Gjest Skrevet 7. juli 2007 #1 Skrevet 7. juli 2007 Er det "farlig" å gi yoghurt hver dag? Han drikker ikke mye melk, så jeg syns det er greitt å gi en yoghurt om dagen. Flere som gjør dette?
Libido- Skrevet 7. juli 2007 #2 Skrevet 7. juli 2007 jeg ville ikke gitt yoghurt med sukker hver dag. Men det er meg =) Ost er også en fin erstatning for melk. Så får du jo yoghurt uten sukker, eller tilsette bær/frukt i naturell.
Gjest Skrevet 7. juli 2007 #3 Skrevet 7. juli 2007 Grøt kan jo være et annet alternativ, ellers ville jeg og gitt en youghurt eller noe annet med melk i.
alvefrøken Skrevet 7. juli 2007 #4 Skrevet 7. juli 2007 snuppa her får i hvertfall litt yoghurt naturell med raspet eple i hver dag
trompetisten Skrevet 7. juli 2007 #5 Skrevet 7. juli 2007 Jeg gir en youghurt for dagen. Har ei med noe spiseproblemer, og har derfor veldig få alternativer til mat. Spiser ikke brødmat, og veeeeldig lei grøt (spiser det en sjelden gang med mye lirking og luring). Kan ikke gi middagsmat hele dagen heller
nickoline og supermann Skrevet 7. juli 2007 #6 Skrevet 7. juli 2007 Ja. det er kjeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeme faaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaarlig.................
Gjest Skrevet 8. juli 2007 #7 Skrevet 8. juli 2007 Jeg brukte anførselstegn på ordet farlig........ Min gutt får yogurt daglig, han lever, er frisk og rask. Så, ja, jeg skjønner at det ikke er farlig!
LindaKristin1980 Skrevet 8. juli 2007 #8 Skrevet 8. juli 2007 Min gutt får også en yoghurt om dagen, en litago. Han kaller den for "mø" (pga kuene uttapå hehe) og peker på kjøleskapet.
Sommer..... Skrevet 8. juli 2007 #9 Skrevet 8. juli 2007 Vi gir yoplaite så og si hver dag vi, tror nok ikke det er noe "farlig" nei.:-)
Ranveig R Skrevet 8. juli 2007 #10 Skrevet 8. juli 2007 Helsesøster sa at vi ikkje burde gje meir enn 1 stk for dagen, pga sukkerinnhold. Dersom ein gir f.eks. naturell yoghurt med frukt/bær treng ein ikkje tenke på det heller ) Viss du har problem med å få i ungen brødmat, kan du prøve å ha litt havregryn eller musli i yoghurten, det er ein slager her i huset!
glad_jenta Skrevet 10. juli 2007 #11 Skrevet 10. juli 2007 får som regel en pr. dag min sønn også.får også fruktpure på glass for 1 åringer innemellom.inneholder yoghurt det også,men ikke sukker.
Dolla&Heidi&spire Skrevet 11. juli 2007 #12 Skrevet 11. juli 2007 Jenta mi på 14 mnd elsker yoghurt, derfor prøver jeg å gjøre den litt sunnere. Kjøper store bokser og gir 50 % yoghurt naturell og 50 % biola med smak. Da blir det akkurat søtt nok til at hun spiser den. Slenger også oppi havregryn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå