Nickey Mouse Skrevet 6. juli 2007 #1 Skrevet 6. juli 2007 Samme kvalmen, same trøttheten som sist... For ikke snakke om at jeg fikk drømmejobben i går - dukket plutselig opp, og fikk den uten å egentlig være kvelifisert. Trodde ikke det klaffet denne måneden, så vi tenkte egentig da å vente til høsten igjen med prøvingen... Det er herlig om det har klaffet da, men veldig usikker på hva jeg gjør med den jobben nå? Begynner ikke før 6. august, så da er jeg jo eventuelt snart synlig/synlig gravid. Og vil jo heller ikke "lure" en ny arbeidsgiver. Nå føler jeg meg egentlig litt stygg her. Jeg ønsker virkelig at jeg er gravid, selvfølgelig. Håper jeg ikke støter noen her, men er så mange tanker i hodet mitt. Aller mest hvilke rettigheter jeg har som nyansatt/ i prøveperiode som gravid? Noen som vet? Kan jeg ringe Nav å spørre?
rosa78 Skrevet 6. juli 2007 #2 Skrevet 6. juli 2007 hei. vet ikke om du har noen rettigheter som gravid i prøve perioden.. tro kanskje jeg ville ha funnet 100% ut om jeg var det å fortalt arbeidsgiveren min det... men klart får du ingen "plager" å kan være å utføre jobben har det sikkert ingen ting å si:) er dette en jobb innenfor den jobben du har nå?
Nickey Mouse Skrevet 6. juli 2007 Forfatter #3 Skrevet 6. juli 2007 Nei, jobber innen psykisk helse nå (daglig omsorg), mens dette er en kontorjobb i det private. Mer passende arbeidstid (for meg), bedre lønn, mer spennende arbeidsoppgaver (ifht. hva jeg har lyst til å jobbe med) og garantert bedre arbeidsmiljø. Må selvfølgelig bli 100% sikker, og så kontakte min sjef der. Litt av problemet er jo også at han går ut i ferie på mandag... Også tenker jeg at mye kan skje før august også... Jeg kan jo miste... Så når eventuelt skal jeg ta det opp? Skulle ønske jeg ikke fikk jobben nesten! Sendte jo bare inn søknad på gøy, trodde aldri i verden at jeg fikk den.
OhMyGod!!! Skrevet 6. juli 2007 #4 Skrevet 6. juli 2007 jeg starter nyjobben min om 3 uker, gleder meg masse!!! skal starte prøvingen om 65 dager(da er pillebrettene brukt opp), håper du finner en fin løsning på dette, å husk at ingen har lov å gi deg sparken pga at du er gravid;) knalldigg å ha fast 100% jobb forresten:P
rosa78 Skrevet 6. juli 2007 #5 Skrevet 6. juli 2007 virker jo også som en mere gunstig jobb å være gravid i også.... men tanke på å yhholde lenger.... vent tiul du begynner i jobben din du med å si noe... hvo langt er du evnt da?
Solstrålen80 *gutt og jente* Skrevet 6. juli 2007 #6 Skrevet 6. juli 2007 våger med på en aldri så liten grattis;) du har ingen plikt i å si fra at du er gravid.
♥Tullerusk♥ Skrevet 6. juli 2007 #7 Skrevet 6. juli 2007 Har akkurat selv startet i ny jobb og så fant jeg ut før jeg startet at jeg er gravid (så langt)... Gruer meg veldig til å fortelle sjefen dette...Så kan skjønne tankegangen din...Kunne ha selv godt ventet litt til...Trodde dette kom til å ta tid jeg...Den gang ei.. kan vel høre med dem, men vet ikke noe uten om det ... Lykke til videre=o) klem
Miss Misantrop Skrevet 7. juli 2007 #8 Skrevet 7. juli 2007 Du lurer ikke sjefen ved å ikke fortelle han at du er gravid. Du har jo strengt talt ikke fått en positiv prøve ennå. Og det vil være utidig innblanding i privatlivets fred hvis sjefen forventet å få høre at du er gravid før i 12 uke. Og det bør jo i alle tilfeller ikke ha noe å si for han om du er gravid eller ikke. Det er jo helt ulovelig å diskriminere noen som er gravide. Hold det for deg selv til jobben er i boks.
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 7. juli 2007 #9 Skrevet 7. juli 2007 Gratulerer så masse med ny jobb!!! Og kanskje hybelboer?!? ) Graviditet er ikke noen grunn for noen oppsigelse i prøvetiden i alle fall, og er arbeidsgiver LITT voksen så vet de at det er sånn som kan skje. En kollega av meg (innen samme kjede med samme type stilling som meg) var gravid før hun takket ja til jobben, men uten å vite det selv. Når 6mnds prøvetiden hennes utgår er det mindre enn 3mnd til termin... Og vår felles sjef har tatt det veldig fint, og når noen yppet seg til å vende det til en negativ ting så var det han som sa at sånne ting ville han ikke høre noe om, for sånt råder ikke jobben over. Men hvis du blir sykemeldt så er det jo regler på det - må man ikke ha vært ansatt i minst 8 uker før man evt får sykepenger? Kan være lurt å sjekke sånne ting med NAV - send en "anonym" mail ) Lykke til med valg )
Nickey Mouse Skrevet 7. juli 2007 Forfatter #10 Skrevet 7. juli 2007 Åh, takker så masse for svar! Følte roen senke seg bittelitt her Har jo ikke andre tanker i hodet nå... Venter og venter med å ta testen, men vil jo så gjerne kunne slippe jubelen løs angående en liten spire, eventuelt innse at jeg bare er kvalm og kaster opp om morgenen av ingen kjent årsak... Lurte litt på om det nå viser seg at jeg er gravid å prøve å få tak i sjefen og snakke med han. Med førstemann ble jeg litt gal inni "baby-boblen", og kunne derfor denne gangen tenke meg å jobbe redusert etter rundt 8 uker. Mannen min har gjerne lyst å være hjemme et par dager i uken. Men vet ikke om det er mulig å ta ut permisjon på den måten? Er så mye regler jeg ikke har peiling på... Det sies jo at graviditet ikke skal innvirke på en ny arbeidsgiver. Men jeg tenker at de kan jo komme opp med en eller annen grunn og si at man ikke passer inn etter prøvetiden? Også tenker jeg litt på ærlighet... Men dette har kanskje ikke så mye med ærlighet å gjøre, mer med privatliv. Man forteller jo ikke gud og hvermann at man er gravid i begynnelsen heller. Lurer på om jeg ikke bare MÅ ta den testen i morgen tidlig... *håper jo veeeldig da!*
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå