Gå til innhold

Streptokokk-b, flere som har denne bakterien i skjeden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gruer for fødsel og vannavgang etc nå etter jeg fikk brev fra legen om at det var oppdaget vekst av strep-b i underlivet. Lest så mye negativt om denne bakterien at jeg frykter den av hele mitt hjerte, tør ikke pakke opp babyting jeg får i frykt for å komme tomhendt hjem. Pratet med jm på sykehuset og hun sa jeg skulle ta det med ro og at det ble tatt hensyn til ved sykehuset og at en lege skulle bestemme om jeg skulle få antibiotika intravensøst. Nå er jeg redd for ikke å bli tatt seriøst og at de skal droppe medisin og spille russisk rulett med mitt barn, på sykehuset altså under fødsel. Forrige fødsel gikk fort så denne fødselen kommer antageligvis til å gå enda fortere, hva om de ikke rekker medisin da? Det jeg lurer på nå er hadde jeg strep-b under forrige fødsel? Skal til jm mandag og skal tømme mine sorger der, men klarer ikke helt og slappe av....Takk til dere som gidder å lese dette. Godt å få det ut:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjenner meg godt igjen i det du skriver!!!! Jeg er også livredd for at de finner ut at jeg ikke er i risikogruppen og bestemmer at jeg ikke skal ha antibiotika under fødsel. Har lest et sted at risikogruppen er de som har hatt barn som er blitt syk av GBS tidligere eller de som er i fødel før uke 36 eller de med langvarig vannavgang. Er jo en viss fare for at heg havner utenfor risikogruppen, da... Jeg prøver å trøste meg med at det som regel går bra, halvparten av de med vekst av bakterien smitter barnet sitt og bare 1-2% av disse barna blir syke. JEg kommer til å ta melkesyrekapsel i ukene før termin for at bakterien ikke skal trives så godt der nede, slipper jeg oppvekst av bakterien ved fødsel, er det lite sannsynlig at barnet blir smittet har jeg skjønt.

Det er vanskelig å si om du hadde dette i forrgie svangerskap hvis du ikke hadde symptomer på det. Jeg tviler på at jeg hadde det i forrige svangerskap da jeg ikke hadde noen av de samme plagene som jeg ahr nå ( blødninger, merkelig utflod, uvi), men det kan jeg jo ikke vite. Forrige svangerskap og fødsel forløp normalt. Denne gangen har det vært mer krøll....

Det skumleste er at legen min har sendt meg til Ullevål to ganger med bldninger og diverse. Hver gang har jeg bedt de ta en bakterieprøve og det har blankt blitt avvist... I stedet har de tatt celleprøve...

Ja, ja.. dette avr vel ikke så mye å bli klok av, men kanskje gret å vite at det sitter flere rundt omkring med de samme tankene som deg.

Jeg håper og tror helt sikkert at dette sommer til å gå greit.

Skrevet

Takk for at du tok deg tid til å svare meg;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...