*1+1=2 små* Skrevet 6. juli 2007 #1 Skrevet 6. juli 2007 Lurer på om noen som er i 2.trimester har prøvd dette nå mens de var gravide/er gravide!? Vil ikke trene dette fordi jeg vil slanke meg, men fordi jeg tror jeg får styrket ryggen. Men vil høre om noen har noen erfaringer å dele:) Jeg sliter litt med bekkenet, og tror kanksje det kan hjelpe meg litt å få trent ryggen forsiktig!
Baby s'il vous plaît*HØYGRAVID Skrevet 6. juli 2007 #2 Skrevet 6. juli 2007 Hei! Jeg har prøvd Windsor Pilates (de der trenings-dvd'ene med Mari WIndsor). Da var det ca. 1 år siden jeg hadde fått sønnen min og jeg var ikke helt bra av bekkenløsningen enda. Og tro meg - jeg ble skikkelig plaget med bekkenet igjen av øvelsene, så i ettertid har disse dvd'ene ligget bortgjemt i en skuff.... Jeg sier ikke at det samme vil skje med deg, men jeg ville bare advare med å fortelle om min erfaring med dem.
Lille Fugl Skrevet 6. juli 2007 #3 Skrevet 6. juli 2007 Mange av pilates-øvelsene er vanskelige/skal ikke utføres når en er gravid, så husk å tilpasse. Har tatt noen flyt/pilates-timer på Spenst og fått det tilpasset, finnes det ikke pilates for gravide (DVD) da? Trodde jeg hadde hørt om det i alle fall. Jeg har litt kranglete hofter selv, og når jeg har trent(treningsprogram på spenst, ellipsemaskin, apparater og sånn stor ball) kan de godt gjøre vondt i en dag etterpå, men jeg tror det hjelper i det lange løp. Er så klart forsiktig, og hvis de gjør mye vondt så trener jeg så klart annerledes altså, driver ikke trening for enhver pris Du tror ikke du kan få en fysioterapeut til å sette opp et program for deg? Det gjør jeg. Fysio er jo gratis nå i graviditeten, bare få legen din til å henvise og pass på at han skriver i henvisninga at det gjelder gangplager, så betaler du ingenting.
*1+1=2 små* Skrevet 7. juli 2007 Forfatter #4 Skrevet 7. juli 2007 har fått, men problemet er at jeg er litt både i oslo og noe i halden for tiden, så er vanskelig å få til å få trent via fyso før i august! MEN jeg skal høre, har fått henvisning av legen min:) Regner med at jeg må være litt forsktig, men trodde kanksje det kunne hjelpe med NOEN av de øvelsene...men orker ikke så lenge jeg har vondt så klart! Takk for svar:)
Propellmamma til 2 Skrevet 7. juli 2007 #5 Skrevet 7. juli 2007 Jeg brukte Winsor Pilates ETTER forrige fødsel og kom veldig raskt i form igjen. Men vil ikke bruke den nå som jeg er gravid. Klarer det ikke heller pga bekkenløsningen...
Lille Fugl Skrevet 7. juli 2007 #6 Skrevet 7. juli 2007 Du trenger ikke være hos fysioterapeuten for å få trent et program han eller hun har satt opp for deg, de kan vel lage programmer du kan følge på stuegulvet hjemme? Du trenger ikke mye fancy utstyr, kanskje en matte å ligge på hvis ikke du har et godt teppe eller tåler gulvet, og eventuelt småutstyr du har lyst på(f.eks. vippebrett eller strikk).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå