Anonym bruker Skrevet 6. juli 2007 #1 Skrevet 6. juli 2007 Ytterst sjeldent at jeg får den klumpfri.. Men ser ikke ut som om det plager minsten da.. Men så blir den jo så utrolig fort kald! Har lagd den med lunka vann, og med kokende vann. Med kokende er den grei når den er ferdig (litt mer klumper da men), men med lunka så er den jo ganske kald! Hender jeg setter den i vannbad, men etter litt tid så blir den jo fryktelig rennende av det.. Hvem vil vel ha kald grøt?!
MartinFelipe07 Skrevet 6. juli 2007 #2 Skrevet 6. juli 2007 Er kald her og,men lillegutt spiser den allikevell. Han hadde sikkert spyttet den ut om han ikke likte det.
Blomsterenglene Skrevet 6. juli 2007 #3 Skrevet 6. juli 2007 Min spiser kald grøt som bare a det han:D
selfangerkjerringa Skrevet 6. juli 2007 #4 Skrevet 6. juli 2007 Jeg bruker mm-beger fra avent og rister grøten sammen. Null klumper og fornøyd unge
♡Maria18&Snuppa♡ Skrevet 6. juli 2007 #5 Skrevet 6. juli 2007 min får risgrøt (har enda ikke finni maisgrøt i butikken) men som du sier full av klumper og iskald argh.. tulla liker ikke det, alle klumpene kommer ut men det som ikke er klumpete spiser hun... skal finne meg en shaker (sånn coctail shaker) kanskje det blir ordentli da??
Pysa Skrevet 6. juli 2007 #6 Skrevet 6. juli 2007 bruk gaffel når du rører. har aldri problemer med klumper i grøten.
selfangerkjerringa Skrevet 6. juli 2007 #7 Skrevet 6. juli 2007 Funker som sagt veldig bra med avent-begrene. Koster drøye 100kr for en pakke med 10 beger. De kan fryses, og er flotte å bruke til både mm, barnemat, en rødvinsskvett som er til overs og kan brukes til saus senere osv.
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2007 #8 Skrevet 6. juli 2007 Blander du maisgrøten med vann? Skal blandes med melk den,kanskje derfor den blir klumpete?
Mamsen til Silje Skrevet 6. juli 2007 #9 Skrevet 6. juli 2007 Hadde ikke tenkt å være anonym da,gikk litt fort... Snuppa her er veldig glad i den grøten,går ned selv om den blir kald underveis.
St.Sunniva Skrevet 6. juli 2007 #10 Skrevet 6. juli 2007 Jeg brukte bare et glass fra en middag jeg hadde laget (f.eks sweet & sour saus)....det er ganske stort glass. Rist ut så mye du kan i det, og ha i litt til slutt i tallerken slik at den får passe konsistens. Da er den ikke lenger like varm, og heller ikke så mye klumper.Da trenger du ikke kjøpe noen ekstra glass/beger heller :-)
rødhette* Skrevet 6. juli 2007 #11 Skrevet 6. juli 2007 Vi bruker skje når vi blander, og har aldri vært plaga med klumper. Men som ei over her, reagerte jeg med én gang på at det står du blander med vann. Maisgrøten skal da blandes med mm eller mme.
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2007 #12 Skrevet 6. juli 2007 Hm..Var dette ment til HI? I såfall så blander ikke jeg grøten med vann.. Blander med melk. HI
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2007 #13 Skrevet 6. juli 2007 Hehe så det nå at jeg hadde skrivd lunka vann.. Men det skulle være med lunka melk.. Haha=)
90210 Skrevet 7. juli 2007 #14 Skrevet 7. juli 2007 Jeg rører med gaffel og 0 klumper! Og vesla mi er litt rar, hun nekter å spise/drikke ting som er kroppstemeratur... Så med henne må jeg faktisk varme grøten litt for varm ... Ikke så mye at hun brenner seg men varmere enn den egentlig skal være.. Er samme med melka... er den kroppstemp nekter hun å drikke den og bare brekker seg.. men straks jeg har den i vannbad og får opp gradene litt så sluker hun det på høy hals! Rare greier :S hehe
Shabby Cheap Chic Skrevet 7. juli 2007 #15 Skrevet 7. juli 2007 Jeg klarte heller alri å få vekk alle klumpene.. men så prøvde jeg en sånn liten "mikser" til å lage skum på kaffe latte å sånn med.. den fungerer kjempefint... null klumper og gjort på null komma niks...
selfangerkjerringa Skrevet 7. juli 2007 #17 Skrevet 7. juli 2007 10kr på ikea. Hadde i hvert fall før
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2007 #18 Skrevet 7. juli 2007 HI: Du blander med lunket vann eller kokende vann? Den skal blandes med MELK ja. Men så ser jeg du har skrevet nedi her at du mente melk. Kokende melk? Da ødelegger du den jo!! Antistoffene i melka ødelegges når melka passerer 40 grader, og det er rett over kroppstemperatur. Melk tåler ikke å kokes!!!
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2007 #19 Skrevet 7. juli 2007 Ja, jeg har hørt dette før.. Men jeg driver ikke og koker den på kjele. Varmer bare vannet ekstra godt før jeg tar oppi melka. Ja, det går nok for det samme. Men jeg har bare prøvd meg litt frem om hva jeg skal gjøre for og få grøten hans til og bli passe varm, og ikke iskald. Noe den gjør om jeg blander med lunka MELK.. Men jeg kommer nok til og gå over til lunka igjen, for det ble mindre klumper da.. Men er det bedre og varme grøten litt i microen da?? Jeg setter den ofte i vannbad, men bruker vi litt for lang tid, så blir den rennende på slutten..
Maisie Skrevet 7. juli 2007 #20 Skrevet 7. juli 2007 Mm er drikkende selv om den varmes opp til over 37 grader, men den miser antistoffene sine da. Det er derfor den ikke skal være over 37 grader, ellers kunne man like gjerne ha brukt mme. Har du mm i først, og så pulver, eller pulver og så melk? Jeg har melka i først og heller pulveret oppi etterpå, rører med skje, ingen klumper.
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2007 #21 Skrevet 7. juli 2007 Jeg lager av mme. Har alltid i melken først, og blander inn litt og litt pulver..
1kar&1møy&meg™ Skrevet 7. juli 2007 #22 Skrevet 7. juli 2007 trodde maisgrøten skulle lages med melk jeg.......
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2007 #23 Skrevet 7. juli 2007 Ja, den skal det.. Men hvis du hadde lest igjenom noen av svarene her, så hadde du sett at jeg skrev feil i det første innlegget.. Skulle stå lunket melk, ikke vann.. Skjønner ikke hvorfor jeg sier det (sier det sånn generelt).. Sier lunket vann hele tiden, selv om jeg mener melk.. Litt lost om dagen.. Kan jeg skylde på ammetåka selv om jeg ikke ammer? =D
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 7. juli 2007 #24 Skrevet 7. juli 2007 Bare så det er sagt, maisgrøt kjøpt i sverige skal blandes med VANN!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå