Milly::) Skrevet 6. juli 2007 #1 Skrevet 6. juli 2007 Tenker på å føde, begynner å få litt panikk til tider.....
lille_trille venter nr 3 Skrevet 6. juli 2007 #2 Skrevet 6. juli 2007 Både ja og nei... Der og da var det den verste smerten. Hjalp kanskje ikke at jeg ble satt i gang og hadde drypp... MEN! Da visste jeg hva som skjedd og at dette gjaldt akkurat da.. Så den verste smerten jeg har hatt var mine ganske så ofte gallestein-anfall... DET ER VONDT!!! Ikke få panikk... Du vet jo hvorfor du har vondt, og med en gang det er over så skal du bare kose deg med den lille nyfødte.
Kaosmamma' n Skrevet 6. juli 2007 #3 Skrevet 6. juli 2007 Det er ikke de verste smertene jeg har opplevd, husk på at dette er smerter med en mening, det hjelper ihvertfall psykisk å tenke slik underveis. Og for de aller fleste er faktisk de smertene man føler under fødselen ganske så raskt glemt når man får den lille på brystet.
-spent- Skrevet 6. juli 2007 #4 Skrevet 6. juli 2007 Samme som over her, både ja og nei. Veldig vondt de timene det sto på som verst, men du for en opplevelse. Det er virkelig verdt all smerte!! Det som er så fint, er at smerten blir plutselig borte når bebisen kommer ut:) Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2007 #5 Skrevet 6. juli 2007 Nei jeg har opplevet verre!!!! Som flere sier er fødsel en smerte med mening, ikke bekymre deg det går flott!!!! Viktig å tvinge seg selv til å slappe av - så går det strålende!! Har født to store tuller til nå!
kleika Skrevet 6. juli 2007 #6 Skrevet 6. juli 2007 må nokk si ja det er den verste smerte jeg har oplevet min sønn ble tatt med tang og vondt det var det,men fødslen var en veldig ambivalent oplevelse jeg var jo skikkelig uheldig og fødslen ble tøff og brutal,men det er osse den beste oplevelse i mitt liv. jeg er veldig nervøs denne gang men hører jo osse om mange der har en bedre fødsel og det er jo ikke noen stor prosent der er tangfødsler,så tror jeg har været uheldig og det går bedre denne gang. rierne var vonde,men til at overleve det var tangen der tokk knekken på meg,jeg sprakk fra a til å måtte sys i en time og det tokk lang tid før jeg kunne gå eller vende meg i sengen etterpå uten at stingene ga sig og blodet løb,men jeg overlevede og synes stadig at det at få min sønn var den beste oplevelse der finnes. håper ikke jeg har skremt deg alt for mye,men vil være ærlig, det var den vondeste,men beste nat i mit liv.
Mizz-Lene Skrevet 7. juli 2007 #7 Skrevet 7. juli 2007 Jeg er meget ærlig og sier ja. For min del var det en uutholdelig smerte da jeg fikk drypp og riene kom nesten uten pauser imellom. Jeg var i aktiv fødsel i mange mange timer. Plutselig stod det en anestesilege der som skulle sette epidural. Den avgjørelsen tok de for meg pga min og barnets tilstand. Som sagt er jeg på nytt fødeklar, så det glemmes etterhvert. Det er nå åtte år siden sist... Håper veldig på et lettere forløp denne gangen.'
Sweet tooth Skrevet 7. juli 2007 #8 Skrevet 7. juli 2007 Hei, ikke få panikk! Jeg må si at jeg ble positivt overrasket over at det ikke var mer vondt å føde. Jeg fødte uten annet smertestillende enn lystgass, og fødselen tok 6 timer- så jeg var nok heldig til å være førstegangsfødende. Jeg vil beskrive min fødsel mer som slitsomt og ubehagelig enn smertefull... Det er en sterk opplevelse å merke at kroppen styrer fødselen av seg selv inntil du selv må trykke, og det var en fantastisk fin opplevelse som jeg tenker tilbake på med gode minner. Men det er veldig viktig å jobbe med å puste rolig underveis imend en har rier, og slappe av innimellom, så en ikke spenner seg unødig. Jeg har ikke opplevd å brekke et bein eller ha gallestein el, så jeg har ikke så mange smerteopplevelser å sammenlikne med, men for min del er jeg altså ikke redd for å føde igjen.
Gjest Skrevet 7. juli 2007 #9 Skrevet 7. juli 2007 nei,verste smerten jeg har opplevd var når førstemann lå slik i magen at han stengte for den ene nyre gangen ned til blæra,legene trodde jeg hadde nyre stein å gikk 14 dager på "sterke" medisiner for å ta smertene. (nyra var i dobbel str før de fant ut hvorfor)jeg føder glatt igjen og igjen og ... bare jeg ALDRi får nyre smerter mer!!!
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2007 #10 Skrevet 7. juli 2007 Mye vondere med nyresteinsanfall. Har hatt to fødsler og venter på den tredje. Tar heller en fødsel enn nyrestein.
*Muffin* og mini Muffin * Skrevet 7. juli 2007 #11 Skrevet 7. juli 2007 Jeg syns det absolutt er det vondeste jeg noen gang har opplevd.. Riene frem til 6 cm var vonde men helt greit. Men fra 6 og til full åpning trodde jeg rett og slett at jeg skulle dø, hehe høres fælt ut men sånn opplevde jeg det. Neste gang skal jeg ha en hel haug med smertestillende. Fikk ikke nå, fordi jeg hadde en JM som ikke likte(!) å gi epidural..Dette selv om jeg skreik at jeg måtte ha noe..
Gjest Skrevet 7. juli 2007 #12 Skrevet 7. juli 2007 Sorg er den verste smerten jeg har opplevd. Det å miste noen. Fødselssmertene er ikke nært så ille.....
Raych Skrevet 7. juli 2007 #13 Skrevet 7. juli 2007 Jeg hadde KS, og det var i alle fall ikke de verste smertene jeg noen gang har opplevd:) Ettersom jeg ikke har født vanlig kan jeg ikke svare på om de smertene ville ha vært de verste...
Bolla Pinnsvin Skrevet 7. juli 2007 #14 Skrevet 7. juli 2007 Hvis man tenker på ren fysisk smerte så er det det vondeste jeg har kjent.Ikke hele tiden men mot slutten. Ved min første fødsel så regnet jeg med på forhånd at det skulle bli helt ubeskrivelig vondt.Så vondt at jeg kom til å tro at jeg skulle dø,osv.. Når jeg gikk til fødsel med den innstillingen så ble jeg faktisk ovrasket over at det ikke var værre!! Men min 2.fødsel var mye mer intens...syns den var værre..
Tpop Skrevet 7. juli 2007 #15 Skrevet 7. juli 2007 Tror jeg kan trøste deg med å si at sånne typer smerter har man vel egentlig bare når man føder så det er liksom ingen ting og sammenligne det med. Det var på et stadie det var helvetes vondt og det var når hode hadde hele omkretsen sprengende i åpningen og pressria gikk over. Jeg fikk beskjed om av jordmora og bare puste og vente til neste ri .Da ble jeg så sint pga av smerten og banna og skreik, og jordmora sa etterpå at a var sikker på at jeg kom til å sparke tea,hihi. Så denna gangen så vil jeg at det skal gli litt lettere takk:) Var vel ikke noen hyggelig beskrivelse, men det er forløpig glemt egentlig enda, for det er jo ikke noe som kan sammenligne det med liksom. Hvis jeg skal sammenligne det så kan man jo si at da jeg hadde blindtarmbetennelse og kyssesyken(ble lagt inn på sykehuset pga kys), så var det like ille, men på en anne måte. Du får tenke når fødslen begynner: Om noen timer så er jeg ferdig:) Det gjør jeg og det hjelper, man slipper jo ikke unna og er man førstegansfødende så vet man jo helle ikke hva som kommer av smerter, så da er det enda lettere og prøve å tenke det:) Ikke sikkert du får så vomdt og da er det jo bortkasta energi og grue seg på forhånd:)
Søskendrøm<3 Skrevet 7. juli 2007 #16 Skrevet 7. juli 2007 Den vakreste opplevelsen jeg har hatt i livet, var da jeg fødte datteren min for ett par uker siden. Når jeg tenker tilbake, synes jeg det har gått så altfor fort.Riene var vonde de, men imellom riene, er det ikke vondt i det hele tatt. Bare husk å slapp av. Du har masse å glede deg til!!
Maddemor-1 gutt+1 jente:) Skrevet 7. juli 2007 #17 Skrevet 7. juli 2007 nei det var det ikke:) Klart at riene var j... vonde mens de stod på, men jeg tenke hele tiden når rien var ferdig; denne rien kommer aldri tilbake og nå er jeg ett hakk nærmere å møte prinsen min. Det ER vondt å føde, men prøv å tenke at det kun er noen timer av hele ditt lange liv! Og dessuten så kommer det jo noe veldig fint og godt ut av det:) Jeg har knust hele håndleddet mitt og måtte operere tidligere og den gangen husker jeg at jeg skrek av smerte at jeg ALDRI skulle ha barn, for å føde måtte jo være 10 ganger værre! Husker sykepleieren sa til meg at beinsmerter var værre enn fødselssmerter og jeg må bare si meg enig! Å knuse håndleddet var 10 ganger værre enn å føde:) Synes uansett at du ikke skal gå å grue deg til noe du ikke vet hvordan vil oppleves for deg.... Det går nok bra skal du se! Lykke til!
ennaH Skrevet 7. juli 2007 #18 Skrevet 7. juli 2007 Absolutt ikke! De aller verste smertene jeg noen gang har kjent, var smertene jeg fikk etter livmorhalsmodningspiller jeg fikk i forbindelse med en abort. Da kasta jeg opp, kaldsvetta, besvimte. Det å føde er bare barnemat i forhold! Og det kan jeg si, selv om jeg kom til 8 centimeter åpning før jeg fikk tilbud om smertestillende. Jeg hadde hørt så mange fortelle at fødsel var det vondeste som tenkes kan, at jeg rett og slett ikke kunne tro at fødselen var i gang. Ikke før jordmor sa at jeg holdt på å føde. Det var jo ikke det vondeste jeg hadde opplevd! :-)
bellanoor Skrevet 7. juli 2007 #19 Skrevet 7. juli 2007 Har født en gang uten smertestillende, og gjør det gjerne igjen, men aldri i livet om jeg borrer en tann uten bedøvelse. det mentale har det meste å si. La smertene komme og jobbe med dem, ikke mot dem. Åpne hendene, ikke knytte dem. Slappe av i kjevene, ikke bite tennene sammen.Slappe av i kroppen tross smertene, de blir mindre slitsomme om en klarer det.
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2007 #21 Skrevet 7. juli 2007 Jeg ble igangsatt, og riene var helt forferdelige. Jeg trodde en stund at jeg skulle dø. Heldigvis fikk vi en flott jente, og jeg fikk etterhvert fødselen på avstand. Likevel kan jeg med sikkerhet si at jeg ikke vil føde flere ganger. Håper det går mye bedre for deg, mange over her har jo hatt greie fødsler.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå