Gå til innhold

Hvilken bilstol er best? Hjelp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Akta Graco med base eller maxi cosi med base? Takker for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

maxi cosi kom best ut i test i allefall...www.forbrukerportalen.no

Men tror nok acta graco er et bra sete d og...

Skrevet

Maxi cosi cabrio er best i test hos trygg trafikk trur eg det var, har i alle fall kjøpt den eg.. Med base..

Skrevet

Dette er har jeg oxo lurt på. Har tenkt til å kjøpe maxi cosi sitt sete. Men lurer litt på hva basen er godt for? Er setet ekstra sikret da el er d bare for å at det skal være enklere å montere? Er det nødvendig med base liksom?

Skrevet

Slett ikke nødvendig med base!

Men utrolig praktisk. Er jo bare å klikke stolen på plass, og dra opp en "hendel" når det skal ut. I stede for å styre med å tre beltet over hver gang.

Det blir sagt at sete blir mer sikkert med base. Men da legger de til grunn at risikoen for feilmontering er så og si borte....

Maxi cosi cabriofix kom best ut i test. Men acta craco logico ble ikke testet!

Så det er ikke det samme som at det er bedre.

Stolene i dag må vell stille såpass strenge krav, at det er brukervennlighet det går mest ut på.

For vår del var det kun maxi cosi som passet i bilen vår. Så vi hadde ikke et reelt valg. Vi har valgt med base. Kjører mye og det er virkelig deilig å slippe å tenke på det belteopplegget. Blir jo en god del ut og inn av bilen med stolen.

Bare for en liten tur til butikken må en jo tre selene to ganger.....

Skrevet

Vi kikket nøye på både maxi cosi og acta craco sine stoler før vi prøvde de i bilen og fant ut at bare den ene passet.

Alt da hadde vi bestemt oss for maxi cosi.

Synest acta craco virket mindre behagelig for babyen.

Er jo to forskjellige måter å sitte på, og to helt forskjellige typer av innleggsputer. Acta craco sin er tynnere og mer - ja.

Vi likte ikke den!

Mens andre har sagt at for dem er det kun acta craco.

Skrevet

Takk for svar. Jeg syns Akta graco ser så stort og klumpete ut. Er det noen som vet om det er tyngere enn Maxi cosi?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...