Nummer 3 kom i november :) Skrevet 6. juli 2007 #1 Skrevet 6. juli 2007 Jeg mener, har dere noengang sett noen som er solbrendte under klærne?
somm@r Skrevet 6. juli 2007 #2 Skrevet 6. juli 2007 Vitsen er vel at ungene kan bade med disse draktene uten at de blir ubehagelige. Det kan en ikke med vanlige klær. Draktene er også svært tynn og behagelige å ha på i varmt vær. Ungene mine liker de i alle fall.
kompemor Skrevet 6. juli 2007 #3 Skrevet 6. juli 2007 Våre barn på 1 og 3.5 år elsker disse draktene. De er behagelige å ha på selv omd et er veldig varmt, om du er våt eller tørr og så slipper du smøring der drakta dekker, og den dekker jo endel mer enn en vanlig badedrakt. Og veldig enkelt for meg som mor som ikke trenger bekymre meg og fly med solkremen og mase... Du slipper jo også å skifte da draktene tørker fort etter et bad.
Gjest Skrevet 6. juli 2007 #4 Skrevet 6. juli 2007 Men hva er vitsen med og å verne huden helt for sol da? Prosessen for å bli brun er jo sånn at stålene fra sola starter en prosess i huden, der cellene beskytter seg med pigmenter for at cellene ikke skal bli brent og dermed kanskje starte å forandre seg ---> celleforandring = kreft... Men jeg ville jo da tro at det er bedre og la huden langsomt venne seg til sol, ved at en smører med riktig faktor og går riktig ned... Enn at den plutselig skal bli skikkelig brent en gang en glemmer det eller denne drakta...
*orginalt* Skrevet 6. juli 2007 #5 Skrevet 6. juli 2007 Også mange som bruker det i barnehagen har jeg hørt. Veldig kjekt synes jeg, for da slipper man mye solkremgris. Det er jo greit med litt sol på kroppen så klart, men veldig greit å bruke disse draktene midt på dagen, da sola steker som verst, eller når de bader for solen griller ekstra godt ved vannet.
Gjest Skrevet 7. juli 2007 #6 Skrevet 7. juli 2007 Kjøpte det når vi skulle til syden. Bruker de gjerne noen timer midt på dagen hvis de er ute mange timer. Nå kjøpte jeg veldig store størrelser og har de i mer enn en sesong. Eldstemann tåler mye sol men har da muligheten til å være ute når han har fått "nok sol"
Mamma`n til Lukas & Milla Skrevet 7. juli 2007 #7 Skrevet 7. juli 2007 ..beskytter mot uva og uvb stråler!!!
Gjest Skrevet 7. juli 2007 #8 Skrevet 7. juli 2007 Nok et salgstriks for mødre som lar seg bite på pinnen.
Alvefjeset Skrevet 7. juli 2007 #9 Skrevet 7. juli 2007 Min sønn har soleksem og disse draktene gjør faktisk veldig stor nytte for seg ... Min sønn kan ikke være ute i solen når eksemet slår, grunnet fare for at det skal bli første grads forbrenning i eksemet. Men når han har på denne drakten som er 40+ i faktor og i tillegg har på 50+ faktor ellers ,så får han være ute med oss.. Heldigvis! Så for å svare deg på spørsmålet ditt. Ja , jeg har sett noen som blir solbrente under klærne.... Kjenner jeg ble litt irritert nå...
Libido- Skrevet 7. juli 2007 #10 Skrevet 7. juli 2007 Greit for de som trenger det. Som soleksem etc. og i syden der man er ute hele tiden og sola er sterk. Ellers er det vel bare en bjørnetjeneste. Huden blir overbeskyttet og får seg nok et realt sjokk når sola får komme til.
Mrs. Bouquet Skrevet 7. juli 2007 #11 Skrevet 7. juli 2007 Barn tåler sola mindre enn voksne uanett, og det er ikke bare fordi pigmentene ikke har fått sol. Det anbefales ikke å trene huden til å tåle sol når de er små.
Gjest Skrevet 7. juli 2007 #12 Skrevet 7. juli 2007 Fikk anbefalt av lege og ikke smøre så mye solkrem på barnet, men ha hun i skyggen/inne. Fordi huden tar til seg kremmen og kroppen har vanskeligheter med å kvitte seg med all kjemikalien..eller noe i den dur. Han mente det var bedre å ha på klær enn å smøre med krem i dagesvis...
Libido- Skrevet 7. juli 2007 #13 Skrevet 7. juli 2007 Babylinesolkrem trekker seg ikke inn i huden. Den eneste som ikke gjør det.
Mamma`n til Lukas & Milla Skrevet 7. juli 2007 #14 Skrevet 7. juli 2007 ...og den som kom dårligst ut i beskyttelse...
Libido- Skrevet 7. juli 2007 #15 Skrevet 7. juli 2007 beskytter godt her hvertfall. Mini har veldig lys hud men tåler å være ute hele dagen med den kremen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå