Gå til innhold

Depositumsgaranti på sosialkontoret.

Anbefalte innlegg

Skrevet

MÅ flytte, er mugg på soverommet vårt :(

Har funnet en passende leilighet, noe som ikke var så enkelt, den er ledig om 2 mnd.

Den koster 6000 pr mnd, pluss 3 mndr depositum.

18 tusen greier jeg rett og slett ikke hoste opp på 2 mndr!!

Noen som vet hvordan det er med å få garanti for depositum på sosialkontoret?

Hva er kriteriene for å få det?

Og er det noe "alle" huseiere godtar?

Er aleine med 1 barn, og kommer til å motta full overgangsstønad fra august, og studere fra høsten.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Desverre har de sluttet med depositumsgaranti på sosialen!!

Den nye ordningen er fra Kommunens boligkontor, der du kan søke kommunal bolig, husbanklån, bostøtte osv. De kan gi deg et kommunalt lån til depositum.

De krever masse dokumentasjoner, samt at du har fått avslag om depositumslån i din egen bank!! Det var viktig, at du må søke i banken om lån først...

(skikkelig sure greier uansett lån, for da må du betale tilbake ca 400 kroner i mnd, med renter...)

Hos meg var det hastesak, og det tok ca to uker!! Vanlig behandlingstid er vel 4 uker... (Jeg fikk endelig gjennomslag for det, men ombestemte meg... Fikk låne penger av pappan min i stedet, det er jo bare penger som står der på bok...Fikk hetta med tanke på å "øke" dyr nok husleie med 400 i mnd...)

Når det er sagt, kan det godt være at denne ordningen ikke er i gang i alle kommuner ennå, så sjekk først med sosialen der du bor.

Og vegrunnelsen for at de gjorde om på sosialens ordning, var nettopp at mange huseiere ikke godtok det likevel, med bare garantister.

Lykke til :)

Skrevet

Tusen takk for svar!

Må sikkert bare spørre pappaen min jeg også...

Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira
Skrevet

Skal du studere fulltid, så får du vel 16 000 fra Lånekassen i august...hjelper det?

Skrevet

ÅÅÅ! Det har jeg ikke tenkt på engang!

Takk!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...