Sommer & sol:-) Skrevet 6. juli 2007 #1 Skrevet 6. juli 2007 i kontrakten min som dagmamma skulle det stå 7.30-16.30 i åpningstid... de som var her igår sa ingenting på det... og idag var jeg på tur med 2 veninner,hun ene skal jeg passe datteren til... også satt vi og pratet litt om høsten,så sa jeg til hun ene at det var frokost 7.30-8,hvis foreldrene var interessert....men de regnet med at de ville spise hjemme,(de som var på besøk igår) så sier veninna mi at de fikk ikke spist hjemme,for hun måtte levere kl 7.... å sier jeg til lille frøkna,kommer du så tidlig du da... det ante jeg ingenting om,har heller ikke sagt no om åpningstider.... men føler at hun ikke kan ta det som en selvfølge at jeg åpner 7.... hun må ta en buss som går 7.20... jeg vil helst ikke åpne før halv 8 jeg,syns det er tidlig nok....vi må jo opp ganske mye før for å rekke ting her....så det blir jo ganske stressete... holder m meg og mine barn her da syns jeg... og hvis hun hadde hatt bhg plass åpner heller ikke de før halv 8.. hva gjør jeg?noen tips? hun blir hentet v 4 tiden,ganske lang dag da... hun blir 2 i desember... skal jeg være grei mot hun,eller stå på mitt i kontrakten?
tresøtesmå-torødogenblå Skrevet 6. juli 2007 #2 Skrevet 6. juli 2007 Du bestemmer jo selv hvilke åpningstider du vil ha. Og det er jo litt rart at hun ikke har spurt, men bare gått ut fra at du åpner så tidlig. Men det er ikke helt sant at alle bhg åpner halv åtte, noen åpner tidligere. Og hun kommer vel for sent på jobb om hun ikke kan levere så tidlig? Selv om jeg skjønner deg, kan det kanskje bli hardt for vennskapet om du plutselig sier at hun ikke kan komme tidsnok på jobb...
Bettybu Skrevet 6. juli 2007 #3 Skrevet 6. juli 2007 Har hun lest kontrakten så burde hun ha sett det?? Hun burde vel eventuellt spurt om du kunne ta imot tidligere...
Sommer & sol:-) Skrevet 6. juli 2007 Forfatter #4 Skrevet 6. juli 2007 hun har ikke fått kontrakten enda,men alikevel kunne hun ha spurt...ikke tatt det som en selvfølge... mente at her vi bor åpner ikke bhg før halv 8... da ville hun jo hatt det samme problemet... de som jobber i byen og bor her må bytte på og hente/levere.... (foreldrene da):-)
Kjærlighet <3 Skrevet 6. juli 2007 #5 Skrevet 6. juli 2007 De fleste bhg åpner vel 07? Noen tom tidligere... Om du ikke kan/vil/ønsker å ha ungen før 0730 skulle du sagt det FØR du sa ja til å være dagmamma. Selv om kl 07 er tidlig og det kan være slitsomt for barna...så er det ikke alle som annet valg.
Sommer & sol:-) Skrevet 6. juli 2007 Forfatter #6 Skrevet 6. juli 2007 ikke her,kun halv 8 åpner bhg... jo jeg skulle sikkert ha sagt det,men jeg syns også at det er dumt at hun tar det som en selvfølge... tenk om hun skulle begynt i bhg i august og på besøksdagen sier,ja da kommer vi kl 7 den dagen.... ehhh,ingen bhg ville ha åpnet kl 7,når de egentlig åpner halv 8...
Solitude Skrevet 6. juli 2007 #7 Skrevet 6. juli 2007 Syns det er rart at dere avtaler at du skal passe barnet hennes uten å avtale tiden på forhånd. Så syns både at du kunne ha sagt noe, og at hun kunne ha spurt. Men jeg ville ha tatt en samtale med henne med engang, og fortalt at du egentlig ikke hadde tenkt å ha åpningstid før halv åtte, at du gjerne vil ha litt tid på morran før dagbarna kommer. Og at du syns egentlig at 7:30 er en grei tid. Høres ikke ut at du egentlig ønsker å åpne kl 07, så da må du bestemme deg for hva du skal si om hun sier at det er helt krise, de må ha dagmamma kl 07. Vet ikke når du skulle begynne, men kansje hun kan finne en annen dagmamma som åpner kl 07 hvis hun ikke får kabalen til å gå opp når du åpner 07:30. Derfor må du snakke med henne fortest mulig.
Sommer & sol:-) Skrevet 6. juli 2007 Forfatter #8 Skrevet 6. juli 2007 jeg begynner i august. dette fant vi ut av for nesten 1 år siden,er naboer og veninner... vet at jeg burde ha sagt no... hun finner seg ikke en annen dagmamma,det vet jeg....så jeg bekymrer meg ikke... er ganske sikker på at her er det ingen dagmammaer som åpner så tidlig.. de fleste følger bhg tider... men det ordner seg nok,blir nok til at hun kommer 7..hun er gudsjelov en stille og rolig jente... har en som skal på skolen fra høsten,trenger liksom ikke å vekke hun før hanen galer liksom... blir nok en ornings på det...:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå