Fru HottenTott♥♥ Skrevet 6. juli 2007 #2 Skrevet 6. juli 2007 Sånn som jeg ha lært å lage den ( ikke sikkert det er rett), men lager bunn av marengs (pikekyss) fyller den oppå med vanilje krem og vanlig krem, og den frukten man selv føler for..
melkekua™ Skrevet 6. juli 2007 #3 Skrevet 6. juli 2007 http://www.tine.no/page?id=149&key=36793&rid=53 Her har du noen varianter å velge mellom )
Piri Skrevet 6. juli 2007 #4 Skrevet 6. juli 2007 Her er min enkle og knallgode: 4 eggehviter 250 gr sukker 1 pk fløte Bær eller frukt du liker. Jeg bruker jordbær, blåbær og noen ganger bringebær. 1. forvarm ovnen til 150 grader. ha bakepapir på en plate og tegn opp en sirkel på ca 20 cm i diameter. 2. ha eggehvitene i en ren, tørr bolle av glass eller stål. Hvis det er fett i bollen vil ikke eggehvitene skumme! Visp eggehvitene med mixmaster til det begynner å skumme. Visp deretter videre på høy hastighet til boblene i skummet er små og jevne. Når skummet danner stive topper, tilsettes sukkeret gradvis (visp godt mellom hver gang) til blandingen er tykk og blank og alt sukkeret er oppløst. Ikke visp for lenge, da blir blandingen kornete. 3. spre marengsen ut på papiret og form den til en pen sirkel. Jevn ut overflaten og sidene med en flat kniv eller spatel hele veien rundt slik at den får noen "furer" Det gjør den mer stabil, men faller den litt sammen gjør det ingenting siden du skal ha krem oppå. 4. stek marengsen i 40 minutter til den er lys og sprø. Slå av ovnen og la marengsen avkjøles med åpen ovnsdør. Når den er kald - rett før den skal serveres, pisker du krem av fløten. En ss melis sammen med fløten gjør den mer luftig. Fordel kremen og bærene lagvis på kaken. p.s. det renner litt men det skal det gjøre for at det i det hele tatt kan kalles pavlova. NYDELIG!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå