Anonym bruker Skrevet 6. juli 2007 #1 Skrevet 6. juli 2007 Er det normalt (og forsvarlig) at barnefar plutselig får 14 dager sammenhengende med barnet, når han hittil og fram til neste sommer, kun har hatt samvær annenhver helg (1natt) + en dag i uken den uken hvor det ikke er helgesamvær? Barnet blir neste sommer 1,5 år.
så var vi 4 Skrevet 6. juli 2007 #2 Skrevet 6. juli 2007 Det kommer helt an på ungen vil jeg tro. Martin skal ikke ha ei sånn ferieløsning med pappaen sin.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 6. juli 2007 #3 Skrevet 6. juli 2007 det ville ikke jeg ha gjort. en på 1,5 år forstår jo ikke at han skal på ferie, han tror jo at du har forlatt han. nope så lenge hadde jeg ikke godt med på. men kansje en uke 2 ganger?
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2007 #4 Skrevet 6. juli 2007 Men far har vel ikke krav på det? Jeg tror det blir for omfattende for barnet når han ikke er vant til å være med sin far. Jeg har hatt han alene siden han var ca 3mnd, og tror 14 dager borte fra sin mor ikke er bra for sønnen min.
så var vi 4 Skrevet 6. juli 2007 #5 Skrevet 6. juli 2007 nei han har vel ikke krav på det, men det er det som faller inn under den vanlige samværsordningen. Det er kun ungens ve og vel som skal tas hensyn til i samværssaker, og hvis du ikke tror ungen din har godt av det og du kjenner han best så er det lite pappaen har å si om den saken.
så var vi 4 Skrevet 6. juli 2007 #6 Skrevet 6. juli 2007 vi har forresten ei ferieordning der pappaen har Martin på dagtid og legger han, så tar jeg han om natta og på morgenen. Da får Martin det litt stabilt og velkjent i tillegg til at han får tilbringe tid med pappaen sin, noe han trenger.
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2007 #7 Skrevet 6. juli 2007 BF har ennå ikke hatt han EN natt alene. Han skal begynne med 1 natt annenhver helg fra november. Da blir det litt drøyt med plutselig en uke også synes jeg. Kanskje en langhelg holder.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 6. juli 2007 #8 Skrevet 6. juli 2007 det går jo på tilknyttniga. om pappaen ikke har eller er nok til stedet så kan han jo ikke ha han pluttselig i 2 uker. han har ikke krav på det. det er barnet som har krav på samvær med pappaen og det på barnets primiser. det er dere som foreldre som skal bestemme hva som er best for barnet. er dere uenige så kan dere få hjelp på familieværnkontoret
oslojente80 Mina f 07.09.06 Skrevet 7. juli 2007 #9 Skrevet 7. juli 2007 Jeg og eksen har nettopp vært på megling. Han sa at han har "krav" på 2 uker sammenhengende sommerferie.. Jeg spure hun fra familiekontoret og hun sa at :det kommer helt ann på hvor gammel barnet er og om det er FORSVARLIG. Mina vil være under 2 år neste år og jeg synes ikke det er forsvarlig nei.. Hun fra familiekontoret var enig med meg:) Klart han skal få se dattern sin, men ikke så lenge sammenhengende nei..
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2007 #10 Skrevet 7. juli 2007 men kjære vene, det er jo pappaen!! Og han har vel ikke vært fraværende i livet hennes siden hun ble født? Og han skal vel ha samvær?? Da går det vel fint å ha en ukes sammenhengende ferie, og heller dele det opp i to omganger??
Fisk med CV Skrevet 7. juli 2007 #11 Skrevet 7. juli 2007 Noen barn er mer knyttet til den ene forelderen enn andre og takler kanskje ikke så lang tid borte fra den som har hovedomsorgen. Har man vært alene siden fødselen(eller uansett tidlig i barnets første leveår) er det ikke like lett å forklare en unge på 1 1/2 år at "det er jo pappaen din, så det er vel ikke så farlig".. Små barn skjønner nok ikke alltid dette med blodsbånd.
oslojente80 Mina f 07.09.06 Skrevet 8. juli 2007 #12 Skrevet 8. juli 2007 Han har ikke vært så mye der for henne nei.. Så klart han skal ha samvær. Vi flytter til Halden i august og han bor i Oslo, så han kommer ned 1 gang i mnd så kommer vi til oslo 1 gang i mnd..
oslojente80 Mina f 07.09.06 Skrevet 8. juli 2007 #13 Skrevet 8. juli 2007 Og hvorfor signerer du med anonym? Hvorfor kan du ikke stå frem med eget nick??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå