Circe Skrevet 7. juli 2007 #1 Skrevet 7. juli 2007 Pokkers mannfolk. Hva skal man egentlig med dem?? Sambo jobber skift, og gikk ut til fri i går morges. Avtalte at han skulle ta lillegutt i natt, så jeg endelig fikk sove litt sammenhengende. Joda. Han tok matingen kl 4. Det tar da type toppen 10 min. La seg igjen. Lillegutt var litt urolig etter dette. Jo den som må inn og gi smokk og roe, det er meg. Sambo var jo tross alt oppe i hele 10 min. så.. Når klokken blir 0615 da er gullet våken. Snur meg og titter på sambo. Får spørsmålet. Kan ikke du ta han a??? Jo, selvfølgelig kan jeg det. Jeg trenger jo ikke noe søvn. Det er jo ikke jeg som har han stort sett hver natt ellers, og som står opp på morran.AAAAAAAAARRRRRGGGG. Så da sitter jeg nå her. Gullet leker i grinda. Er så blid se, og sååååå våken. Snart våkner nok min kjære på 5 også. Og da er det full rulle til i kveld. Jeg skal egentlig på grillfest i kveld. Hadde ingen planer om å drikke, men hadde vært koselig å vært litt sosial med venninner for en gangs skyld. Men vet ikke om jeg orker nå. Pokker, jeg er så lei. Dette var dagens fra meg.
Nit@™ Skrevet 7. juli 2007 #2 Skrevet 7. juli 2007 Menn tror ikke det er noen stor jobb å være hjemme med barn. Han synes vel du har "fri" hele tiden, bare fordi jobben din er hjemme. Hvorfor bare ikke sparke han ut av senga og si at "nu min kjære, står du opp". Vi biter det heller i oss og gjør det selv. Mannen min hadde en liten vinkveld for seg selv i går, så jeg lot han sove i dag. Tror "tømmermenn" kommer til å straffe han likevel :-)
Circe Skrevet 7. juli 2007 Forfatter #3 Skrevet 7. juli 2007 Han får nok svi skal du se. Innen dagen er omme har han ganske dårlig samvittighet. Det skal jeg sørge for. Han kommer nok ikke til å synes at jeg er spes morsom å være med i dag...
Bæ bæ lille lam:)™ Skrevet 7. juli 2007 #4 Skrevet 7. juli 2007 Du får gå inn og jage han opp av sengen,menn trenger av og til det.De innser ikke alltid hvordan ting er.
Circe Skrevet 7. juli 2007 Forfatter #5 Skrevet 7. juli 2007 Han innser jo.. Men han bryr seg tilsynelatende svært lite. Eldste var akkuratt oppe hos han. Jeg sendte han opp. Men ikke noe som tyder på at han kommer til å stå opp alikevel. Skal nok komme på noe fint jeg se. Må bare tenke litt.
Gjest Skrevet 7. juli 2007 #6 Skrevet 7. juli 2007 Men hvorfor gidder du å leke martyr da? Hvis han spør om du kan ta han var jo svaret nei, du trengte å sove! Hvorfor stå opp å leke supermamma/husmor og være sur istedet..?
*Isabell* Skrevet 7. juli 2007 #7 Skrevet 7. juli 2007 Jeg har en sambo som nekter plent å ta morgenstellet, ergo jeg MÅ stå opp med snuppa hver dag. Setter meg på sengekanten jeg og holder et helvete til han ikke gidder mer og gjerne er drittsur, men han sover i det minste ikke lenger;) Gå og vekke mannen din og sørg for at han står opp så gir du gullet til han og sier at du legger deg og ignorerer alt som kommer ut av munnene hans etter det. Kos deg i sengen et par timer og kom deg ut og kose deg med venner i kveld:) (Tips å låse døren på rommet så ingen kan komme inn til deg:)
Circe Skrevet 7. juli 2007 Forfatter #8 Skrevet 7. juli 2007 Fedone: Der traff du spikeren på hodet. Ja, hvorfor gidder jeg. Hmmm-.- Er det fordi jeg er så forbanna sta??? Hmmm... Tro det er en viktig faktor. Så har jeg ett motto. Krøsser ikke drit så lenge jeg driter sjøl. Eller noe sånn. Vet ikke jeg damer. Vet at det er teit av meg å ikke bare gå opp og røske han ut av senga. ÆSJ!
