Gå til innhold

Hva ville dere gjort ang legging?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Babyen på 3,5 uke pleier å sove ca 4,5 - 5 timer (3 - 6,5 timer har det vært så langt) i strekk første økten på natten før han vil ha mat, deretter 3-4 timer. Nå legger han seg når jeg legger meg, men han er blitt mer og mer kveldstrøtt så vi vurderer å prøve å legge ham i 8-9 tiden om kvelden i stede om han virker trøtt, dilemmaet er da mating. Ville dere ha vekket babyen og gitt mat når dere la dere for å få den lange soveøkten, eller ville dere latt babyen sove og heller tåle å bli vekket bare ca 2-3 timer etter en selv legger seg? Må legge til at jeg ofte bruker litt tid på å sovne selv om jeg er trøtt og at jeg vanligvis legger meg i ti - halv elleve tiden. Har lite lyst å gi slipp på de 4-5 timene med sammenhengende søvn, men samtidig er jeg redd det vil skape en dum vane om jeg alltid vekker ham når jeg selv legger meg. Hmmm... Hva ville dere gjort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville ikke vekket barnet for å gi mat, de våkner jo selv.

Det er min mening.

Skrevet

ville ikke vekket babyen for å gi mat.. heller ofret litt av mine egne sove rutiner for en stund, det er jo ikke snakke om årevis hvor det er sånn..

Skrevet

Neida, jeg vet det, håpet er jo at han vil sove lenger og lenger på den første soveperioden, er bare så deilig å kunne sove så lenge i ett når jeg må være opplagt nok til å ta meg av alle tre barna, har jo ikke bare babyen.

Skrevet

Ville ikke vekket han, nei. Men du kan jo prøve å mate han sovende. Det har jeg gjort noen ganger =)

Skrevet

skjønner du gjerne vil sove i ett :) men ville uansett ikke vekket babyen ;)

lykke til!

Skrevet

Ja altså, han blir nok ikke vekket-vekket om jeg vekker ham, er mer snakk om å få ham såpass tilstedeværende at han åpner munnen nok til å skivse inn puppen slik at han drikker melk, å kalle ham våken da vil nok være en overdrivelse, hehe... Men poenget er jo det samme da, skal han vennes til det ekstra måltidet eller bør vi unngå det?

Skrevet

Jeg ville ikke gjort det, men du får jo nesten vurdere det selv... Han har sikkert ikke vondt av det når han er så liten =)

Skrevet

Ville ikke ha vekket han. Det er større "fare" for å legge han til en uvane med å få mat og kan bli værre og avvenne han med akkurat dette måltidet senere.

Skrevet

Jada, jada, dere har rett alle sammen ;-) Håpet liksom noen skulle si at det ikke er noe problem, men egentlig har jeg tenkt det samme som dere, at det beste er å unngå det. Han ligger ved siden av meg på sofaen nå og sover søtt så i kveld blir han nok vekket for å stelle seg og legges med meg, så får vi se i morgen. Hadde jo vært deilig med en liten time eller to for oss voskne alene også, men det haster jo ikke da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...