Gå til innhold

Positiv EL-test, men....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg testet positivt på Clearblue digi EL-test i dag morges. Er på dag 14 i syklusen. Tok den første testen i går og den var negativ. Har ikke begynt med EL-testing før nå, så jeg vet ikke helt hvordan dette funker. Men det jeg lurer på er følgende: Er det mulighet for at jeg ikke har eggløsning selv om jeg får positiv test? Har nemlig en mistanke om at eggene mine ikke løsner slik de skal. Har hatt sex minst annenhver, ofte hver dag fra dag 10 til dag 25, men har jo ikke blitt gravid på 11 pp... Pluss at sist jeg var hos gyn så sa han at han kunne se på innvendig ultralyd at det var en eggløsning på gang, men så fikk jeg plutselig mensen tre dager etterpå... Tror derfor at eggene min modnes, men ikke løsner. At det er derfor vi ikke klarer å bli gravid. Men altså: betyr positiv EL-test at det faktisk skjer en eggløsning eller bare at det normalt skulle skjedd men kanskje ikke skjer...? Komplisert dette her, men håper noen kan svare meg... Takker uansett for alle svar:o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

EL-tester viser HL stigningen som skjer 24-36 til timer før eggløsningen. Det vil med andre ord si at kroppen forbereder seg på å modne/slippe et egg.

EL-tester kan ikke gi svar på om eggløsning faktisk skjer, bare at kroppen forbereder denne.

Hos noen (blant annet meg) så får man positive el-tester, men eggene som modnes er ikke modnet riktig, og eggene er derfor ikke befrukningsdyktige, og derfor blir man heller ikke gravid, selv om man har mye sex rundt eggløsning, pp etter pp.... desverre....

Jeg går nå på pergo som skal stimulerer til bedre ellgøsning, men har ikke lykktes ennå...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...