nickoline og supermann Skrevet 6. juli 2007 #1 Skrevet 6. juli 2007 Jeg synes forsåvid ikke de har noe med hverken alkoholvaner, om pappan er til stede, jobb etter barsel, grensesetting, matrutiner etc etc.......sitte der i plenum å fortelle om fødsel og andre personlige ting. ( dette er standard på vår HS ihvertfall.) Skal dit til uka, og kommer nå til å si at jeg ikke gidder disse personlige spørsmålene- Vi kommer til vaksine, måling og vekt, så får damene drite i om hva slags grenser jeg har tenkt å sette for min sønn i framtiden, om vi har trappegrind, komfyrsikring osv....... Mannen til ei veninne skulle på HS alen på 1 årskontorll. ikke vært med før, men denne gangen dro han alene. Han kom hjem og sa at helsesøstra nok trodde han drakk mye, for hun hadde spurt om alkoholvaner. og holdninger til rus........heldigvis kunne vi berolige med at det spørsmålet fikk vi alle:)
Rogalandsjente -og lillegull:) Skrevet 6. juli 2007 #3 Skrevet 6. juli 2007 de spør om utrolig mye rart.. helsesøstera mi spurte om vi hadde tatt opp sexlivet igjen, og det har iallefall ikke hun noe med!!
Gjest Skrevet 6. juli 2007 #4 Skrevet 6. juli 2007 Fordi en del av HS sin jobb er å fange opp de osm faller utenfor systemet og tilby hjelp og evt kontakte barnevernet, spørsmålene er kun ment for barnets beste siden ikke alle foreldre er så skikket til å ta seg av et lite barn... 98% av de HS ser er sikkert mer en skikket nok, men de siste 2% er det hennes jobb å fange opp og hun kan jo aldri på forhånd vite hvem som er hvem kan hun vel?
så var vi 4 Skrevet 6. juli 2007 #5 Skrevet 6. juli 2007 vi pleier nå å snakke litt om forskjellige ting, mest om forholdet til pappaen og sånn, men det er nå greit siden et påvirker Martin veldig mye. Den eneste gangen hun har nevnt alkohol var når hun ga meg en sånn folder om barn og alkohol som er standardprosedyre. Ellers har det ikke vært så mye annet.
2 søte små gutter Skrevet 6. juli 2007 #6 Skrevet 6. juli 2007 Det er jo for å kartlegge barnets totalsituasjon da, men er enig i at det hadde vært greit å ta det på tomannshånd i stedet for i plenum.
Gjest Skrevet 6. juli 2007 #7 Skrevet 6. juli 2007 men hvorfor er det da ikke alle som får disse spm?? jeg har aldri opplevd å bli spurt om grense setting, alkohol inntak, jobb, matrutiner etc.. men det er kanskje fordi jeg forteller selv hvordan det går med oss med en gang vi kommer, og stiller de spm jeg lurer på rimelig fort.. ellers glemmer jeg det bare hehe..
Nit@™ Skrevet 6. juli 2007 #8 Skrevet 6. juli 2007 Svarer heller et spm for mye en for lite. Det er en grunn til at de spør slik, ikke alle foreldre er "perfekte" foreldre. Men om sexlivet er bra har vel kanskje ikke så mye med mulig omsorgssvikt å gjøre da )
belli72 Skrevet 6. juli 2007 #9 Skrevet 6. juli 2007 Har fire barn og aldri blitt spurt om alkoholvaner, ei heller om sikring i huset, holdninger til rus osv. Er dette virkelig standardspørsmål på HS der du går?
Yo&La+spire Skrevet 6. juli 2007 #10 Skrevet 6. juli 2007 Enig med deg! Med mindre det er grunn til bekymring er det jo ingen grunn til å spørre. De fleste hadde syns det var frekt visst noen en ikke kjente så godt spurte en ut slik, så hvor skal helsesøster "få lov"? Synes du skal si fra visst du ikke vil svare, er nok andre som har tenkt det samme. Vi har det helt motsatt vi. Helsesøster har så dårlig tid at hun knapt får tid til "det obligatoriske":)
Gjest Skrevet 6. juli 2007 #11 Skrevet 6. juli 2007 jeg har forsåvidt ikke vært med på alle de gruppene som ble arrangert jeg da.. hadde heller samtale alene med hs.. så kanskje derfor jeg ikke har opplevd dette ..
*3 prinsesser* Skrevet 6. juli 2007 #12 Skrevet 6. juli 2007 Min helsesøster til hun yngste spør ikke om noe. Syns det er så dumt jeg! Syns det er kjekt å diskutere litt og få informasjon. Med økt kunnskap får barnet mitt det bedre tenker jeg. Nå har ikke jeg gått i gruppe med henne, som jeg gjorde med min eldste.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå