Vestlandske meierier A/S Skrevet 6. juli 2007 #2 Skrevet 6. juli 2007 gjorde det før andre fødselen min da jeg var svært misfornøyd etter første. Skrev litt om tankerne mine og ønskene mine rundt fødselen;)
Mammaaaaaa Skrevet 6. juli 2007 #3 Skrevet 6. juli 2007 Har aldri hørt at eg må skrive brev til føden.Tror ikkje det er så vanlig her. Det hørte eg om her inne. Kommer ikkje til å skrive til de. Tar det som det kommer;)
3 små!:) Gutt, gutt og jente! Skrevet 6. juli 2007 #4 Skrevet 6. juli 2007 Hei:) Jeg/vi har ikke skrevet noe brev til føden, men jeg er førstegangsfødende, så jeg vet liksom ikke helt hva jeg går til, hvordan jeg vil ha ting, men håper at jeg klarer å uttrykke meg litt underveis og ellers ha god støtte i mannen min:) Lurer også på hva de som skriver brev evt skriver? Hadde vært spennende å høre og kanskje få noen ideer til et evt brev...
rosa og en blå Skrevet 6. juli 2007 #5 Skrevet 6. juli 2007 nix.. er ikke så mye å skrive tenker eg da. siden en ikke vet hva som vil skje.. selv om eg har født før, so vil denne bli annerledes.. men har 2 ønsker eg skal si.. 1. akupunktur vis åpningstida tar tid.. (fikk det sist fordi det tok sånn tid,-avslapnings akupunktur og forflyttning av smertene) 2. bedøvelse før klipp (vart klipt 3 ganger sist, vondeste av alt)
Nanna1976 Skrevet 6. juli 2007 #6 Skrevet 6. juli 2007 Jeg har heller ikke skrevet brev, vil mye heller snakke med jordmor. Er förstegangs födende og vet i grunnen ikke helt hvordan jeg vil ha det. Håper derfor på et godt samarbeid med jordmor underveis og en god kommunikasjon.Det tar jo som regel litt tid uansett, og har jo med meg mannen min som også kan si ifra hvis det skulle väre noe.
Gjest Skrevet 6. juli 2007 #7 Skrevet 6. juli 2007 Jeg har skrevet en liten post-it-lapp til jordmor siden forrige fødsel gikk så fort - 35 min fra jeg kom inn dørene til babyen var ute. Jeg skrev bare at fødslene mine pleide gå fort, at jeg ville føde mest mulig naturlig og helst i badekar. Jeg har gitt sambo beskjed om det samme, men siden jeg ikke vet hvor god tid vi vil ha, tenkte jeg det kunne være greit å klistre en lapp på journalen..
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2007 #8 Skrevet 7. juli 2007 Nei. Jeg vet fra forrige gang at dette ikke kan planlegges. Men jeg har bestemt meg for et par ting jeg vil si når jeg kommer, eller til hver nye person som kommer inn i bildet etterhvert: Jeg vil vite hva som skjer, jeg vil at de skal snakke åpent med meg om hva de gjør og vurderinger de tar underveis, hvorfor, og hva det betyr. De må gi meg beskjed før de gjør noe som gjør vondt - fikk bedøvelse før tang sist og den sprøta beit skikkelig, og det gjorde meg så sinna at det var vanskelig å slappe av og holde pressrier tilbake samtidig... Informere om smertelindring og gjerne gi meg tilbud dersom det kan være aktuelt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå