MGT Skrevet 6. juli 2007 #1 Skrevet 6. juli 2007 Min datter har nylig sluttet med bleie, å hennes venninde i samme situasjon får tisse overalt ute. I byggefeltet vårt bor vi veldig tett, å jeg har alltid irritert meg over de som lar barna tisse i gresset der naboens baby ligger å ruller og koser seg like etterpå... hadde vært fint med litt innspill på dette. Jeg vet jeg er litt prippen på slike ting, men er det vanlig å la småtassser tisse overalt når det er kort vei hjem til do.
-mammsen-fikk tulle 060606 Skrevet 6. juli 2007 #2 Skrevet 6. juli 2007 Her er det lov å tisse ute men da er det bak uthuset som er tisseplassen, ikkje over heile plenen nei!! nå har ikkje junior her vert interesert i å tisse ute, han slutta med bleia om dagen i høst og om natt til nyttår så det var i ein periode på året som det ikkje var aktuelt å tisse ute...................han blei 3år i mars og tissar litt ute nå men han likar do best
Monajenten Skrevet 6. juli 2007 #3 Skrevet 6. juli 2007 Hvorfor i alle dager skal de tisse ute? Det er vel bare å gå på do? Datteren min har tisset ute en eneste gang, men da var vi på lang kjøretur og hadde ingen do tilgjengelig. Syns ikke noe om å tisse ute når man er i hagen, på lekeplassen etc.
Gjest Skrevet 6. juli 2007 #4 Skrevet 6. juli 2007 Guttene våres får tisse ute, men ikke hvor som helst nei. Må liksom være litt utenfor allfarsvei, inn i noen busker, ut i grøften el, ikke midt på en plen eller midt i en gangvei nei ;-)
Gjest Skrevet 6. juli 2007 #6 Skrevet 6. juli 2007 Noen ganger er doen for langt unna vet du, spsielt når de er små og plutselig bare MÅ på do der og da og man ikke har med klesskift ;-)
*3 prinsesser* Skrevet 6. juli 2007 #7 Skrevet 6. juli 2007 De gangene min datter som er 2 1/2 år og nettopp har sluttet med bleie har tisset ute har vært når vi ikke hadde do tilgjengelig. Prøver å gå mest mulig på do. Både pga at jeg ikke liker at ukjente personer ser min datter naken og av hygieniske årsaker. Tenker at når hun er blitt litt mer vant til å holde seg blir det stort sett do på oss.
Sommer & sol:-) Skrevet 6. juli 2007 #8 Skrevet 6. juli 2007 syns ikke no om det nei...ikke hvor som helst... inni busker er det greit,stort sett ingen som leker inni der alikevel...
Septemberstjerna og Martine Skrevet 6. juli 2007 #9 Skrevet 6. juli 2007 Jeg har opplevd dette som et dilemma nå i sommer. Jobber i barnehage, og barna som får tisse ute når de er hjemme gjør også dette i barnehagen. Og det er ikke bra! Har jo ingen "tisseplass" ute der. Og da blir det *æsj*... Ikke så lett for barna å skjønne hvorfor det er greit på plenen hjemme, men ikke i barnehagen... Nei, lær barna å tisse på do så lenge de ikke er på skogstur eller langt unna do!
*2 LyKkEtRoLL* Skrevet 6. juli 2007 #10 Skrevet 6. juli 2007 Så lenge det er do i nærheten, så syns jeg ikke noe om at barna tisser ute.. Men er det ikke do i nærheten så er det noe annet, men da får man finne en plass der det ikke går noen og la dem tisse der, i ett buskas eller lignende. Eldstejenta mi har tisset ute èn gang hun, og da var vi og bada ett sted det ikke var do i nærheten, men da gikk vi inn i skogen.
MGT Skrevet 6. juli 2007 Forfatter #11 Skrevet 6. juli 2007 Ja ser virkelig dette problemet med at de skal begynne i barnehagen også, huffda. Jeg strever også med å fortelle jenta mi at hun ikke kan når venninna hennes kan, å jeg vil ikke at min lille frøken skal gjøre det ute hvis hun ikke ar langt unna do da. Takk til alle for innspill!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå