Gå til innhold

HJELP, ET DILEMMA

Anbefalte innlegg

Skrevet

Om datteren deres på 7 år kom hjem fra samværshelg hos far og sa at farmor hadde sakt at

"mammaen din er ikke helt god, det er hennes skyld at vi ser deg så lite. Hun forstår ikke at du har en familie til."

Hvordan hadde dere reagert da? Vi har vanlig samvær og pappaen vil ikke ha mere.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han tør ikke stå opp for mammaen sin. Han har sakt at jeg nekter han mere samvær fra dag en. (vi var aldri sammen)

Blir så frustrert :-(

Skrevet

Hadde ringt til farmora jeg og sagt at det ikke er greit å si slikt til ungen din.

Skrevet

Jeg tror jeg ville sagt til henne noe sånt: Mamma og Pappa har avtalt hvor mye du skal være hos mamma og hvor mye du skal være hos pappa. Hvis du har lyst til å se farmor oftere så kan du spørre pappa om ikke dere kan besøke henne oftere når du er hos han. Farmor sier det hun sier fordi hun vil se deg oftere, og det er jo fint, men det er ikke mamma som har bestemt hvor ofte du skal besøke farmor.

Skrevet

Kan ikke datteren din få besøke farmoren sin uten at det er pappatid da?

Skrevet

Jo da! Ikke noe problem det! Når hun var baby så sa jeg at jeg kunne komme på besøk til henne sånn at de fikk møtes litt oftere. Da fikk jeg beskjed om at jeg ikke hadde noen ting i hennes hus og gjøre.

Så etter det har jeg ikke tatt kontakt med henne. Men har spurt igjenom pappaen flere ganger om hun vil være barnevakt, men det vil hun aldri. Om pappaen faktisk spør vet jeg ikke.

Skrevet

Fy faen, jeg har vært borte i noe ligendene. Og min reaksjon har vært tredelt.

Overfor barnet sa jeg at farmor ikke visste hva hun snakket om, og at det ikke forholdt seg slik. Henviste til samværsavtale og fortalte hva det var.

Overfor faren ba jeg han passe på at barnet ikke fikk høre negative ting om noen av oss. Det er ikke ungens feil at vi som voksne evt ikke klarer å være enige.

Ringte også til farmora og sa klart i fra. Og fortalte at om jeg noen gang hørte noe sånt igjen så ville det være siste gang hun så barnebarna. For med en slik holdning var hun ikke egnet til å ha omgang med barn.

Skrevet

Jeg hadde ringt farmoren og bedt henne oppføre seg som et voksent menneske mens hun er sammen med datteren din og gitt klar beskjed om at det der ikke skal skje igjen fordi det ikke er riktig og fordi det ikke er bra for barnet at farmor/farfar/pappa snakker nedsettende om moren hennes. Om de har problemer får de ta det opp med deg uten at barnet hører. Det er helt feil av voksne å sette barnet imellom på den måten der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...