Gå til innhold

Noen som har erfaringer med å bli igangsatt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal det pga morkake som ligger nærmt exit og dermed blødningsfare og i tillegg lang vei til føden..

Har hørt at forløpet kan bli langt og smertefullt..

ER 2 gangs fødende... fødte på 7 timer sist....

Noen erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hiver meg på her jeg også,ser ut for at det blir slik med meg også;)lurer på det samme...

Skrevet

Er vel ikke det dere vil høre men... Jeg fikk høre at det oftest må tre gelekurer til på førstegangsfødende. Hos meg begynte riene ved første kur. Satte gele klokka ti, 12 kom menssmertene, 16 tok de vannet, 19.30 ble jeg trilla på opersajonsstua, 19.58 ble gutten løfta ut av magen. alt for lav hjerterytme hos baby førte til hastesnitt, han hadde navlesnora rundt halsen da han kom ut.

Skrevet

Hei, jeg ble satt i gang i min forrige og første graviditet, en dag før termin pga. lite fostervann og tilvekst. Var nok moden for å bli igangsatt, for det var nok med kun en stikkpille til å få igang fødselen. Først fikk jeg en stikkpille, og beskjed om å dra hjem og komme tilbake noen timer senere for å sjekke om noe var i gang. Da jeg kom tilbake trodde jeg at jeg kun hadde kynnere, men de kunne fortelle meg at dette var middels sterke rier! Fra dette tidspunktet tok det 6 timer til barnet var ute, og jeg synes det gikk veldig fint. Tror det kan være ekstra ubehagelig dersom en må få drypp osv for å få fortgang i sakene, fordi en da ikke rekker å venne seg til styrken i riene. Men for meg gikk deg veldig fint, og jeg ville ikke være redd for å bli det neste gang. En annen positiv ting er at en slipper å gå og lure hele tiden på når fødselen skal starte, slik jeg gjør nå :-) Uten at jeg har noen erfaring til å uttale meg, vil jeg likvel tro at når du fødte såpass raskt forrige gang, er det ingen grunn til at forløpet skal bli lengre og mer smertefullt denne gang- vil tro at kroppen din husker hva den skal gjøre lettere når du er andre gangs fødende. Lykke lykke til, vær glad for at fødselen på denne måten skjer kontrollert når morkaken ligger som den gjør!

Skrevet

veninnen min synst det var helt greit...hun hadde ikke lengre åpningstid og riene var ikke sterkere...men hun hadde hatt modningsakupunktur så di tror at det har hjulpet henne ganske godt:)

Skrevet

Tusen takk for fin historie...

Godt med slike historier for oss som skal i gangsettes...

Jeg forstår jo godt at det ikke alltid går som planlagt...men hver fødsel er unik og slik blir det vel ved hver i gangsetting og....

Håper jeg opplever en slik fødsel som du beskriver..

Takk

Skrevet

dytter...

flere erfaringer?

Skrevet

Ikke ille i det hele tatt!!!

Kom inn til kontroll kl.halv ni på morran. De sjekket alt. Satte stikkpille nr. 1, og deretter hver 4.time. Etter mange kjedelige timer på sykehuset med stikkpiller og maserier, som egentlig ikke var vonde, fikk jeg petidin i ti-tiden på kvelden for å få sove. Mannen ble sendt hjem. Da jeg endelig hadde sovnet begynte ordentlige rier. Mannen ble ringt etter og han fikk med seg den siste halvtimen av fødselen;o)

I alt tok fødselen 2 1/2 time fra de ordentlige riene begynte. Kan nevnes at det var fødsel nr. 2. Med nr. 1 tok ikke fødselen mer enn 4 1/2 t. tenkte jeg skulle skynde meg litt til føden denne gangen;o)

Skrevet

Da jeg skulle føde mitt andre barn ble fødselen satt i gang med gelekur pgs. svangerskapsforgiftning tre uker før termin. Det holdt i massevis med en gelekur:-)

Ble satt kur ved 23-tiden og kl 0050 ble jenta vår født:-) En fin opplevelse:-)

Kan tilføye at vårt første barn kom til verden på termindato "helt av seg selv" etter 7,5 timer med såkalt aktiv fødsel:-) Hadde også da vært innlagt i over 3 uker pga svangerskapsforgiftning.

Jeg er nå i uke 30 og veldig spent på hvordan min 3. fødselsopplevelse vil bli, særlig fordi det er nesten 10 år siden forrige gang:-)

Masse, masse lykke til med den forestående fødselen:-)

Skrevet

Jeg ble satt igang to dager over terminen pga svangerskapsforgiftning. Jeg trengte tre modningspiller og drypp før det satte i gang. Legen sa det var helt umodent og at det ville bli smertefullt. Etterpå tok legen vannet og etter en times sinnsyke rier ble jenta vår født. Riene var så sterke at de gikk høyt over skjemat for riestyrke. Jeg fikk ingen smertestillende fordi det gikk altfor fort.

Mitt råd er at du ber om smertestillende hvis du behøver det, og kanskje går det mye bedre enn du tror. Lykke til!

Skrevet

med min første blei eg satt på drypp kl 13.00 og han var ute 22.25.. då tok dei vatne kl 16.00

en heilt grei fødsel, men håpe de kan begynde av seg sjøl dinne gang:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...