Gå til innhold

Ny barnelov??

Anbefalte innlegg

Skrevet

har hørt tidligere at det er ny barnelov på gang?

Noen som vet noe om dette?

Hørte nemlig at delt omsorg skulle bli innført???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det var et forslag om at 50/50 skulle være normalt samvær i stedet for 1 dag i uka og anden vær helg.

tror alle som kunne noe om barn protisterte og sa at likestillingen gikk ut over barna. siden 50/50 strengt tatt bare er en god ide i noen tilfeller.

står masse om dette på http://www.aleneforeldreforeningen.no/

Skrevet

Jeg har ikke hørt noe om dette... men ville bare fortelle at vi har delt omsorg 50/50 og det fungerer utrolig bra...

Jeg synes lillgutt har like mye rett til å se faren sin som å se meg... Han trives med det, og vi voksne trives med det... Jeg får riktig nok verken bidrag eller andre goder, som jeg ville ha fått hvis jeg hadde han hele tida... men jeg synes barnet kommer først.... og jeg synes det er bra hvis det kommer en sånn lov hvor delt omsorg blir innført... Faren har nemlig like mye rett til å se barnet sitt som vi mødre har...

Skrevet

anonym det er kjempe fint at dere greier og få til en sånn løsning!

men du mangler tydlig vis envene til og se at andre kansje ikke sitter i samme sitvasjon som deg.

du kan umurlig være så korka at du tror 50/50 er det beste for alle skilsmisse barn?

Skrevet

HI her..

Flott at det funker hos dere men var ikke info om 50/50 jeg var ute etter;)

Og jeg må nesten signere innlegget under! Barn er forskjellige, og det samme kan sies om fedre...og mødre. Bir nesten skremt av at noen virkelig kan si at de synes det fungerer så flott for dem at det burde innføres som en lov.

Skrevet

Alle barn har krav på å være sammen med begge foreldrene sine... at foreldrene ikke kan leve sammen, skal ikke gå ut over barna... Dessuten så har far like mye rett til å være sammen med barnet som det mor har...

Nei, mangler faktisk ikke evnen til og se at andre kanskje ikke er i samme situasjon som meg... men jeg tror i de fleste tilfeller at 50/50 er bra...

Jeg tror at de mødrene som ikke er for en 50/50 deling, er redd for å miste all støtten de faktisk får som alene mødre... utrolig at penger er viktigere enn at barna får være like mye sammen med begge foreldrene sine...

Får sikkert mye pepper for dette innlegget mitt... men det bryr jeg meg egentlig lite om... dette er min mening, og den står jeg faktisk for!!!

Vi kvinner skal ha likestilling når det gjelder alt annet, men ikke når det gjelder fars samvær med barnet.... hmm... rart synes nå jeg...

Skrevet

HI her...igjen.

Synes du er utrolig frekk som sier at de som ikke er for 50/50 setter penger foran barnet. Det er en påstand fullstendig uten mål og mening!!

Jeg vet om mennesker som faktisk tror at de som har 50/50 har det fordi mor ikke er skikket til å ha dem fulltid. Om en skal gå rundt å trekke konklusjoner i hytt og gevær synes jeg faktisk en viser en veldig lite flatterende side av seg selv,- for ikke å snakke om at det vitner om å være fullstendig tett i nøtta!!!

Skrevet

kjempefint for de som får til det. hadde ikke hatt noe imot 50\50, men hva hvis faren ikke vil? og det skulle vært en lov? hadde jo vært helt forferdelig hvis han var tvunget til å ha barnet 50% og ikke hadde lyst overhodet. jammen bra det ikke ble noe av den loven!

Skrevet

bodde 50/50 hos mine når jeg vokste opp og kommer ikke til å gjøre det mot barna mine om noe skjer mellom meg og sambo. Ikke alltid det er for barnas beste men for foreldrenes beste kanskje?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...