mamamaren Skrevet 6. juli 2007 #1 Skrevet 6. juli 2007 Har fått mitt første barn 27.juni i år, så han er 9 dager i dag. Mye nytt :-) Han ammer masse (sår nå, jah!), har lagt godt på seg, tisser mye og melka drypper as we speak. Jeg er så heldig at han vil sove på natta også, i hvertfall fra ca. 1 og utover (han følger fortsatt døgnrytmen fra magen), men jeg våkner i 5-6-tiden hver morgen med fulle bryster... Lurer fortsatt på om gutten sover lenge på natta. Jeg tar ham opp, siden jeg på sykehuset fikk kjeft da jeg ikke hadde ammet ham på 5 timer ei natt (sikkert pga melkeproduksjonen). Problemet er at da er han våken i 2-3 timer før han klarer å sovne... Det jeg lurer på er om det er greit at jeg pumper meg heller (eller noe) når jeg våkner, så han får sove, og heller vekke meg når han blir sulten? (så kan vi evt. fryse melka og ha til siden?) Eller trenger han mat om natta, så det er derfor en nattammer?
Duracella Skrevet 7. juli 2007 #2 Skrevet 7. juli 2007 Hei! Jeg har bare ett barn selv, så jeg skal ikke utgi meg for å være noen ekspert.... Men så lenge gutten vokser fint og er fornøyd, så kan han vel bare sove? Nyt det mens du kan....... Du kan sikkert pumpe litt om natta akkurat nå mens han er så liten for å være helt sikker på produksjonen. Du må jo få hvile og sove du også, og det er jo ingen fordel om han begynner å tro at han skal være oppe i timesvis på nattetid. Her gikk det bare to, kanskje tre timer mellom hver amming døgnet rundt i fem måneder. Så fortsatte han å våkne for amming to og tre ganger i løpet av natta i tre måneder til. Gud så trøtt jeg var!
vårensblomst Skrevet 27. juli 2007 #3 Skrevet 27. juli 2007 Hei på deg. Husker selv hvordan det var første gangen når alt var nytt og ukjent. Det hørtes veldig rart ut at de ble sinte på deg på sykehuset fordi du ikke hadde ammet på 5 timer. Det måtte vel bare være godt for deg å få hvilt deg litt etter fødselen vel. Som hun som skriver over meg så ville jeg absolutt ha latt babyen sove. Heller det enn å ødelagge sovnmønsteret hans, noe som tilsynelatende er veldig godt - og det skal du bare være glad for. Dersom han virker fornøyd, og han legger på seg så er jo alt i sin skjønneste orden. Jeg vet ikke om jeg ville ha pumpet meg på nettene en gang jeg. Det fører bare til mer produksjon, og så må du fortsette med det. Og det er vel deilig å slippe det ikke sant? Babyen tar det han vil ha han, og dersom han ikke spiser på natten så tar han mer på dagene. Og det er jo bare flott! Dette ordner du og babyen din etter forespørsel - produksjone metoden. Lykke til :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå