KlemC 3småUnder3år Skrevet 6. juli 2007 #1 Skrevet 6. juli 2007 Jeg synes jeg plages litt.. Er så svimmel... Hadde nå sist 105/70.. aldri hatt så lavt overtrykk og høyt undertrykk... Er det flere som er kvalm i forbindelse med det eller er det bare grav. som lurer meg?
aug-mamma ble novembermamma! Skrevet 6. juli 2007 #2 Skrevet 6. juli 2007 Jeg har ikke så lavt blodtrykk 140/70, men kjenner jeg har blodtrykksfall til tider. Spesielt hvis jeg står fort opp fra senga..Alltid lurt å sitte på senga noen sekunder før man reiser seg opp har jeg fått erfare. Kjenner også at det svimler litt hvis jeg går mye..Fryktelig ubehagelig, men husk alltid å sette deg ned hvis det begynner å svartne, uansett om du så står i kø på butikken!! Jeg måtte gjøre det hvis ikke hadde jeg gått i bakken med et smell! Sånt er litt pinlig, men folk er heldigvis forståelsesfulle. Blir også litt kvalm når det er på det verste, selv om kvalmen har gitt seg for min del nå etter å ha kastet opp hele døgnet i ukevis:-)
Serial mom Skrevet 6. juli 2007 #3 Skrevet 6. juli 2007 Jeg har et bt på 105/65,og er så og si aldri svimmel,men dette er normalt bt for meg,jeg ligger på det til vanlig også. Det er heller ikke unormalt lavt. At man har fall i bt er nok relativt vanlig under graviditet,og det gjør jo at man må passe seg litt ekstra. Det er lurt å være nøye med å få i seg mat regelmessig også,slik at ikke lavt blodsukker gjør det enda verre! Jeg har vært plaga med ekstrem svangerskapskvalme store deler av svangerskapet,og det har enda ikke gitt seg helt,20+2. Lakris er greit for å øke blodtrykket,forresten,så du kan jo gumle litt ekstra av det innimellom:-)
KlemC 3småUnder3år Skrevet 6. juli 2007 Forfatter #4 Skrevet 6. juli 2007 Jeg har til vanlig 120/60... som en klokke.... Lakris ja... kan ikke si jeg vil springe ned butikken for å kjøpe sjokolade og langt mindre lakris... Ufh... Liker ikke dette... Men takk for gode råd;) Noen flere?
Gjest Skrevet 6. juli 2007 #5 Skrevet 6. juli 2007 Mitt blodtrykk er nå 100/65, og det er vel heller lavt. Har vært mye svimmel og var kvalm fra uke 10 til 15. Blodtrykket har vært lavt hele tiden, så det gjelder å spise ofte! Da blir jeg ikke så svimmel
Håpefull mamma Skrevet 6. juli 2007 #6 Skrevet 6. juli 2007 jeg hadde sist 93/49!! pleier som regel å ligge på 120/ 60, men etter jeg ble gravid har bt sunket betraktelig. vet ikke helt hvorfor men...
Lorri Skrevet 6. juli 2007 #7 Skrevet 6. juli 2007 Hei Er ikke godt å ha lav blodtrykk, Jeg selv ligger på 80/55. det høyseste under snavgerskapet har jeg ligget på 90/70.. Jeg har spydd i snart 5 mnd , og sliter med hode pine.men er ikke så svimmel bare på morgen... men legen sier til meg å ligge på 100/ 60 er bra blodtrykk vis du er mellom 20-30 årene.. Men er du ikke vant til å ha lav trykk blir man nok svimmel og uvel. jeg er vant til å ha lav, men ikke så lav som jeg har nå da.
nudi *fødeklar* Skrevet 6. juli 2007 #8 Skrevet 6. juli 2007 Hei. Sist kontroll hadde jeg 105/50 og legen er iallefall såre fornøyd. Det er HØYT bt. som er "farlig" når vi er gravide. Vær forsiktig når du reiser deg!!( har litt lettere for å besvime). Spør legen eller jordmor hvis du fortsatt er bekymret;)
Teltpluggen Skrevet 6. juli 2007 #9 Skrevet 6. juli 2007 Har lavt blodtrykk noen ganger.. Det faller med både knall og fall av og til og da må jeg bare sette meg ned uansett hvor jeg er;P
KlemC 3småUnder3år Skrevet 6. juli 2007 Forfatter #10 Skrevet 6. juli 2007 Synes det e så slitsomt... huske på og huske på.. har jo ennå litt ammetåka og i gravidtåka... Glemmer det og holder på å svime av hver gang jeg reiser meg..
Lille Fugl Skrevet 6. juli 2007 #11 Skrevet 6. juli 2007 Hadde 90/60 selv sist, legen var kjempefornøyd, men han sa at hvis jeg ikke hadde vært svimmel av og til så hadde han lurt litt... Vi må ta det med ro når vi reiser oss, og kan risikere blodtrykksfall, og da kan det være like greit å sette seg rett ned på bakken så slipper en å slå seg hvis en svimer av. Det gjør jeg ;-) Det "kan ikke bli lavt nok" når en er gravid, det er bare flott å ha lavt, men vi blir litt svimle. Det eneste han hadde hørt om som kunne øke det var lakris, så jeg har dessverre ingen gode råd til deg for å øke det, det er visst vanskelig...
sol og varme Skrevet 7. juli 2007 #12 Skrevet 7. juli 2007 hadde 105/70 nylig, føler meg helt ok... synes ikke det var så lavt og legen kommenterte det heller ikke... i begynnelsen hadde jeg 95/60 og da var jeg veldig slapp og sov veldig mye...da fikk jeg kommentar fra legen - kjøp farris og spis noe salt...eks. chips.... siden du ikke har lavere enn dette tror jeg kanskje "bare" at det er graviditeten som lurer deg, har du forresten sjekket blodprosenten - hvis den er lav så er jo det en grunn. hvis ikke så bare tenk at du har økt blodmengde i kroppen, f.eks når du reiser deg fort er det vanlig å bli litt svimmel...o.l. kvalmen er vel noe som inntreffer når man minst ønsker det - går nok greit skal du se lykke til
Naturlig80 Skrevet 7. juli 2007 #13 Skrevet 7. juli 2007 Jeg hadde 62/59 jeg, forrige uke! DET er lavt det. Jeg klarte ikke stå oppreist lenger enn 4-5 sekunder før det svartnet for meg! Jordmor har bedt meg få opp hjertepumpa litt så hun ber meg svømme hver dag og trene forsiktig. det er ikke farlig å ha lavt, men man må være oppmerksom på at det kan være farlig om man svimer av!
twoboys & a girl Skrevet 7. juli 2007 #14 Skrevet 7. juli 2007 Sliter til vanlig med lavt blodtrykk, men det blir forverret i svangerskapene.
du og jeg og vi to Skrevet 7. juli 2007 #15 Skrevet 7. juli 2007 90/55 på forrige kontroll, men jeg merker ingenting til at det er litt lavt. Det er vanlig å få lavt blodtrykk under svangerskapet, men selvsagt ikke noe hyggelig dersom man plages av at det er lavt. Drikk mye vann, så sørger du i alle fall for at det ikke er lavere enn det trenger å være.
oktobernr2 Skrevet 7. juli 2007 #16 Skrevet 7. juli 2007 Godt å lese at det er fler med lavt bt. Trodde jeg hadde lavt med 110/50,men nå er jeg beroliget =) Snakket med legen om det var en nedre grense,men han kunne ikke komme med noe tall. Sa at jeg skulle være glad det var lavt og ikke høyt.
Miss RM Skrevet 7. juli 2007 #17 Skrevet 7. juli 2007 95/55, det er veldig lavt for meg.. Sliter vanligvis med høyt blodtrykk, har en hjertefeil som forårsaker det.. Så det er ingen som skjøbber hvorfor det nå er så lavt.. Har også fått vite av legen at det er bedre at det holder seg for lavt enn for høyt, så lenge det ikke blir enda lavere da :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå