mammaen til skatten Skrevet 7. juli 2007 #1 Skrevet 7. juli 2007 Er det sant at HIPP ikke inneholder så mye jern som er nødvendig for våre småtasser? Gjelder dette andre næringsstoffer også? Hvordan kan det da være lovlig å selge produktene i butikken uten å informere om det???? Jeg har brukt HIPP mme og grøt så lenge jenta mi har vært til, og blir litt nervøs nå.....
1kar&1møy&meg™ Skrevet 7. juli 2007 #2 Skrevet 7. juli 2007 det inneholder mindre jern ja, men det er ikke farlig så lenge barnet ditt spiser godt. Har du en Småspiser bør du vurdere å bruke andre produkter i tillegg eller evt gi et jerntillegg. Konklusjonen til de fleste her er at de vil slutte å bruke Hipp sine produkter pga dette og det synes jeg er synd. Produktene er jo kjempegode og ikke minst økologiske (jeg synes det er viktig å handle mest mulig økologisk) Jeg har fostret opp en sunn og veldig frisk liten gutt på HIPP sin mme og kan ikke akkurat si jenta mi tar skade av det heller hun er kjempegod.
selfangerkjerringa Skrevet 7. juli 2007 #3 Skrevet 7. juli 2007 Mener du hipp mme, grøt eller andre produkter? De første 6mnd lever barnet på medfødte jernlagre. Etter 6mnd bør de få jern gjennom kostholdet. Hos de fleste holder det med jernberiket grøt 1-2 ganger om dagen. Etterhvert begynner barna gjerne å spise brødskiver, da er leverpostei et godt og jernrikt pålegg. Tror neppe det er noe problem at du har gitt hipp-mme til jenta di foreløpig. Ingen grunn til panikk i hvert fall.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå