Anonym bruker Skrevet 6. juli 2007 #1 Skrevet 6. juli 2007 Minsten i huset (på 11 mnd) har blitt syk for første gang. Nå har han 40,5 i feber, noe jeg føler begynner å bli litt vel mye... (Feberen har ligget på mellom 39,7 og 40 på dagen i dag (med febernedsettende). Bør jeg ringe legevakten? (Er så dum sånn jeg, føler meg så fort overhysterisk...) Vil jo gjerne få sjekket han. Og akkurat i kveld som jeg ikke har bil, er barnevakt og ikke en gang har barnesete hans her. Uff og uff. Noen erfaringer her???
bobleplast og Amélie Amelusk Skrevet 6. juli 2007 #2 Skrevet 6. juli 2007 Jeg hadde ringt NÅ! Tror de sier 39 er grensen, og på febernedsettende er 40,5 MYE!!!!!
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2007 #3 Skrevet 6. juli 2007 Hei, takk for raskt svar. Leste på lommelegen at feber opp til 40,5 var normalt hos så små barn. Jobber selv i barnehage, og det hender stadig at de små får over 40 der. Men 40,5 var FØR han har fått febernedsettende nå altså, har sikker gått ned til 40 nå, men det er jo uansett mye. Ja, jeg tror jeg tar en telefon og forhører meg, virker vel ikke helt overhysterisk... HI
bobleplast og Amélie Amelusk Skrevet 6. juli 2007 #4 Skrevet 6. juli 2007 selvsagt er du ikke hysterisk, du er konstruktiv. bedre å være føre var, er det ikke? synes likevel 40 er ganske høyt jeg da... fortell meg hva de sa da!
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2007 #5 Skrevet 6. juli 2007 Det skal jeg, men har ikke kommet frem ennå ;-)
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2007 #6 Skrevet 6. juli 2007 Da fikk jeg svar. 40,5 var ikke unormalt for så små barn. Men temperaturen skulle synke 1 grad med febernedsettende. (Etter en time.) Så nå måtte jeg ta tempen på han igjen om en halv time.( Fikk febernedsettnde halv elleve). Var den over 39,5 da, måtte jeg ringe tilbake. Får håpe den har gått ned da, for jeg har jo ikke bil og huset fult av andre barn også. Men ,men, alt går. HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå