Anonym bruker Skrevet 6. juli 2007 #1 Skrevet 6. juli 2007 Han har akkurat fylt 1 år.. Har alltid vært en engel og legge om kvelden, men de siste ukene har han vært helt umulig.. Før kunne vi si natta, slokke lyset og gå ut.. Nå hyler han om vi flytter oss 2 meter fra senga.. Begynnte for ca 2 uker siden sånn plutselig.. Kan det være seprasjonsangst nå???? redd for noe?? I dag prøvde jeg og gå ut igjen, men det endte med gråt i 1 time i strekk selvom jeg satt og holdt på han.. Blir så frustrert.. Hvet ikke hvordan vi skal få til den bra leggingen som vi hadde i hans første år..... Hjelp...
Guttemamma til tusen :) Skrevet 6. juli 2007 #2 Skrevet 6. juli 2007 kanskje det er på tida å inntrodusere en lur mindre på dagen? hvis min har sovet to ganger i stedet for en (f.eks sovna i bilen) så kan han bli et troll å legge.. er en engel til vanlig! ellers så kan du jo kjenne etter om det er tenner på gang.. de kan skape en del trøbbel!! )
Guttemamma til tusen :) Skrevet 6. juli 2007 #3 Skrevet 6. juli 2007 i tillegg ville jeg prøvd å legge han når han var tydelig trøtt.. og bare gjenta samme rutine som du alltid har gjort! vil han ikke legge seg, så bare gå inn å si go natt og gå ut igjen (bare for å vise han at du er her) er synd om du "ødelegger" de gode rutinene som du sikkert har jobba lenge med for å få på plass:o)
Kaosmamma' n Skrevet 6. juli 2007 #4 Skrevet 6. juli 2007 Kanskje han er mørkeredd, er jo slike ting som kan komme etterhvert. Prøv å evt. ha ett lite lys tent (nattlys), kan kjøpes på el-forretninger, er ett slags støpsel som sette i en kontakt som han kan se fra der han ligger. Går jo også an å sette dimmer på et lys som allerede er på soverommet. Kan jo også evt. la døren stå på gløtt slik at han ser litt lys og hører noen lyder fra f.eks.tv'en. Da føler han seg kanskje mer trygg/mindre ensom, når han hører at dere er i nærheten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå