trebarnsmamma? Skrevet 6. juli 2007 #1 Skrevet 6. juli 2007 er du helt sikker på at det er slik du skriver? Inne på samordna opptak OG hos Bjørknes sa de at jeg kunne få realfagspoeng og fordypnningspoeng i tillegg til de 12 poengene for universitetsstudiene mine...
trebarnsmamma? Skrevet 6. juli 2007 Forfatter #2 Skrevet 6. juli 2007 Vet du forresten hvilke fag man får fordypningspoeng for? Regner med at man ikke får både realfagspoeng OG fordypningspoeng for realfagene? Jeg leser og leser på nettet, men vanskelig å finne ut av det...!
Morcheeba Skrevet 6. juli 2007 #3 Skrevet 6. juli 2007 Nå er det 5 år siden jeg begynte, så det kan jo hende at ting har forandret seg på den tiden. Men da var det altså maksimalt mulig å oppnå 72 konkurransepoeng - da har du altså 6 i snitt (60 poeng) og 12 tilleggspoeng. Jeg hadde selv 12 poeng for utdannelse pluss 2 realfagspoeng og 1 fordypningspoeng (du får 1/2 poeng for hvert av de tunge realfagene - MX/FY/KJ, samt 1/2 poeng for hvert fulle fordypningsfag du har utover de obligatoriske 2), men kunne bare stille med maks 12 poeng, så det fikk ikke noe å si. Hvis du allerede har 12 poeng er det altså lurest å stryke alle unødvendige fag med karakter lavere enn snittet ditt. Hvis du skal ta opp nye fag, kan det jo være greit å huske at et 2-timersfag teller like mye som et 5-timers fag på vitnemålet. Og er ofte lettere å gjøre det bra i. Mener at det fremdeles er samme systemet. Lykke til iallefall!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå