Barnkanskje? m liten prinsesse Skrevet 6. juli 2007 #1 Skrevet 6. juli 2007 Hei! Etter å ha søkt litt på temaet (regner med at jeg ikke er den eneste som lurer på dette..) ga jeg opp. Kommer opp mye om tester og når, men lite om hvilke som blir annsett som sikrest og evnt enklest.. Er på utkikk etter en pålitelig test. Hører mye om CB digital, hva er forskjellen på denne og andre CB tester? Er helt klart et poeng hvor tidlig de er sikre, er ikke verdens mest tålmodige. Litt uforsiktige akkurat på dagen med stor D så utrolig spent her. Planen var å starte til høsten.. hehe.. Har noen erfaringer med billigetesters gravi-tester? Håper noen har mulighet til å hjelpe meg!! Venter spent på andres erfaringer med dette
Miss Misantrop Skrevet 7. juli 2007 #2 Skrevet 7. juli 2007 FØLSOMHET HOS DIV. TESTER Først må du vite hvor følsom test du vil ha. Litt HCG har vi alltid i blodet. Til og med menn har det. Helt vanlig med opp til 5 mlU/ML Derfor om du bruker en ultrasensitiv test kan den bli falsk positiv og evnt. måle en graviditet før det er liv laga. (ca 50%) av alle egg som blir befruktet går til grunne. Hvis man produserer lite HCG er det seff lurt å bruke en med lav sensibilitet. Testene på legekontoret er ikke av de mest sensitive slagene. Det finnes masse vis av merker men her er et lite utvalg med rangering; Følsomhet på de forskjellige merkene er f. eks: New Generation. Måler 10 mlU/ML Quick Respons Måler 25 mlU/ML Clearview Måler 25 mlU/ML Clear Blue Måler 50 mlU/ML FALSK POSITIV TEST; Les på pakken eller google det merke du bruker med navn og mlU/ML. Graviditetstester gir meget skjelden falske positive resultater. Men det skjer. Enkelte allergi medisiner kan forårsake dette. Skjekk dine allergi medisiner på felleskatalogens sider, pakkningsvedlegge vil ikke beskrive dette.Det finnes også enkelte typer kreft som gir falsk positve tester.Men dette tilhører skjeldenhetene. Derfor, en riktig positivt avlest graviditetstest og så noen timer senere en negativ graviditetstest regnes som en tidlig abort og man kan forvente en blødning. Aldri åpne opp digitale tester. Test streken inni som kan eller ikke kan slå ut måler LH og HCG, da vi også har LH i kroppen når vi ikke har eggløsning vil denne som regel slå ut. Og les pakknings vedleggene. Ikke avles en test etter at tidsfristen er gått ut. Hvis man tester positivt og senere tester en negativ blodprøve, kanskje til og med samme dag er ofte grunnen til det at et egg har festet seg. HCG har gått over i blodet og har derfra blitt skillt ut i urinen. Det befruktede egget har av en eller annen grunn gått til grunne i mellomtiden og det skilles ikke ut mer HCG, derav en negativ blodprøve, men en positiv urinprøve. NÅR KAN JEG TESTE? Man kan tidligst forvente å få et adekvat test resultat 10 dager etter eggløsning. Dette gjelder også for dem som sier at du kan teste med deres produkt 5 dager før forventet mens. Dette kommer av at det blir lagt til grunn en 28 dagers syklus. Tester du positivt før dag 10 er du et unntak.16 dager etter EL er helt vanlig. HCG blir ikke produsert før egget fester seg. Ikke under unnfangelsen. Et egg kan feste seg til forskjellige tider. Du behøver ikke å teste morgen urin. Du ønsker å teste konsentrert urin. Dvs du ønsker å teste når det er lenge siden du har drukket og tisset. Når på døgnet dette er kommer ann på om du f. eks. jobber skift. DEN BLIR IKKE POSITIV; Noen kvinner får aldri en positiv test. Dette er svært skjeldent. Men det er ca 12 % som ikke får en positiv test før 3 uker etter ikm. MITT RÅD ER: Vent til en uke over ikm. Test da med Clear Blue digital, Da slipper du å tolke resultatet. Ved negativ resultat, vent en uke til og test igjen. Ved fortsatt negativt resultat kontakt lege.
Synnøve_Solbakken Skrevet 7. juli 2007 #3 Skrevet 7. juli 2007 Jeg brukte CB digital denne gangen, to dager før IKM, og den viste gravid Forrige gang brukte jeg CB med sånn kryss, trodde først den var negativ for det var bare en strek, men det var den loddrette streken som var blå. Når man ikke er gravid er det den vannrette som skal være blå, så hos meg ble det altså ikke ett kryss... Testet en stund etter IKM så kanskje det var grunnen, men denne gang orket jeg ikke å tolke. Så anbefaler absolutt CB digital, men husk at det blir to blå streker inni testen selv om den er negativ.
Barnkanskje? m liten prinsesse Skrevet 7. juli 2007 Forfatter #4 Skrevet 7. juli 2007 Tusen takk for kjempefine og forklarende svar ) Nå vet jeg hva jeg skal se etter så da er det bare å vente i spenning!!
to herlige karer + baby 7.3.12 Skrevet 7. juli 2007 #5 Skrevet 7. juli 2007 Jeg testet faktisk positivt me strimmel først, så cb dagen etter og cb digital dagen etter der igjen. Så det er ikke alltid de dyreste som funker best;) Synes det er greit med strimmel for da kan man heller teste litt tidligere, trenger ikke være redd for at det skal bli dyrt. Så bruker man bare de andre for å dobbeltsjekke:D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå