Blomsterenglene Skrevet 6. juli 2007 #1 Skrevet 6. juli 2007 Kan jeg begynne å vende han til det nå? Han er 8 1/2 måneder.. Eller bør jeg vente? Er ingen melkeallergi i familiene våre..
simbamamma Skrevet 6. juli 2007 #2 Skrevet 6. juli 2007 Melk bør man vente med til fylte ett år, men yoghurt kan gis fra 10 mnd.
Siril&Tord sin mamma Skrevet 6. juli 2007 #3 Skrevet 6. juli 2007 hei. min datter begynte jeg å gi lettmelk da ho ar 10mnd. begynte å blande litt i mme for å se om ho reagerte på det. da det gikk bra økte jeg mengden lettmelk i mme, og tilslutt ble det bare lettmelk. brukte nok en 3uker. får barnet mm eller mme nå da? kan ofte være lurt å begynne med joghurt osv først. dette er det jo melk i, og man merker fort om magen tåler det. lykke til
selfangerkjerringa Skrevet 6. juli 2007 #4 Skrevet 6. juli 2007 anbefaler å lese helsedirektoratets brosjyre "Mat til spedbarn". Der står det enkelt og greit om mat og drikke i barnets første leveår. Brosjyren ligger på nett, følg denne linken: http://www.shdir.no/publikasjoner/faktahefter/mat_for_spedbarn_15566
Blomsterenglene Skrevet 6. juli 2007 Forfatter #5 Skrevet 6. juli 2007 Han får mme.. Og han spiser brød med smøreoster osv.. og det har han ikke reagert på..
Siril&Tord sin mamma Skrevet 6. juli 2007 #6 Skrevet 6. juli 2007 hadde som sagt prøvd litt joghurt osv. vet at mange er veldig på den der med at barn ikke skal ha melk før ett år osv, men jeg har alltid brukt magefølelsen, og sunn fornuft, og det har gått bra her. veldig mange av oss har jo blitt oppfostra på helmelk eller kumelk helt siden fødselen, og de aller fleste har jo ingen plager i forhold til melk nå. snakk evt med helsesøster om dette, så føles det kanskje tryggere.. uansett hva du gjør, så lykke til. jeg er sikker på at du gjør det beste for barnet ditt:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå