Gå til innhold

Ang samvær og liten baby..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg foreslo at BF skulle være sammen med sønnen vår på 4 mnd 2 timer, to ganger i uken... Hva synes dere om det? Er det lite?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

synes det var litt lite, men det er jo en god start. kan økes gradvis. kanskje noen timer ekstra annenhver helg?

Skrevet

Det høres lite ut, jeg ville foreslått 3-4 ganger i uka. Er viktig med tidlig tilknytning.

Skrevet

Hva med 2 timer, 3 dager i uka da? Og at en av dagene er lørdag eller søndag?

Skrevet

jeg hadde det sånn når min var 4 måneder. det spørs jo litt på sitvasjonen. her var det sånn at jeg ikke fikk lov og være til stede når far hadde samvær så da syntes jeg det holt med 2 timer i strekk og han syns det holdt med 2 ganger i uka.

hva sier barnefaren til det? og hvordan sammarbeid har dere? hvordan påvirker det deg at han kommer? tar han med seg babyen? eller er dere hos deg sammen alle sammen?

Skrevet

Han synes to dager var litt lite, så håper han går med på 3 istede. Vi krangler om det meste, opp til flere ganger i uka, så samarbeider vell ikke så veldig bra akkurat... :s Har har tatt han med seg litt før, men jeg vil at han skal være hos oss i begynnelsen, så han ser hvordan vi gjør ting osv, så kan han vell begynne å ta han med seg etterhvert!

Skrevet

du må gjøre det du selv synes er best. vet ikke hvordan forholdet mellom deg og bf er, eller hvor godt han kjenner barnet fra før. i mitt tilfellet bodde vi sammen til Lias var to mnd og siden kom han på besøk tre ganger i uken og ble ca 3-4 timer, noen ganger sov over og tok han om morgenen osv. senere kunne jeg ta en tur til byen eller gå på cafe mens de var sammen hos meg, og rundt 6 mnd begynte vi m faste overnattinger hos han. det er ikke noe de anbefaler, men i vårt tilfelle har det godt veldig greit siden de har hatt så god tilknytning. nå er Lias straks ett år, og vi har "vanlig" samvær og det fungerer kjempefint. de anbefaler hyppig samvær pga tilknytningen og fordi så små barn glemmer fort og trenger stabilitet. lykke til med samværskabalen.... :)

Skrevet

krangler dere foran babyen? gruer du deg masse til han kommer?

jeg lurer litt på hvor vansklig dette er for deg.

om dere ikke blir enige så er familieværnkontoret et veldig fint sted og gå. jeg og pappaen var helt uenige om ALT, jeg husker ingen ting hvordan det var og være mamma den første måneden. husker bare hvordan det var og føle at noen skulle ta han fra meg.

men etter og ha vært på familieværnkontoret noen ganger så hjalp det masse. vi går dit enda. og nå er sammarbeidet ganske bra :-)

(min er 7 måneder)

Skrevet

Blir litt krangling med babyen til stede også... Bruker ikke å grue meg til han kommer, men d ender ofte i kranglig ja! :-( BF her er i mot ALT som heter rådgiving og familieværnkontor, så det tror jeg ikke jeg får dratt han med på....

Skrevet

nei det ville ikke barnefar her heller, han nektet og mente at jeg var feig som måtte vite hva andre mente. til slutt så sa jeg at han ikke fikk komme hjem til meg før vi hadde en skriftlig avtalle, med faste dager.

så da måtte han.

ikke noe bra løsning, men jeg orket ikke mere

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...