Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

er det noen som har noen gode tips til hvordan vi skal få Lillegutt på 1 år til å slutte å bite faren sin de gangene pappa´n sier nei og tar han bort fra ting? Han biter aldri meg. Pappa´n er borte 4 uker og så hjemme i 4 uker, vet ikke om det har noe å si... Han har "bitt" faren sin lenge før han fikk tenner og visstnok. Fikk først høre den biten i dag.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Etter min mening så kan det vel kanskje ha en innvirkning at han er borte så lenge. Og særlig dersom han ikke får den oppmerksomheten han trenger når faren først er hjemme. Hvis barnet finner på mye tull når far er hjemme, så kan det være hans måte å prøve å få kontakt med far på. Men da er det også viktig at han/dere ikke gir barnet den oppmerksomheten da. Det jeg da mener er at dere ikke må si nei å ta barnet vekk for å så sette han på en annen plass og bare fortsette med deres eget. Men å derimot bare ta med barnet å engasjere og leke med. Altså gi den oppmerksomheten barnet aller helst vil ha og fortjener. Også er det viktig å være oppmerksom når barnet gjør ting som er rett. Bedre å gi ros enn ris. Kanskje faren kan oppfordre litt til lek før barnet søker litt feil oppmerksomhet.

Skrevet

Heisan og takk for svar. Jeg har også tenkt på det med oppmerksomhet, men når mannen min kommer hjem så er han mye sammen med gutten. De har sin egen tid da de står opp, og jeg holder meg unna. I tillegg leker de sammen og mannen min er på en måte den som styrer det mens jeg holder meg litt i bakgrunnen hvis du skjønner. Det er bare når mannen min sier nei, og irrettesetter han at Lillegutt blir skikkelig sinna og biter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...