Anonym bruker Skrevet 7. juli 2007 #1 Skrevet 7. juli 2007 Har en medela swing.. fikk ikke noe ut! noen andre som har vært plaget med å få det til? råd på hvordan jeg kan få d?? frustrerende...
Nit@™ Skrevet 7. juli 2007 #2 Skrevet 7. juli 2007 Jeg brukte også medela swing, men synes det var inni hampen treg. Du må liksom sitte leeeenge for å få ut like mye som med en manuell. Et lite triks er å tenke på babyen, hvor søt og god den er osv... Da reagerer kroppen ved å sette i gang utdrivningsrefleksen. Verdt å prøve.
Januarjubel! Skrevet 7. juli 2007 #3 Skrevet 7. juli 2007 jeg syntes også det var litt vanskelig i begynnelsen, til tross for at ammingen i seg selv gikk finfint. Dette hjalp meg til å få det til: -Pumpe nåre det er mye melk/spreng. Gjerne om morgenen. -Kutte ut brystskjold og bare bruke selve pumpen (nå har ikke jeg den samme som deg, men også på den manuelle jeg hadde før fungerte det best uten skjold. Alle bryst er jo forskjellige så det gjelder å prøve seg fram på dette. Men uten skjold er altså en mulighet).
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2007 #4 Skrevet 7. juli 2007 Jeg synes denne er super, og synes den er mye raskere enn en manuell... Jeg venter ikke i 2 (?) minutter på at pumpinge skal sette igang, men trykker på den "dråpe"-knappen nesten med en gang (nå skal det sier at melken kommer fort hos meg også...). Også må jeg ha på full speed. Da renner det i strie strømmer!!!
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2007 #5 Skrevet 7. juli 2007 Har ikke prøvt den varianten du har. Men jeg hadde en el pumpe, eldre modell. Syntes det gikk greit, tok litt lang tid før melka kom. Så slutta den å funke så jeg kjøpte avent, pakke med el utstyr og manuell pumping. Fikk aldeles ikke til den eletriske, men den manuelle funka som bare det. Det tok noen ganger med pumping før jeg fikk dreisen på det, men med den kommer melka med en gang, og jeg får ut mye mer. Den er heller ikke så dyr som når du ikke kjøper eletrisk. Dama på butikken sa også at mange var veldig fornøyd med den manuelle avent-brystpumpa. Men det er jo ikke sikkert du vil kjøpe deg nytt når du allerede har utstyr da.
candyland Skrevet 7. juli 2007 #6 Skrevet 7. juli 2007 jeg har medela pumpa. får ut kanskje 20 ml om gangen totalt. på skehuset sin pumpe kunne jeg få ut 200 ml kun på en side. så nei, liker den ikke, og har knapr bukt den fordi jeg ikke gidder å pumpe meg når jeg får ut så lite,,
nutri Skrevet 7. juli 2007 #7 Skrevet 7. juli 2007 Jeg synes den var grei i bruk, men håndmelking går like greit for meg. Pump gjerne når det er mye melk, eller rett etter du har ammet, da er melkegangene/kjertlene i siget liksom. Du kan jo justere hvor hardt den skal suge også. Den er innstilt på å å "varme opp" puppen først, med lette sug, deretter går den igang og suger ordentlig, men du kan jo som nevnt her trykke på dråpe-knappen nesten med en gang. Og selvfølgelig pass på at du holder dingsen ordentlig tett på puppen. For noen kan det ta et par ganger før pumping kommer ordentlig igang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå