Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som kan dette med amming: hva godt kan jeg gjøre for puppene mine før jeg begynner å amme? Skal jeg 'herde' brystvortene på noe vis? Hva med kremer, skjell, brystskjold, osv?

Gruer meg sånn til såre brystvorter og brystbetennelse...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg herder min brystvorter et par ganger i uken. Da "skrubber" jeg de med et tørt håndkle og smører de etterpå. Håper det vil være med å unngå såre brystvorter den første tiden. Min venninne som fødte tvillinger gjorde dette og hun hadde svært lite problemer med sårhet og ingen betennelser.

Skrevet

Ta det som det kommer, du trenger ikke bli særlig sår. Ble sår sist gang, herding på forhånd hjalp ikke da. Tror det viktigste fra starten av, er at du og barnet får hjelp til riktig ammeteknikk/sugeteknikk.

Det som funket for meg når jeg først ble sår, var ammeskjold, og ullinnlegg. Derfor tror jeg også at brystvortekrem med lanolin kan hjelpe bra. Kanskje det også kan forebygge!? Skjella tror jeg bidro til at jeg ble sår sist gang. Som førstegangsmamma tror jeg man bare må igjennom mer eller mindre sårhet i starten...

Skrevet

Psykisk forbredelser på amming og at du ønsker å amme tror jeg er det viktigste..

Men selv om mange opplever "komplikasjoner" eller hva jeg skal kalle det når det kommer til amming så har mange det også så enkelt at de legger barnet til brystet rett etter fødselen og ammer og så kommer melka rimelig fort og aldri har noen planger..

Og alle disse som har det så enkelt har jo ikke noe å klage på og skriver kanskje ikke så mange innlegg som alle de som møter litt veggen innimellom

(selv er jeg en som strevde i starten pga prematur baby som ikke ville suge, men etter at vi var i gang gikk alt på skinner. Ikke hatt noe spesielt med brystspreng, såre pupper, brystbetennelse)

Ikke fokuser så mye på alt som kan gå galt, men tenk helle positivt. Og skulle du få noen av alle disse problemene som noen får innimellom så be heller om hjelp da.. For den finnes.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...