Gå til innhold

er det dårlig gjort eller overdriver jeg..

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg å sambo har brukt sååå lang tid til å bli enig om navnet til prinsessa vår.

jeg ønsker sååå navnet hermine han likte det ikke.så jeg sa at vi kunne velge ett navn hver som vi likte siden vi har så ulik smak.og han sa greit om han fikk ha det først så jeg sa ja jeg var glad jeg fikk navnet hermine.

så navnet på tulla ble athena hermine.

jeg sier begge navnene til folk som spør hva hun heter for jeg respekterer ønsket til sambo.

men han nevner ikke navnet hermine engang til folk som spør han.

jeg syndes det er dårlig gjort.

så nå er jeg ganske sur og bruker kun navnet hermine til henne.

og da blir nok navnet hermine og ikke athena. ute blandt fok for det er jo jeg som er mest ute med henne og har mye kontakt med andre barn og slikt. er det dårlig gjort av meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I alle dager.....unnskyld at jeg kniser litt......men dette høres jo helt vilt ut. Jenta vil jo bli helt forvirret stakkars.

Nei, dette må dere sette dere ned å snakke om!!

Fine navn forresten, begge to;-)

Skrevet

Signerer den over her!

Skrevet

Skal dere fortsette slik vil det jo ende opp med at barnet sier "hvem er .....?" om et av navnene.

Barn er ikke nødvendigvis så mange mnd før de skjønner at et navn er seg selv...

Skrevet

mamma og pappa må nok bli enig om ett av navnene,

eller bli enig om og bruke begge to.

Hvis ikke blir det vanskelig for barnet og for andre som skal forholde seg til henne.

Skrevet

uansett vil hun bare bruke ene navnet mest uansett....syns at sånn småting må man kunne bli enig om ja........

Skrevet

Dårleg gjort av begge to egentlig...

Dåke må berre sjå til å bli einige, ungar begynner å reagere på navnet sitt når dei ikkje er så veldig gamle (trur småen her skjønte poenget ved 7-8 mnd).

Skrevet

Jeg synes det er på tide at dere blir voksne, begge to. Dere oppfører dere akkurat like barnslig. Dersom dere ikke kommer overens med hverandres navnevalg, må dere rett og slett finne et tredje navn dere kan enes om. Dere kan ikke holde på sånn som dere gjør nå.

Skrevet

ehh? kaller dere virkelig jenta for hvert deres navn?? hm..spesielt sier jeg bare.. men dere burde kanskje finne et navn dere begge er enige om?? synes hvertfall dere må bli enige!!

Skrevet

Detta synes jeg var barnslig gjort av dere begge!!

Beklager når jeg sier det, men det navnet var et av de tyngste navnene jeg har hørt på mange mange år!!!

Sett dere ned og skriv ned ei liste hver over navn dere vil ha, så stryker dere ut navn som ikke motparten har på lista! Forhåpentligvis så har dere da ett eller flere navn dere er enige om! Gå derifra ihvertfall!! :)

Lykke til med navnevalget! :)

Skrevet

hehe hei jeg tror dere har misforstått litt her.. hehe

vi kaller henne ikke hvert vårt navn så dumme er vi ikke til henne sier jeg begge navnene og det gjør sambo også hehe vi vil jo ikke skape splittet pesrsonlighet hos henne hehe.

det som er problemet er at han sier kun til sine venner og kollegaer at hun heter kun athena... og det gjør meg sur jeg mener han burde si begge navnene ikke kutte ut mitt valg av navn.

derfor i protest har jeg kun sagt hermine til mine venner i ett døgn.

og derfor ville navnet kun blitt hermine og ikke begge navnene siden det er kun jeg som er mest ute blandt folk si åpen barnehage og slik. håper dere forstår bedre nå....

Skrevet

Det var jo et veldig tungt navn... Men veldig fine begge to... Hva med å gjøre det så enkelt at dere trekker lodd om hvilket av navnene som skal brukes?

Kan forresten så små babyer gripe ting? Isåfall kunne dere jo skrevet navnet på to lapper, krøllet de sammen og lagt de foran henne... -sett hvilken lapp hun griper etter - og voila, hun valgte navnet sitt selv:)

Skrevet

nå ler jeg godt ja, har dere ikke blitt enige....synes der burde snakke og bli fornøyde begge to.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...