hadde veldig hjelp i å bruke brystskjold og følte det gikk så bra at jeg ikke sluttet før gutten var 3 mnd. Da tok jeg dem av sånn innimellom og så en vakker dag hadde jeg ikke bruk for dem lenger. Mitt problem var at gutten sugde feil fordi jeg introduserte flaske fortidlig og hadde da kjøttsår på puppene.

Lykke til!

Av og til er sunn fornuft og egne valg (magefølelsen) vel så bra som HS og Sykehuset.

Skrevet

Jeg har brukt skjold og har ikke hatt noen problemer med det.

Gutten fikk ikke tak i puppen, men når vi begynte med skjold gikk ammingen kjempefint. Han fikk ordentlig tak og fikk i seg masse melk. Alternativet hadde jo vært at han enten ikke fikk mat i seg, eller å pumpe og gi på flaske, og jeg kan ikke se hvordan det skulle vært noe bedre.

Begynte med skjold mens vi enda var på barselavdelingen. Etter noen uker begynte jeg å prøve å ta bort skjoldet halvveis i matingen, når brystvorta var litt formet etter skjoldet, og etterhvert fikk han til å spise helt uten skjold. Var ikke noe problem. :)

Skrevet

Det er godt å høre at det er flere her... Takk skal dere ha!

Nå har han akkurat fått mat og det kommer MASSE melk! Det renner over... Og bleia hans var full av tiss og så gulpa han skikkelig. Det tyder jo på at han får i seg nok mat. Bedre det enn å la han skrike av sult, og mamma som skriker av smerte...

Skrevet

jeg begynnte med det den 4 dagen etter han var født. å når han var ca 6 uker mistet jeg melka. prøvde å pumpe imellom måltidene men fikk ikke mer. men det varierer vell fra person til person.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...