kompemor Skrevet 6. juli 2007 #1 Skrevet 6. juli 2007 Vår jente på 3.5 år oppfører seg litt merkelig og har gjort det i noen måneder i perioder. Kanskje det bare er den såkalte trassalderen eller sjalusi (lillebror er 10 mnd og far er bort på jobb i perioder). Hun oppfører seg som oftest helt eksemplarisk sammen med andre, men om det er bare vi i "kjernefamilien" som er tilstede er det utrolig mye tull og tøys. Noen konkrete eksempler: Hun maser veldig ofte om å få en annen tallerken, glass, skje , truse osv osv enn det hun får. Jeg gidder jo ikke spørre henne for hver minste lille ting bestandig. De gangene hun faktisk har valgt selv ombestemmer hun seg gjerne og vil ha en annen likevel, og lager styr om det. Når vi har vært sammen med andre og setter oss i bilen for å kjøre hjem starter ofte et skikkelig sirkus. Eksempelvis sier hun at jeg kjører feil veg og gir seg ikke på dette og maser om det hele tiden, eller så henger hun seg opp i at vi har tatt feil bil (hvilket vi selvsagt ikke har, og vi har bare en bil så det hun sier vet hun selv er bare tull) Kaller folk "dumme" (når de ikke er i nærheten og hører det) Lager sirkus før vi får vasket ansiktet eller pusset tennene Høres dette kjent ut? Det må jo være noen vi foreldre gjør "feil" siden det blir slik? Håper inderlig det bedrer seg snart. Jeg liker så dårlig å måtte være så streng og "sur" og det føler jeg at jeg må når hun oppfører seg slik....
*2 LyKkEtRoLL* Skrevet 6. juli 2007 #2 Skrevet 6. juli 2007 Ha ha ha :-((((( Hørtes veeeelig kjent ut dessverre. Eldstejenta vår er også 3,5 år og oppfører seg nesten på samme måte. Men hun har aldri kalt folk dumme da... Bare meg (mamma er jo alltid dum). Og hun spør om ALT, gjerne to-tre ganger stiller hun samme spørsmålet selv om vi har gitt henne ett svar. Og hun er superduper flink til å mase,mase, mase... Tror det er alderen jeg, håper ihvertfall det:-)
en-to, lappe sko..... Skrevet 6. juli 2007 #3 Skrevet 6. juli 2007 Hørtest da veldig så kjent ut.... Bare det at gutten min er ti ganger verre når vi er på /har besøk enn det han er når vi er alene. Du er HELDIG du... ;o)
Frk.Forvirret Skrevet 6. juli 2007 #4 Skrevet 6. juli 2007 Akkurat samme som her! Slitsomt, ja. Snuppa her er verdens beste jente og jeg elsker henne uansett og skkurat som hun er, men når hu bestemmer seg for det, kan hun være forferdelig slitsom å være i hus med.... Håper det roer seg i løpet av dette året (hun er 3 år og 1 mnd). Hun er også storesøster til en på 11 mnd, og det kan jo også være en måte å vise sjalusi på, i tillegg til at hun har arvet mitt noe temperamentsfulle gemytt;-).
kompemor Skrevet 6. juli 2007 Forfatter #5 Skrevet 6. juli 2007 Ja ja, så er vi i samme båt... En liten trøst.. Vet noen hvor lang vi kan regne med denne "båt turen" varer? Vil gjerne av så fort som mulig:)
Mamma til 3 gutter-<-@ Skrevet 6. juli 2007 #6 Skrevet 6. juli 2007 Gutten min blir oppgira når vi har besøk, han er 3,5år, han får velge små ting, som hvilken genser (denne eller denne), Han maser aldri om hvilken kopp eller tallerken han skal ha, men det med bilen kjenner jeg meg igjen i, det gjorde han før, han ville bestemme hvilken vei vi skulle kjøre. Slitsomt. Istad lurte han på hvorfor jeg hadde satt bordet slik, jeg sa for da ble det bedre plass, han spurte sikkert 10 ganger om hvorfor jeg hadde satt bordet slik, og han fikk samme svar tilbake, for at da ble det bedre plass.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå