♥ McQueen♥ Skrevet 6. juli 2007 #1 Skrevet 6. juli 2007 jeg lar farmoren passe vår lille prins fra i morgen kveld til søndag morgen? Hun har så lyst. Har ikke helt bestemt meg om jeg vil. De bor bare 5 min unna... Han er bare 4 uker...
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 6. juli 2007 #3 Skrevet 6. juli 2007 Det er du vel ikke! Det der bestemmer du helt selv, det er bare du som kan kjenne etter om det føles ok eller ikke.
mayaya Skrevet 6. juli 2007 #4 Skrevet 6. juli 2007 Ja, helt grusom.... Nei, selvfølgelig ikke!!! Så lenge han tar flaske, og hun kan å skifte bleier. Blir nok verre for mor enn for barn. Men lengre enn bare natta hadde ikke jeg ville gjort så tidlig da.. Her er mini 3,5 mnd og jeg ser ikke for meg en natt borte ennå.. Men for all del, om dere er klar for det :-) Tror det er verre med så lenge i våkentid. Og jeg antar de kjenner hvernadre litt?
St.Sunniva Skrevet 6. juli 2007 #5 Skrevet 6. juli 2007 Uansvarlig er du nok ikke kanskje, men jeg ville aldri latt min 4 uker gamle baby være noe annet sted enn hos meg. Mulig du ikke ammer, slik at farmor kan gi flaske, men uansett så er han så liten at han vil merke at han ikke er hos deg. Hvorfor vil hun absolutt ha han når han er så liten? Tror aldri mormor/farmor til mitt barn ville spurt om det samme..
♥ McQueen♥ Skrevet 6. juli 2007 Forfatter #6 Skrevet 6. juli 2007 Vi skal ut å spise i morgen kveld, og planen var at han bare skulle være der noen timer. Men hun sa hun godt kunne ha han til søndag, så vi fikk sove litt. Hun har passet han n oen ganger allerede men i mindre perioder. Han tar flaske uten problem, så jeg får pumpe for harde livet, så har jeg vertfall muligheten...
Simselimsen Skrevet 6. juli 2007 #7 Skrevet 6. juli 2007 Min jente har pleid og sove hos farmor fra hun var 6uker gammel. Det har ikke vært noe problem, og farmor og jenta mi har et kjempegodt forhold. Du skal bare være glad for at jenta di har så mange i livet sitt som bryr seg om henne! Så lenge du stoler på farmor og føler deg komfertabel med dette, så synes jeg du skal gjøre det. Desuten er det du som kjenner barnet ditt best, og må kjenne på hvordan du føler for dette!
LisaColli Skrevet 6. juli 2007 #8 Skrevet 6. juli 2007 nei jeg synes ikke det er uansvarlig. tar han flaske så går det nok helt fint! det var faktisk verre, i vårt tilfelle, å la farmor passe henne en kveld+natt da hun var 5 mnd..sambo var alene med henne da hun var 5 uker, og det gikk som smurt. spiste og sov bare.
Gjest Skrevet 7. juli 2007 #9 Skrevet 7. juli 2007 Nei, det er du ikke. Men du føler deg sikkert sånn! Mamma hadde nemlig snuppen min når har var 3 uker.. Hadde han fra sent kveld til tidlig neste dag.. Følte meg som verdens verste mamma.. men han hadde det bra han. ( bedre enn meg som bare lå og gråt og savna snuppen.. hehe.. var VELDIG plaget med grining den første tiden.. hehe..) Kos deg i kveld du!
Gjest Skrevet 7. juli 2007 #11 Skrevet 7. juli 2007 går sikkert helt fint, men pleier h*n sove hele natten da? Jeg har ikke vært borte mer enn 4 timer maks fra min gutt.Gruer meg til første gang han skal sove borte,er så knyttet til han. Huffameg Lykke til med pumpingen,men husk at det øker produksjonen..Siden du fødte for 4 uker siden er vel heller ikke melka stabilisert seg. Men går nok fint:)
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 7. juli 2007 #12 Skrevet 7. juli 2007 Når du spør så gir jeg standarsvaret som jeg pleier å gi. Leste i BAM at en anerkjent psykriater innen barne og ungdomspykriatri.Er leder for dette i Alta tror jeg det var,anbefaler ikke dette,Hennes filosofi er at en skal se på hvor gammelt barnet er i månder og ikke være borte lengre i timer enn barnet er månder,når det så er 4 mnd kan du dobble antall timer. Det vil si 1 mnd = 1 time 2 mnd = 2 timer 3mnd = 3 timer 4 mnd= 8 timer 5 mnd=10 timer 6mnd = 12 timer eller en liten overnatting,som varer fra kvelden,litt før barnet legger seg,til morgenen etter.Ikke langt utpå dagen. Dette begrunnen hun med at barnet kan få depresjoner av dette,som også kan henge etter når barnet vokser opp.Den lille forstår ikke at omsorgspersonen kommer tilbake og kan bli deprimert.Enten med at barnet er unatrulig stille,eller at det gråter masse.Enkelte barn kan også "straffe" foreldrene når de kommer tilbake,med å vise at de ikke ønsker å ha noe med dem å gjøre,siden de bare reiste sin vei. Nå har jeg sagt hva jeg har lest,så får du se om synes det er noe hold i det,eller om du tar risken på at det ikke er et og reiser i fra barnet ditt for en natt. Dette har jeg diskutert flere ganger her inne,og mange mener at dette er tull og ja,selvfølgelig er der de som mener at en bare kan levere i fra seg barnet,men tørr mann ta den risken,når en anerkjent psykriater sier at en ikke bør???
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2007 #13 Skrevet 7. juli 2007 det svaret der er så innmari tullete.. En så liten baby som er vant til å ta flaske driter nok mest i hvem som tilfredstiller dens sult, og det er bare vårt innbilske mamma-behov og beskytterinnstinkt som tilsier at man ikke vil la noen andre slippe til eller la babyen passe barnet sitt. Skjemaet ditt gjør for eksempel adopterte barn til nevrotiske,skadde, psykiatriske pasienter... For noe tøv.. Til HI: Pris deg lykkelig over å ha barnevakt, at barnet har mange som elsker det og at det er i trygge omgivelser.. Ungen merker nok ikke at du har vært borte engang, blir sikkert "verst" og uvant for deg.. Herregud, en unge på 1 mnd sover mer enn halve døgnet...Det kan da umulig bli traumatisert av at mor stikker på butikken eller går på kafe mer enn en time... Hallo???
*Isabell* Skrevet 7. juli 2007 #14 Skrevet 7. juli 2007 Stemmer det du leser i BAM ville nok antall traumatiserte barn være 10 doblet!!! Og fordi det er en anerkjent psykiater som sier det så er det riktig??? Ja ja,les deg grønn du så kan andre bruke fornuften sin:) Til HI gå ut og kose deg masse Farmoren ringer deg nok vist det skulle skjære seg og da er du jo ikke så langt unna:)
Gjest Skrevet 7. juli 2007 #15 Skrevet 7. juli 2007 Hahaha, med en gang jeg leste dette innlegget så tenkte jeg at nå tar det vel ikke lang tid før mamma til en stor og en liten kommer med artikkelen sin.
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 8. juli 2007 #16 Skrevet 8. juli 2007 Bare et par ord fra meg til slutt. Når noen spør om jeg synes dem er uansvarlige,må jeg få lov til å si min menig.Jeg mener at det er uansvarlig å la en nyfødt bli kastet bort til andre.En annen ting er at jeg forstår ikke hvor mors og farsfølelsen er henn,når en klarer å gi fra seg en så liten baby. En annen ting,hvor mye har ikke psykiske lidelser øket i den nyere tid???BUP klarer jo ikke å ta i mot så mange som trenger det,ei heller voksen psykriatrien klarer det.Kanskje dette er på grunn av at begge foreldrene nå er ute i arbeid fra barnet er veldig lite og at en har så lett for å levere i fra seg barnet helt fra det er nyfødt,fordi en trenger jo voksen tid i sammen. Klarer enn ikke å holde et forhold sammen uten å levere i fra seg en nyfødt baby,er det kanskje ikke rette tiden å få en baby på.
MorT-3gutter Skrevet 8. juli 2007 #17 Skrevet 8. juli 2007 Jeg synes du har en forfærdelig framgangsmåte når du skal argumentere "mamma til en stor og en liten". Selvsagt har du lov til å si din mening, men du kan jo kanskje ordlegge deg litt annerledes. Nå er det jo ikke snakk om å overlate barnet i laaaang tid. Man GIR ikke fra seg barnet, eller KASTER det bort selv om man har barnevakt i noen timer. Jeg vil også minne om at man i dag har mulighet til å være hjemme til barnet mye lenger enn det som var vanlig før. Da jeg var liten måtte mødrene ut i jobb igjen etter 6 uker (min mor var hjemmeværende) så kanskje du har "feilen" din der. Et lite barn gir beskjed hvis det er utilpass. SÅ hvis barnet skulle føle seg overlatt og ville det nok skrike og da regner jeg med at farmoren i dette tilfellet ville ringt dem. Hvis man forsker lenge nok får man det svaret man er ute etter! Synes det er kjempeflott at de har noen som kan hjelpe dem litt slik at de får litt voksentid sammen.
Hæppi Surmus Skrevet 8. juli 2007 #18 Skrevet 8. juli 2007 Nå var det nå vell ikke snakk om å KASTE barnet bort til fremmede. Det var snakk om en bestemor som ville passe barnebarnet sitt. Å HI er helt sikkert like glad i babyen sin som det du er i dine barn. Jeg hadde barnevakt flere ganger mens snuppa var 4-15 uker. Jeg er nå vell like glad i henne og har en kjempe morsfølelse for henne. ER IKKE DÅRLIG MOR AV DEN GRUNN! Synes HI skal takke ja, så lenge HUN føler at det er greit. Og være glad for at bestemor vil innvolvere seg i barnebarnet. Mange skygger banen!
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2007 #19 Skrevet 8. juli 2007 mamme til en stor og en liten: Du mener altså at hvis en sovende baby på 1 mnd blir passet av noen andre enn mor og far i to timer kan babyen bli deprimert som voksen. Jeg har lest i en annen tråd at du også er for skrikemetoden, du vet at enkelte psykologer mener barna kan få angst som voksen av det sant?
♥ McQueen♥ Skrevet 8. juli 2007 Forfatter #20 Skrevet 8. juli 2007 Takk for alle dere som svarte meg. Ville bare si at Emil sov hos farmoren i natt og det hadde gått som en drøm. Jeg og sambo koste oss en rolig tur på byn, og gu' så herlig det var å sove 6 timer sammenhengende:) Og enda bedre å få småen hjem igjen. Men alle har hatt det fint og jeg angrer ikke!
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 8. juli 2007 #21 Skrevet 8. juli 2007 Supert! Da var det en flott kveld for alle sammen og ingenting er bedre enn det :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå