Gå til innhold

Hvor kjøper dere krabbematter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

...Altså sånne i gummilignende materiale. Fungerer treningsmatter for voksne?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får blant annet kjøpt de i babybutikker, men de er ofte veldig dyre, har sett de til rundt 700,-.

Du kan bruke treningsmatter for voksne, men de er smalere enn de du kjøper i de andre butikkene og dermed vil babyen fort rulle eller krabbe bort fra den.

Vi er kjempefornøyd med den fra Nille, også prisen på 149,-. Senere kan den brukes i lek fordi det er en slags puslematte.

Skrevet

Huff, ja, vet de er dyre. - De mattene som helsestasjonen vår bruker koster visst over 1000-lappen.

149 høres nesten for godt ut til å være sant, men da skal jeg sannelig sjekke ut den! :-) Hvor tykk er den, vet du det?

Skrevet

Den er akkurat passe myk/hard. Jeg har også hatt en slik du kjøper på babyshop, og jeg synes det er samme sak.

Den er 110 cm begge veier, et puslespill du setter sammen med masse farger, og den er ca 1 cm tykk. Anbefales prismessig, men også fordi du kan bruke den som leke senere og jeg synes den er finere.

Skrevet

Håper de har den på Nille her da.

110 cm er i minste laget, men det blir jo en avveining mtp. pris.

Takk for tips! :-)

Skrevet

Vi har sånn fra Nille, den er veldig fin, men hun plukker den fra hverandre hele tiden. Så det er litt jobb med å pusle den sammen noen ganger om dagen ... Hun er 7 mnd, litt mindre barn skjønner kanskje ikke helt med en gang at det går an å plukke den i småbiter.

Skrevet

Ja, det gjør smurfen også, men de bitene er jo så store at det er ikke noe problem. Den må jo ikke se perfekt ut hele dagen, holder å sette den sammen når dagen er over.

:)

Skrevet

Det er nå ulovlig å selge matte beregnet til små barn (hvertfall under 3 år), når matten inneholder ftalater. i høst var det en tråd her ang pusslematten fra nille. Det er uklart om den inneholder ftalater, bare så man er klar over det. Kjøper man matte beregnet til voksne kan du vel gå ut fra at den inneholder dette stoffet. Mattene man kjøper på babybutikker, feks den fra fagerdala, er helt frie for ftalater. Det er sikkert derfor de er dyrere enn mange andre matter beregnet for annen type trening. Dette er jo ikke et problem så lenge ungen er så liten at den ikke tygger på matten, men når de gjør det får de i seg dette skadelige stoffet.

Skrevet

Det er riktig at dette stoffet er noe man bør holde babyene unna. Det var en som fikk en mail fra Nille her for en stund siden der de beskrev at nettopp denne matten ikke inneholdt dette stoffet, men man vet jo aldri.

Jeg vet at det har blitt solgt vanlige sprøytede grønnsaker i heliosbutikker under navnet"økologiske grønnsaker". Så som forbruker finnes det vel aldri noen garanti.

Skrevet

Jeg venter på den gymmatten som er med i velkomstpremien for nye I form-abonnenter :)

Skrevet

Ja, der var den mailen jeg siktet til, dog ikke fra Nille men fra SFT :)

Vi har ihvertfall hatt stor glede av vår.

Skrevet

Tips til et billigere alternativ er å kjøpe sånn "puslematte", fås på -nille til en brøkdel av prisen for treningsmatter. Den kan du dessuten bestemme størrelse og form på selv, etter hvordan du pusler den sammen. ;-)

Skrevet

øh.. det hadde du ikke fått tips om før, liksom.... (leste ikke trådenfør jeg svarte *hihi*)

Skrevet

He he, ja men det underbygger jo anbefalingen av denne puslematta, så takk for tipset! :-)

Skrevet

Jeg kjøpte på Reflex. 399,- og inneholder ikke ftalater eller hva det nå heter!

Skrevet

Jeg så den samme puzzlematta de selger på nille, på edwis. Der kosta den 109 kr eller så.. rundt 100-lappen iallfall.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...