Gjest Skrevet 7. juli 2007 #9 Skrevet 7. juli 2007 Istedet for å "Bare gjøre det" lager du et lite helvete sånn at han "gjør det" fordi han ikke gidder maset ditt. Bedre det enn at du skal gå rundt å være sur (og sliten??!) og hate han litt. Ikke særlig bra for forholdet..
Circe Skrevet 7. juli 2007 Forfatter #10 Skrevet 7. juli 2007 Jeg vet. Men vet også at jeg ikke er sint veldig lenge. Han får nok ett lite helvet, men da er jeg også ferdig med det. Men jeg skal gå opp nå. minste har sovnet og største er ute og leker. Måtte bare få ut litt her i stad. Men det ordner seg jo.
AneB Skrevet 7. juli 2007 #11 Skrevet 7. juli 2007 Daglig leser man lignende historier her inne. Jeg skjønner bare ikke at dere damer gidder å leve med sånne mannfolk! Gå rundt hele dagen for å være sur for å fremkalle litt dårlig samvittighet, det er jo helt idiotisk bruk av tid og energi. Tenkt på at barna deres merker den dårlig stemningen mellom foreldrene!? Skjønner igrunn at mennene deres gidder, de slipper jo å gjøre en drit, får middag på bordet, sove lenge, feste og drikke øl med kompiser når det passer dem og jobbe så lenge de gidder om ettermiddagen. Snakk om service. Hadde holdt ut et litt surt tryne jeg også da... Dette er vel en skikkelig brannfakkel, men men...
-Hengebuksvinet- Skrevet 7. juli 2007 #12 Skrevet 7. juli 2007 For en tosk av et mannfolk. Forstår litt av tankegangen din, i at det er lettere å gjøre det selv enn å mase på mannen for at han skal gjøre det. Det har jo litt med stolthet å gjøre også, og kanskje at man tror at han innser hvor dumt dette var i ettertid. Men menn flest er vel for "enkle" til det, eller rett og slett synes de det er supert at du "ofrer deg". For da får jo de sitt igjennom. Vil tro dette blir et stadig tilbakevendende problemområde, og hver gang du gir deg til tross for en avtale, blir det lettere for han å bryte denne typen avtaler. Skal forholdet fungere i lengden, og vil dere unngå sånne dumme og unødvendige frustrasjoner, ville jeg satt ned foten med en gang. Det eneste du oppnår med å ofre deg, er at du selv blir mer irritert.
lenej :o) Skrevet 7. juli 2007 #14 Skrevet 7. juli 2007 oj! ja, men du vet, enkelte mannfolk mener at siden dem har jobb, å vi "bare er hjemme", så må vi da klare å ta oss av alt i huset og med barna hele døgnet. herregud, dem JOBBER jo!! nei, eg ble vekt idag klokka 10, da kom min kjære inn med mini, å sa, "mamma, skal du ikke våkne du å snart? pappa må på jobb". da hadde dem to luringan stått opp, å kosa, å latt mamma sove ifred. men har mini veldig mye, eg. siden eg er hjemme. så ro om natta, det er noe jeg gleder meg til da...
selfangerkjerringa Skrevet 7. juli 2007 #15 Skrevet 7. juli 2007 Jeg har planer om å la pappa'n være PAPPA når han har sin del av permisjonen. Siden jeg ikke har jobb, må jeg være hjemme jeg også, men det er HAN som skal ta seg av jenta. Og kanskje husarbeidet også? hehe, man kan jo drømme...
EnJente_m_EnJente Skrevet 7. juli 2007 #16 Skrevet 7. juli 2007 HEI VENNEN ! Huff ikke noe gøy nei, enig med deg, MEN du må rett og slett tvinge han, og ikke stå opp når han spør deg ! DET er svaret
m@rie82 Skrevet 7. juli 2007 #17 Skrevet 7. juli 2007 å jeg liker virkelig slike innlegg som dette, circe!! det er så godt å få en bekreftelse på at det ikke bare er jeg som har det slik. tusen takk for innlegget ditt! dette gjorde dagen min litt bedre! dumt at du blir veldig trøtt i dag da... men prøv å kose deg masse på grillfesten i kveld!! klem.
Libido- Skrevet 7. juli 2007 #18 Skrevet 7. juli 2007 Her er vi heldigvis to om alt. står opp annenhver dag med minsten. Så frem til at det passer med turnusene våre. Var redd det skulle bli slik du beskriver, derfor diskuterte vi hvordan vi ville ha det, før han ble født.
Nit@™ Skrevet 7. juli 2007 #19 Skrevet 7. juli 2007 Tror det kan være lurt å avtale litt på forhånd ja. Her er jeg så heldig at mannen min er A menneske, jeg B ) Jeg sto opp alltid helt til Pilten var 4 mnd (pga amming) men nå som han er så stor stå tror jeg pappa tar de fleste morgenene sett over et helt år. I går hadde han "prate med kompis på tlf og drikke vin" kveld, og de må han jo få ha av og til. Da tar han tidligstell i morgen, så har jeg noe å glede meg til ) Sove leeeeenge i morgen!
Katja Skrevet 7. juli 2007 #20 Skrevet 7. juli 2007 Jeg lurer også på hvorfor dere gidder? Hadde mannen min vært sånn, hadde jeg ikke fått barn med ham. Kanskje ikke lett å vite på forhånd, men man aner vel litt hvordan mannen er i forhold til andre ting, som kan gi en pekepinn på hvordan han vil bli i forhold til å ta ansvar for unger? Jeg har forresten nettopp stått opp =) Blei vekt av gubben kl 12, hehe I morgen er det hans tur til å sove lenge. Ikke noe problem, vi har alltid delt alt av våkenetter og morgenstell.
Circe Skrevet 7. juli 2007 Forfatter #21 Skrevet 7. juli 2007 Okei.. Tusen takk for svar jenter. En liten oppdatering herfra. Jeg gikk opp. Sa at nå SKAL jeg sove. La meg, sa ikke ett ord til. Tror han da skjønte greia. Han sto opp, og vekket meg ikke. hehe. Når jeg sto opp lå han på gulvet og lekte med begge barna. Jeg dro ut med mamma. Dro på polet og kjøpte meg vin til i kveld. Handlet inn mat osv.. ble borte ett par timer kanskje. Ikke en lyd hjemmefra. Når jeg kom hjem var stua og kjøkkende skinnende rent. Og han hadde vasket klær ) Vi har akkuratt pratet litt. Han spurte om jeg var sur. Sa jeg ikke orket å krangle om det, og sa jeg var ferdig med saken. Han beklaget at han ikke hadde stått opp. Ga meg beskjed om at jeg skulle dra på festen i kveld, og at jeg skulle få sove så lenge jeg ville i morgen. Og til deg som ikke forsto at jeg/vi gidder å være sammen med sånne mannfolk. Det kan hende at de har noen positive egenskaper disse mannebeina også. Og vi kvinnfolk har nok våre negative sider vi også. Alle forhold støter på problemer innimellom. Og jeg tror ikke at jeg noensinne har klaget på mannen min her før. Jeg elsker mannen min. Og han er flink, men trenger ett spark bak innimellom. Og det fikk han tydeligvis i dag. Æsj, ble fryktelig rotete og langt dette...
Gjest Skrevet 7. juli 2007 #22 Skrevet 7. juli 2007 Huff så irriterende:( *SendeDegLittSøvn* Håper du får gåt på grillfesten,d da!
Gjest irismor Skrevet 7. juli 2007 #23 Skrevet 7. juli 2007 Hjemme hos oss praktiseres det på følgende måte. Snuppa gråter midt på natta. Jeg snur meg rundt, dytter hardt til sambo og sier: Nå er det din tur!!!! Snur ryggen til og sover videre. Men som regel er det annenhver gang når hun gråter.
Circe Skrevet 7. juli 2007 Forfatter #24 Skrevet 7. juli 2007 Jeg har sovet, og jeg drar på grillfesten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå