Gå til innhold

Skuffet over di ikke-kristne på den siden her..............

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså, jeg er ikke kristen og mener at religion kan føre mye vondt med seg.

Men, etter å lest litt på den siden her, så må jeg si at di som er mest nedverdigende, nedlatende, viser ingen respekt, rett og slett skitt-kasting, det er jo "vi" som ikke er religiøse.

Kan vi ikke heller vise at vi er gode mennesker, selvom vi ikke har en religiøs tilknytning.

Målet er jo ikke å få alle til å bli enten kristne eller ikke-kristne, men at vi godtar hverandre for den vi er. Slik at det blir en gjensidig respekt, og kanskje øke tolleransenivået, f.eks ved å vise aksept ved ulike samlivsformer.

Det er min mening da.

Signerer selvfølgelig med

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mener du at du er skuffet over blant annet deg selv, eller at det er greit å generalisere alle andre bortsett fra deg selv?

Skrevet

En liten smule selvkritikk kan vel ikke skade -<<- ?

Det bør vi alle ha=)

Skrevet

Selvkritikk hos hvem?

HI indikerer jo at hans/hennes ikke-kristne oppførsel her er ok, mens alle andre ikke-kristnes ikke er det. Knappest selvkritisk.

Personlig kan jeg stå inne for alt jeg måtte ha sagt her, så ikke planer om å kritisere det.

;-)

Skrevet

"Den skyldige roper høyest!"

Det sier iallefall ordtaket.

Mener selvfølgelig ikke alle, skulle kanskje presisert det??!!

Men ser totalt sett over siden her så er det flest ikke-kristne som slenger mest ubehageligheter. Og det syns jeg er kjempe synd.

Selv føler jeg at jeg får mye igjen av å lese/delta i diskusjoner, ikke bare her inne men også på andre forum og i livet generelt. Det forandrer ikke syn på viktige prinsipper i livet mitt, men jeg har fått økt forståelse og lært mer om mennesker og grunner til deres livssyn.

Håper å kunne fortsette viktige diskusjoner og søke råd i fremtiden, uten respektløs "argumentasjon".

HI

Signerer fortsatt med

Skrevet

Synes i grunn - uten å ha direkte ført statistikk på det - at ubehageligheter både her og på dib generelt stort sett kommer fra anonyme, jeg. Uavhengig av livssyn.

Skrevet

Jeg tror mange kritiserer ting de ikke helt forstår....

• 2 uker senere...
Skrevet

HI du har så rett i dette hjertesukket!

Beklager å si det, men sånn som du følte da du skrev dette innlegget er det hele veien på denne livssyns debatten.Kan ikke annet enn å riste på hodet og liste meg stille ut herfra.........akk...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...