Gå til innhold

Hadde dere samvær sammen med BF og barnet den første tiden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nemlig lyst til at vi skal være sammen alle 3 i begynnelsen, litt fordi jeg ikke har lyst til og gå fra vesla, og litt fordi jeg er nervøs på hvordan barnefar kommer til og være med barnet.

Jeg håper kanskje at han i noen tilfeller kan overnatte, for og ta kvelds og morgenstellet også, er jo en del av "jobben".

Men strider dette i mot NAVs regler?

Ser jeg må oppgi i søkanden på OS om vi har tenkt til og være sammen under samværet. hva skal jeg si her da? Har jo ikke lyst til og miste os heller:/

Og så var det spørsmål om hvilket "forhold" jeg og BF har, hva svarte dere der? kan jo ikke akkurat skrive gamle elskere heller:P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

han kan overnatte for og passe på babyen. det er jeg nesten 100% sikker på, men han kan ikke overnatte for og kose med deg :P

jeg er enig med at dere burde ha samvær sammen i starten. babyer forstår ikke helt dette med blodsbånd ;)

du skiver bare at dere ikke har noe forhold.

Skrevet

Jeg skrev intet forhold. Og tror ikke de er så intressert i hva dere gjorde i køya før ;) hehe

Det med overnatting er jeg litt usikker på, men hvis det skjer av og til tror jeg neppe du ikke kvalifiseres som alenemor. Spesielt i begynnelsen når de skal bli bedre kjent. Men du sier ikke noe om alderen til jenta di så er litt vanskelig å si noe om det da.

Skrevet

en måned igjen til termin, så må bare forhøre meg litt:)

Skrevet

da trenger du ikke tenke på det med overnatting. han kan likevel ikke ha babyen så mye uten deg til stede. :)

Skrevet

om det blir vanskelig og komme til eninghet så anbefaller jeg deg og ta med deg pappaen en tur på familieværnkontroet etter babyen er født og skrive en skriftlig samværes avtalle.

ta en titt på denne linken :-)

http://www.aleneforeldreforeningen.no/index.php?mod=one&id=13733

lykke til :-) dette greier du helt fint :-)

Skrevet

tusen takk for gode svar:)

Skrevet

det er bare og spørre om det er noe :-)

det er ikke så lenge siden det var jeg som var deg ;-)

du kan godt sende meg en PM også om det er noe du ikke vil legge ut her.

kos deg masse med magen og kos deg enda mere med småen når han finner ut at han vil se verden :-)

Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira
Skrevet

Hørte fra ei alenemamma at barnefar ikke kunne overnatte, noe som er kjempeteit med tanke på samvær rundt små babyer, synes jeg. Så er det noen som har snakka med NAV om dette? Jeg skal jo uansett snakke med dem selv, men vet ikke når.

Skrevet

har ikke snakket med nav. men om det er sån så er det jo helt på trynet at familieværnkontet anbefaller at pappaen ovenatter og tar barnet og mor overnatter hos pappaen når barne skal vennes til og overnatte "borte"

men hadde ikke forundrett meg om de var så firkantet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...