♥♥ M ♥♥ Skrevet 6. juli 2007 #1 Skrevet 6. juli 2007 Hunden min fikk en flått i sted. for første gang. gud så ekkelt det var. jeg kjente tilfeldig en klump på magen, ser etter og der henger den ekle flåtten med hodet inni kroppen. gud. kjenner jeg klør over hele kroppen nå. Men poenget er: vi dro ut med pinsett. og de så ut som hele greien kom ut. men han har en liten kul der flåtten satt nå. er det vanlig? vet det er masse sykdommer som kan komme ved flått bitt.. søren og
Kondis som en murstein Skrevet 6. juli 2007 #2 Skrevet 6. juli 2007 Vanlig at de hovner opp litt... Også at kulene ikke forsvinner, men det er også vanlig. Veldig sjeldent at de blir syke men man bør jo følge litt med på allmentilstanden ) Æsj, ekle kryp...
prekæs Skrevet 6. juli 2007 #3 Skrevet 6. juli 2007 Tror ikke du trenger å være så veldig redd. Du fjernet flotten riktig, og det blir en liten hevelse på mennesker i hvertfall. Vår tidligere hyttenabo hadde hunder, og det virket som om fjerning av flott var ren rutine. Tror du får kjøpt et halsbånd(!) som holder flåtten vekk. (i teorien:)
iznogood Skrevet 6. juli 2007 #4 Skrevet 6. juli 2007 Flotten må sitte på i 24 timer før det er sjanse for borreliose og slikt. Veldig bra at du fikk fjernet den - og det er vanlig at det er litt hovent rundt der som flotten har bitt seg fast.
AneB Skrevet 6. juli 2007 #5 Skrevet 6. juli 2007 Ja, det er vanlig at de får en liten "hump" som kan vare en stund etterpå. Ingen fare. Vet at mange sier at man kan dra dem rett ut, jeg pleier å anbefale å vri de med klokka til det kommer et "klikk". De er ekle, jeg vet, men langt mellom de som sprer syksom selv om forekomsten er hyppigere nå enn for noen år siden. Følg med bittet, og om det blir rødt og hissig rundt bør dere kontakte vetrinær. Men det går nok heeelt fint
♥♥ M ♥♥ Skrevet 6. juli 2007 Forfatter #6 Skrevet 6. juli 2007 Uff, de er ekle ja. fy søren. skjønner ikke hvorfor det må finnes slike ekle dyr. håper bare vi fikk ut hodet. fysj. håper aldri jeg får det på meg selv. da dør jeg. hehe. ja, har jo hørt så mye om at du kan få borrelia. men da må den ha satt i 24 timer? det kan umulig denne ha gjort, men den var jo ganske stor. var litt brunlig
ana baroma Skrevet 6. juli 2007 #7 Skrevet 6. juli 2007 Jeg har plukket av mange, mange flått av pus (nå har han heldigvis flåttmiddel, så det er ikke SÅ mange), og han har enda ikke blitt syk. Noen har sittet på ganske lenge også, og blitt store som et drops (merkelig sammenligning), men det har gått bra til nå) Så slapp av... alt blir en vane, hehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå