Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei.

jeg pumper og gir morsmelk på flaske.

nå har ikke vesla hatt avføring på fem dager, og jeg syns litt synd på henne sånn som hun trykker!

Leste her at mange gir malt i mme, for å hindre hard mage?

kan man gi det i morsmelk også? evnt hvor mye?

eller er det dumt?

Hun er så proppfull i magen nå, stakkars liten!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du trenger ikke bekymre deg for hard mage og forstoppelse dersom hun kun kun får morsmelk av deg. Om den kommer fra flaske eller pupp spiller ingen rolle. Så malt behøver hun ikk nei.

Så lenge hun kun får mm, så er alt fra avføring flere ganger for dagen til avføring hver tiende dag helt vanlig. Noen går det 14 dager mellom også.

Du kan jo lirke litt i endetarmsåpningen med et termometer. Da kommer det nok noe dersom hun har behov for å bæsje :)

Skrevet

Det er neppe farlig å gi det, men tror jeg ville forsøkt litt massasje av magen (stryk med flat hånd fra venstre mot høyre (for deg)), trykke knærene lett mot magen og evt litt sukkervann først. Uansett så er det ikke unormalt å ha sjelden avføring for babyer som ammes. Vi har det stikk motsatt her, en som bæsjer masse og han trykker og kaver masse han også og suterer pga det.

Skrevet

jøjje meg, 14 dager?

hvordan skal alt det få plass i den lille kroppen??

men ok, da regner jeg med at det går bra da..

hun har fått mme en gang i løpet av de fem dagene da faren stod opp og gav henne..

kan det være en grunn til forstoppelse, lissom, eller skal jeg bare slappe helt av og "glede meg" til den dagen det bare spruter ut?

Har prøvd å kile litt i endetarmen med en klut ved vask, men det kom ikke noe.. så det kommer vel når det må da..:)

takk for svar altså

Skrevet

hvordan gjør med det med sukkervann?

hun fikk det på sykehuset, men det var jo ferdigblandet.. er det bare kokt vann med litt sukker i, eller er det noe spesielt?

Skrevet

datteren min har avføring hver dag, men hver gang hun skulle drite stresset hun slik. fikk ikke d ut og ble sint og urolig.

etter at jeg ga litt malt i morsmelka i en flaske et måltid til dagen. driter hun helt fint.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...