2 søte småpiker Skrevet 6. juli 2007 #1 Skrevet 6. juli 2007 Min datter på 1 og et halvt holder mest sannsynlig på med en hjørnetann, og har hatt feber rundt 40+ i fire dager, feberen er lavere om dagen, men skyhøy om kvelden, natten og morgenen. VI gir henne paracet, men feberen kommer opp igjen etter max fire timer, og hun blir bare mer og mer sutrete. Idag har hun grenet og sutret hele dagen. Er det noe vits i å gå på legevakten eller blir vi bare sendt hjem?kan de gi noe sterkere enn paracet, hun sover jo knapt stakkar..
Crazywoman Skrevet 6. juli 2007 #2 Skrevet 6. juli 2007 Kanskje du bør gå for å se om det er noe annet i tillegg??
-mammsen-fikk tulle 060606 Skrevet 6. juli 2007 #3 Skrevet 6. juli 2007 Eg trudde at tulla her hadde feber grunna tennar men så måtte eg hente storebror i bhg og han hadde nesten 40 i feber og spydde. Den kvelden såg pappan at han var veldig raud i halsen så dagen etter var me til legen, mest pga han som da hadde gule prikkar i halsen også. Sida tulla ikkje var i slag heller så kikka legen på ho også og ho var raud og hoven i halsen ho au men ikkje så tydelig halsbetendelse som hos broren. Så ho ville ha ein CRP på 51 mens broren hadde "bare" 25. Så da blei det penicilin på begge to!!! Så ta ein tur for å sjekke ut om det er noko anna!!
2 søte småpiker Skrevet 6. juli 2007 Forfatter #4 Skrevet 6. juli 2007 Vi tok en tlf til legevakten, og de ba oss komme. Mens vi satt der fikk hun også bringebærtunge, og det viste seg at hun hadde ørebetennelse i det indre øret. Det hadde jeg ikke trodd for hun har ikke tatt seg til ørene i det hele tatt, det pleier hun om det er ørene som plager henne. HUn har også vanligvis høy feber i mange dager ved tannfrembrudd, men da pleier jo paracet å lindre smertene da. SÅ n¨fikk hun penicillin, så håper vi det går fort over!
Ædiggedædiggedumæhæ? Skrevet 6. juli 2007 #5 Skrevet 6. juli 2007 Bra dere fant det ut! God bedring til veslejenta!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå