Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg glemmer jo å gi dem hele tiden. De står jo så bortgjemt i kjøleskapet. Men de står jo i romtemp i hyllene på apoteket (riktignok før åpning det da). Kan jeg ha de i romtemp hjemme også?

Hadde væer SÅ mye enklere å huske da.

Eventuelt kan jeg blande de i grøten?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hos meg står de på salongbordet hele tiden. Lille trollet får mat i stuen. 5 dråper i grøten.

Skrevet

Dråpene har jeg i toalettveska til små'n!

Skrevet

Det står på at de skal oppbevares i kjøleskap da.. Det er jo mange matvarer som skal oppbevares kjølig etter åpning, men som oppbevares i romtemp. før de åpnes.. Så jeg har den i kjøleskapet.. Men jeg har satt på huskelapp på mobilen min som ringer hver dag, slik at jeg husker å gi han dråpene...

Skrevet

tror dem skal stå i kjøleskapet for at det ikke skal gro bakterier inni flaska om barnet får dråpene rett i munnen å kommer nær tuten....tror ikke det erså nøye egentlig!viktigste er jo at dem får i seg vit:)

Skrevet

Vi har som rutine å gi dråpene hver kveld før kveldsstellet og nattdrakten og det funker fint. Før vi hadde fast klokkeslett ble det fort avglemt her og.

Sikkert greit å oppbevare kjølig siden det står på?

Skrevet

lag en vane med å ha dråpene i hver morgen når han får grøt feks. først når vi laget den rutinen her, husker vi dem hver dag. eller feks middagen. jeg synes morgengrøten er så greit, for da er vi jo alltid hjemme.

Skrevet

Bør nok oppbevare kjølig. Ha en huskelapp for eksempel på stellebordet. Det er en vanesak. Jeg glemte det mer i starten, men nå gir jeg det alltid sammen med grøten på kvelden, og da husker jeg det bedre.

Skrevet

Vi forsøkte å gi det til morgenstellet hver dag før, men det funket ikke. Det er jo ikke alltid bare jeg som tar henne da. Noen ganger er det gubben som tar henne på morgenen, eller ivrige bestemødre/oldemor som er på besøk. Har også hatt huskelapp på. Da kommer jeg på det, og tenker at det må jeg huske, så snart jeg bare er ferdig med stellet. Kan jo ikke forlate henne på stellebordet for å hente flaska. Da jeg hadde flasken i skapet på stelleromet var det jo bare å gi dem til henne da. Men så oppdaget jeg at de skulle stå kaldt, og dermed ble det ofte glemt. Til frokostgrøt funker heller ike. Hun er bare drøyt 6 mnd, og fullammes fremdeles, bortsett fra noen dager når hun får noen skjeer kveldsgrøt. Tenkte derfor å gi det til kveldsgrøten, men det er det jo ikke hver dag hun får, og det er ikke alle dagene vi er hjemme heller.

Kan jeg kanskje ha den i romtemp dersom jeg bytter den ut ofte? Kjøper ny flaske hver mnd og kaster den gamle elelr noe?

Eventuelt, kan noen låne meg lit hukommelse eller fjerne ammetåka???

Skrevet

Jeg er en ærlig sjel som skal inrømme at disse dråpene er det ikke lett å huske. Vi har de stående i kjøleskapet, men det hender de står på benken. Vi prøver å gi de I grøten på morgenen. Flest morgener er det jeg som gir mat men også kjæresten min har "morgenvakten". Vi er nok like gode på å huske det som vi glemmer det:) Sukk hjerte..

Skrevet

Vi har festet en klistrelapp på boksen vi oppbevarer grøtpulver i, der det står Husk d-vitamindråper. Så vi ser den lappen når vi lager grøt. Har dråpene i grøten :)

Skrevet

I Sverige får man kjøpt AD-vit. dråper, og de trenger IKKE å stå i kjøleskapet. (Er både A-vitaminer og D-vitaminer i dem).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...